دانلود کتاب صوتی همه چیز از هم می‌پاشد با صدای شهره روحی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی همه چیز از هم می‌پاشد اثر چینوا آچه‌به

دانلود و خرید کتاب صوتی همه چیز از هم می‌پاشد

معرفی کتاب صوتی همه چیز از هم می‌پاشد

«همه چیز از هم می‌پاشد» یک رمان مدرن آفریقایی اثر «چینوا آچه‌به»، نویسنده اهل نیجریه است که به بیش از پنجاه زبان ترجمه شده و بیش از هشت میلیون نسخه از آن در سراسر جهان به‌فروش رسیده است. چینوا آچه‌به که در سال ۲۰۰۷ برنده‌ی جایزه‌ی بین‌المللی بوکر شد، بیشتر شهرتش را مدیون همین رمان است. این اثر، داستانی درباره وضعیت کشورهای استعمار شده افریقایی در واخر قرن نوزدهم است. جوامع افریقایی در آن زمان، هنگام ورود مبلغان مسیحی و استعمارگران اروپایی دچار بحران و فروپاشی شدند.«چینوا آچه‌به» وضعیت کشورش را در هنگام این هجوم خانمان سوز به نگارش درآورده است و در کنار آن با نگاهی جزئی و دقیق به آداب و سنن جامعه‌اش به نقد رویکردهای بدوی مردمانش نیز پرداخته است. داستان در روستایی به نام «اوموفیا» در طرف شرقی رود نیجر می‌گذرد. شخصیت اصلی رمان «اوکنکو» مردی مورد احترام، بزرگ قبیله و پایبند به سنت‌های بومی است. او خشن و جنگجو است، اما مهربان و پرعاطفه نیز هست؛ اما هرگونه نشانه نرمش را که به نظرش مخصوص زنان است، پس می‌زند و به مرور توان خود را در برخورد با اندیشه‌های تازه از دست می‌دهد و فرو می‌پاشد. کتاب داستان از بین رفتن جایگاه اوکنکو را در زندگی قبیله‌ای و در مواجهه با ورود مبلغان مذهبی خشن و تازه ‌کار اروپایی بازگو می‌کند. در «همه چیز از هم می‌پاشد» نویسنده تلاش می‌کند به مخاطب بفهماند که جوامع افریقایی، به تمامی بدوی و خشن و وحشی نبوده‌اند که استعمارگران آنها را با اندیشه‌های آزادی‌بخش و متمدنانه از این بدویت نجات دهند؛ بلکه آنها نیز صاحب اندیشه‌های بلند بوده‌اند و با ورود استعمارگران تمام این اندیشه‌ها، به یک‌باره زیر برچسب توحش از میان رفتند.

نظرات کاربران

وحید
۱۳۹۸/۰۵/۰۴

فوق‌العاده بود. به نظرم. نیوزویک درست گفته که جزء صد رمان برتر هست. دقیق و خوب و مستند. و چه پایان تلخ و دور از انتظاری...

عادل تنها
۱۴۰۲/۰۴/۱۵

من از شنیدن این رمان لذت برم. حتما توصیه میکنم این کتاب خوب رو بخونید یا بشنوید. یک رمان راجع به آداب و رسوم قبیله های نیجریه در دوره ای که بریتانیایی ها کم کم داشتن تو آفریقا ریشه میدووندن.

حسن بابائی
۱۳۹۸/۰۵/۱۷

من 6 ستاره میدم به این کتاب، حتما بخونید. جزء بهترین کتابهایی بود که خوندم

bahar
۱۴۰۱/۰۸/۱۷

قشنگ بود

maryrad
۱۳۹۹/۱۲/۱۷

چه داستان خوبی بود 👏👌👏 چه اجرای خوبی بود 👌👌👌 کلا لذت بردم

tooti
۱۴۰۲/۰۵/۰۷

با اینکه گویندگی داستان مورد پسندم نبود ولی روال داستان و محتواش جذاب بود. نویسنده به جزئیات فرهنگ و آداب و رسوم خیلی خوب پرداخته بود. توصیفای طولانی و خسته کننده هم نداشت.

کاربر ۲۵۰۷۳۶۴
۱۴۰۲/۱۱/۰۸

تعریفش رو شنیدم ولی هنوز گوش نکردم

گلرخ
۱۴۰۲/۰۹/۱۸

چون دوست ندارم کتابی که شروع میکنم رو نخونده رها کنم تا انتها گوش دادم، من از موضوع داستان خوشم نیومد.

Mo
۱۴۰۰/۰۷/۱۳

دری وری

زمان

۷ ساعت و ۹ دقیقه

حجم

۳۹۸٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۷ ساعت و ۹ دقیقه

حجم

۳۹۸٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۷۲,۵۰۰
تومان