دانلود و خرید کتاب اسرار سایه: رمزگشایی از نیمه‌ی تاریک وجود رابرت بلای ترجمه فرشید قهرمانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اسرار سایه: رمزگشایی از نیمه‌ی تاریک وجود اثر رابرت بلای

کتاب اسرار سایه: رمزگشایی از نیمه‌ی تاریک وجود

معرفی کتاب اسرار سایه: رمزگشایی از نیمه‌ی تاریک وجود

«اسرار سایه: رمزگشایی از نیمه‌ی تاریک وجود» نوشته‌ی رابرت بلای(-۱۹۲۶) روان‌شناس است. همه ما کوله‌باری در پشت خود حمل می‌کنیم که درون آن مملو از پوسیدگی‌ها، خرابی‌ها، نابسمانی‌ها و به‌هم ریختگی‌هایی است که در طی زمان به آن توجه نکرده‌ایم و فقط آن را به این کوله بار ریخته‌ایم و حمل می‌کنیم و البته در بسیاری مواقع خودمان هم از محتوی کوله‌بار بی‌خبریم. دیر یا زود ما از حمل این کوله‌بار خسته خواهیم شد و پخش زمین خواهیم شد. این روز همان روز رسوایی ماست. روزی که مشکلاتی که مخفی‌شان کرده‌ایم و خواسته‌ایم فراموششان کنیم یقه ما را می‌گیرند و از ما حساب‌کشی می‌کنند. با این کتاب خودمان زودتر به سراغ کوله‌بار می‌رویم و بنابراین جلوتر با مسائلمان روبرو خواهیم شد. روان‌شناسی تحلیلی که موضوع این کتاب است یکی از مدل‌های شناخته شده در عرصه روان‌شناسی برای تحلیل و شناخت این نیمه تاریک روان یا سایه است. جستجوی حقیقت و کشف ناشناخته‌ها جزء جدایی‌ناپذیر فطرت آدمی است و شناخت نیمه تاریک روان، سرآمد این شناخت‌هاست. پس اگر بزرگ‌ترین کشفِ زندگی هر فردی را شناخت بخش‌های تاریک درونش بخوانیم، کشف و روبه‌رو شدن با سایه شرط اساسی هر نوع خودشناسی است. ما به همه کسانی که آرزو دارند این کشف را به نام خود ثبت کنند، خواندنِ این کتاب را توصیه می‌کنیم. رابرت بلای در کتاب اسرار سایه ما را به اهمیت این جستجو و چگونگی سفر به درون برای شناخت نیمه تاریک روان نوید می‌دهد. سایه به تعبیر یونگ، مجرم بالقوه‌ای درون شماست. یونگ به این علت نام سایه را برای این بخش از وجود انتخاب کرد، که همیشه همراهِ انسان است. او معتقد بود، هر جا که زندگی هست، سایه هم وجود دارد و هر کسی درست همان‌گونه که جسمش دارای سایه است، سایه روحی و روانی نیز دارد.

نظرات کاربران

كِرم كتاب خوار
۱۳۹۶/۰۷/۲۹

این یه کتاب عالیه،به نظر من چند کتاب هستن که مکمل همن،این یه کتاب کامل نیست و مقداری سنگینه،و به کسایی که میخوان مبحث سایه رو درککک کنن کتاب صوتیه جوجه اردک زشت درون رو از همین موسسه پیشنهاد میکنم،با

- بیشتر
Masgood
۱۳۹۸/۰۸/۲۶

کتاب خوبی بود جملات تاثیرگذار ی داشت اما خیلی جاهای مبهم بود و خیلی پیچیده

Ram
۱۴۰۱/۰۲/۱۴

یذره زیاد تمثیلی حرف زده مثل جادوگر و.....درک علمی و سخت میکنه.

لیلا
۱۴۰۲/۰۷/۱۲

این کتاب در مورد سایه ها مباحث جالبی داره البته برای کسانی بیشتر قابل استفاده است که قبلش با این مبحث آشنایی داشته باشند و مثلا کتاب جوجه اردک زشت درون به قویی زیبا تبدیل خواهد شد رو خونده باشند.

- بیشتر
Reza B
۱۴۰۱/۰۲/۲۸

کتاب موضوع جالبی دارد ولی ترجمه به گونه‌ای است که اصلا متوجه منظور نویسنده نشدم .

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۰)
یونگ می‌گفت که اگر سایه به شکل موفقیت‌آمیزی سرکوب شود، فرد به سختی می‌تواند درباره احساساتش با دیگران سخن بگوید.
فرجی
آلیس میلر در این باره در کتابش به نام «زندانی کودکی» صحبت کرده است: وقتی به این دنیا می‌آییم، مانند «ابرهایی زیبا و باشکوه» هستیم. از دوردست‌های این هستی به این دنیا می‌آییم و همراه خود مجموعه‌ای از میراث پستانداران، خلاقیتی باقی‌مانده از زندگی گیاهی ۱۵۰۰۰۰ ساله و خشمی باقی‌مانده از زندگی بومی ۵۰۰۰ ساله می‌آوریم و با درخشش ۳۶۰ درجه‌ای‌مان، آن را ابراز می‌کنیم. جالب است که پدر و مادرمان به‌عنوان اولین اشخاصی که با آن‌ها برخورد داریم، از این ویژگی‌ها خوش‌شان نمی‌آید. آن‌ها دختر یا پسری خوب می‌خواهند
فرجی
تنها زمانی می‌توانیم محتویات کوله‌بارمان را مشاهده کنیم که آن‌ها را به شکلی معصومانه فرافکنی کنیم. دراین صورت عنکبوت‌ها موجوداتی شیطانی می‌شوند، مارها حیله‌گر و مکار می‌شوند، بزها حیواناتی می‌شوند که تمایلات جنسی بیش از اندازه دارند، مردان موجوداتی سطحی خواهند بود و زن‌ها موجوداتی ضعیف می‌شوند.
mhzm
سایه در مقابل بصیرت عمیقی که به فرد داده است، ده تا پانزده سال به او وقت می‌دهد تا زندگی‌اش را تغییر دهد. این تغییر می‌تواند فقط کمی محکم‌تر کردن پیوند زنانگی و مردانگی درون هر زن و مرد باشد. اما اگر چنین اتفاقی رخ ندهد، سایه سرکوب می‌شود و وضعیت انسان هر روز بدتر از روز قبل می‌شود.
Masgood
اگر تمایلات جنسی‌مان را به‌عنوان یک کودک در کوله‌بارمان بگذاریم، روشن است که همراه آن مقدار زیادی انرژی از دست می‌دهیم. وقتی زنی بخش مردانه وجودش را در کوله‌بارش قرار می‌دهد یا آن را برای فرافکنی در قوطی‌ای که درباره‌اش حرف زدیم، می‌گذارد، همراه با آن مقداری انرژی از دست می‌دهد. بنابراین می‌توانیم به کوله‌بارهای‌مان به‌عنوان ذخیره‌هایی از انرژی نگاه کنیم که درحال حاضر در دسترس‌مان نیست. اگر خودمان را فردی یکنواخت و غیرخلاق می‌دانیم، به این معناست که خلاقیت‌مان را هم در کوله‌بارمان گذاشته‌ایم
mhzm
شکسپیر دراین باره می‌گوید: «اگر نوشتن برای‌تان سخت است، می‌توانید از نقاشی و مجسمه‌سازی استفاده کنید.»
فرجی
طرفداران یونگ درست مثل مردم یک شهر، کوله‌بار خودشان را دارند و معمولاً علاقه‌شان به پول و هرزگی را در کوله‌بارهای‌شان پنهان می‌کنند. طرفداران فروید هم معمولاً زندگی مذهبی‌شان را در کوله‌بارشان نهان کرده‌اند.
mhzm
بنابراین دنبال کردن توجه‌تان به شما نشان می‌دهد که خشم‌تان به سمت و سوی چه کسی معطوف است و چه کسی با چه خصوصیاتی ذهن‌تان را مشغول کرده است. توجه ما به غریبه‌ها جلب می‌شود و همین نکته جالب و حیرت‌آور است. اگر با این افراد تماس چشمی برقرار کنید، از خشم شما ناراحت و عصبانی می‌شوند. در این زمان اگر تماس چشمی‌تان را قطع کنید و به خودتان نگاه کنید، موفق خواهید شد سایه خود را ببینید.
فرجی
بنابراین مرحله پنجم دربرگیرنده فعالیت، تجسم، شکار و پرسیدن است: «همیشه برای آنچه می‌خواهی فریاد بزن.»
فرجی
انواع کوله‌بارها حالا اجازه بدهید درباره انواع مختلف کوله‌بارها حرف بزنیم. وقتی بخش‌های زیادی از وجودمان را در کوله‌بار پنهانی‌مان قرار می‌دهیم، انرژی کمی برای‌مان باقی می‌ماند و هر چه کوله‌بارمان بزرگ‌تر باشد، انرژی کمتری خواهیم داشت. طبیعت برخی‌ها این‌گونه است که نسبت به دیگران انرژی بیشتر دارند. در هر حال همه ما بیش از مقدار استفاده‌مان، انرژی دراختیار داریم. پس این همه انرژی کجا می‌رود؟! ا
فرجی

حجم

۵۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۵۹ صفحه

حجم

۵۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۵۹ صفحه

قیمت:
۲۲,۰۰۰
تومان