دانلود و خرید کتاب مضحک ویلیام سارویان ترجمه بشیر عبدالهی میرآبادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مضحک اثر ویلیام سارویان

کتاب مضحک

انتشارات:انتشارات نگاه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مضحک

«مضحک» اثر ویلیام سارویان، نویسنده و نمایش‌نامه نویس انسان‌گرای ارمنی- آمریکایی، رمانی با موضوع خیانت است که با طرح مشکلات عاطفی و مسایل درونی خانوادگی سعی در نشان دادن چگونگی فروپاشی یک خانواده دارد. سارویان در دهه‌های سی، چهل و پنجاه زندگی‌اش از طریق صدها داستان کوتاه، نمایشنامه، رمان، خاطرات و مقالات، محبوبیت زیادی به دست آورد. در سال ۱۹۳۹ او اولین نویسندهٔ آمریکایی بود که توانست هر دو جایزهٔ دایرهٔ منتقدان نمایشنامهٔ نیویورک و جایزهٔ پولیتزر را به خاطر نمایش‌نامه «دوران زندگی» از آن خود کند اما به شکلی کاملاً درخور از پذیرش جایزهٔ پولیتزر خودداری کرد چراکه اعتقاد داشت «تجارت نباید ارباب هنر شود». سارویان در سن هفتاد و دو سالگی نزدیک زادگاه خود در فرسنو درگذشت. اِوِن نازاروس استاد زبان انگلیسی با زنش سوان و دو فرزند پسر و دخترش، رِد و اِوا به شهر کوچک کلوویس آمده‌اند و قرار است یک هفته‌ای را آنجا بگذرانند. روز اول آنها بسیار خوش می‌گذرانند، به پیاده‌روی داخل شهر می‌روند و با دوستان تازه آشنا می‌شوند اما شب هنگام، سوان نازاروس در حالت مستی برای همسرش اعترافی می کند. اعترافی هولناک و غیر قابل باور که زندگی خانواده را تحت‌الشاع قرار می‌دهد. در این رمان، سارویان خیانت را نقطه محوری داستان قرار داده است و تاثیر آن را در زن و مرد و بچه به روشنی بررسی کرده است. «مضحک» اثری جذاب و پرکشش است که علاوه بر درگیر کردن تمام عواطف شما یک قصه خوش‌ساخت و یک اثر ادبی درخشان محسوب می‌شود.

نظرات کاربران

mehranzad76
۱۳۹۸/۰۲/۱۱

کتاب بسیار خوب با شروعی عالی که ارزش خواندن داشت واز خواندن ان لذت بردم، فقط پایان داستان کمی باور ناپذیر و غیر عادی بود،در هر صورت از خوندش پشیمون نیستم و خوندن اون رو به همه توصیه می کنم

وحیده
۱۴۰۲/۰۷/۱۴

کتاب رو خیلی دوست داشتم ولی آخرش خیلی ناراحت کننده بود

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
«ما یک عمر زمان می‌خوایم تا از یک چیز خیلی ساده سر در بیاریم، دو برابر همون عمر رو لازم داریم تا یک خطای کوچک رو اصلاح کنیم. ما هر روز با یه خطا زندگی می‌کنیم و در طول زندگی‌مون یکی از اونا رو هم اصلاح نمی‌کنیم. می‌خوای چیکار کنی، برادر؟ هر کاری که باید انجام بدی، خود خودت انجامش نمی‌دی. برات انجام می‌شه. هر کاری که خودت بکنی درسته. اگه از خودت متنفر باشی، درسته. اگه خودت رو بخواهی بکشی، درسته. برادر، اگه خودت بخوای عاشق باشی، درسته. اگه خودت بخواهی عاشق همون باشی که زندگیت رو نابود کرده، درسته.»
Mo0onet

حجم

۱۶۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

حجم

۱۶۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

قیمت:
۷۸,۰۰۰
تومان