دانلود و خرید کتاب حیوان را دست کم نگیر عزیز نسین ترجمه ثمین باغچه‌بان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حیوان را دست کم نگیر اثر عزیز  نسین

کتاب حیوان را دست کم نگیر

نویسنده:عزیز نسین
انتشارات:انتشارات نگاه
امتیاز:
۲.۷از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب حیوان را دست کم نگیر

روان‌شناسان و جامعه‌شناسان بسیاری باور دارند که بیشتر بزهکاران و جانیان در دوران کودکی خود دست به حیوان‌آزاری زده‌اند.

«حیوان را دست کم نگیر» کتابی برای والدین است که با کمک داستان‌های آن شیوه صحیح رفتار باحیوانات را به کودکان خود بیاموزند.

عزیز نسین در این اثر با زبان طنز خود در کنار بکارگیری آموزه‌های اخلاقی، روح والای انسانی را در کالبد شخصیت‌های حیوانی‌اش دمیده است:

«دوستم انیس اولجایتو، در یکی از خانه‌های کوزگونلوک می‌نشست.

انیس اینا گربهٔ زردی داشتند به اسم سارمان. قرار بود انیس اینا برای یک ماه به مسافرت بروند. انیس گربه را در سبدی می‌گذارد و او را به منزل دوستش، در شهر امینی _ محله‌ای دور در آن سوی تنگهٔ بسفر _ می‌برد و گربه را به او می‌سپارد.

مدت زیادی گذشت، یک روز سراغ انیس اینا رفتم. گربه زرده در خانه بود. پرسیدم:

_ این همون گربهٔ خودتون نیست؟

گفت:

_ چرا ... خودشه. سارمان خودمونه.

_ از شهر امینی آوردیش؟

_ شاید باور نکنی، اما خودش با پای خودش برگشته. تقریباً دو ماه بعد از اینکه بردمش شهر امینی، یک روز تو حیاط بودم که صداش بلند شد. این‌ور و اون‌ور نگاه کردم، دیدم خودشه، رو دیوار بود ... میومیو کنان از دیوار پرید پایین و پرید تو بغلم.

_ آخه چه جور خودش تونسته بود از شهر امینی تا اینجا بیاد؟ ... حالا از درازی راه بگذریم، آخه از تنگهٔ بسفر چه جور رد شده؟

بله، سارمان بیست روز در راه بود. البته این مسافرت بیست روز طول نمی‌کشد، اما گذشتن از تنگهٔ بسفر برای سارمان کار ساده‌ای نبوده. خدا می‌داند سارمان چند بار از زیر دست و پای مسافران، یواشکی تو کشتی چپیده بود و چند بار او را از کشتی بیرون کرده بودند. خدا می‌داند چند بار ... اما بالاخره موفق شده بود. وقتی به خانه رسیده بود، خیلی لاغر شده بود. مگر بیست روز مسافرت دریایی و زمینی کار آسانی است؟»

نظرات کاربران

سپیده
۱۴۰۲/۰۴/۱۳

این کتاب برای قوام بخشیدن رابطه کودک ( انسان ) با حیوانه؟! از ب بسم اله فقط کشت و کشتار بود، و چقدر هم وحشیانه بود یه سری از داستان هایش! اصلاً پیشنهاد نمی کنم برای بزرگسالش چه برسه برای

- بیشتر
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
۱۴۰۰/۰۹/۱۱

نوع رفتار انسان‌ با حیوانات بسیار مهم است و نشان‌دهنده‌ی عواطف و احساسات درونی اوست. نوع تربیت انسان‌ها در این رفتار و برخورد تأثیرگذار است و می‌تواند سبب خشم یا دوستی و مهر با حیوانات باشد. مهر و محبت نسبت

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
یازده ساله بودم. سگی داشتم که اسمش «تونی» بود. یکی از روزهای تابستان بود. برادرم خیلی شیطانی می‌کرد. مادرم، برادرم را گرفت زیر کتک. تونی که یک گوشه‌ای داشت برای خودش چرت می‌زد، یکهو از جا در رفت و خودش را به مادرم رساند و دامنش را به دندان گرفت و شروع کرد به کشیدن. مادرم ول‌کن نبود. چون از دست برادرم خیلی عصبانی شده بود. تونی که دید این‌طوری نمی‌تواند برادرم را نجات بدهد، خودش را چپاند میان مادرم و برادرم و جداشان کرد. مادرم ناچار شد که برادرم را ول کند.
سمانه انصاف جو

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۵۲ صفحه

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۵۲ صفحه

قیمت:
۳۷,۰۰۰
تومان