دانلود کتاب صوتی گزارش محرمانه با صدای تایماز رضوانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی گزارش محرمانه اثر تام راب اسمیت

دانلود و خرید کتاب صوتی گزارش محرمانه

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۵از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی گزارش محرمانه

کتاب گزارش محرمانه دومین رمان از سه‌گانهٔ نویسنده‌ٔ انگلیسی تام راب اسمیت که در سال ۲۰۰۹ منتشر شد. این کتاب قسمت دوم رمان کودک ۴۴ است که با همان شخصیت‌ها یعنی لئو دمیدوف و همسرش، رایسا نوشته شده است. این اثر با ترجمهٔ نادر قبله‌ای و گویندگی تایماز رضوانی در نشر ماه‌آوا منتشر شده است.

درباره کتاب صوتی گزارش محرمانه

نیکیتا خروشچف در این گزارش اعمال خشونت‌بارى که استالین به نام حزب کمونیست و به کام خود انجام داده بود، محکوم کرد. از آن پس قبح نقد حزب در جامعهٔ کمونیستى شوروى شکسته شد و مردم به خونخواهى از افسران بى‌رحم کا. گ. ب. و سایر ارکان استالینى که خونشان را در شیشه کرده بودند، به پا خواستند. گزارش محرمانه از نظر خط داستانی ادامه کودک ۴۴، رمان پیشین اسمیت است، که به وقایع سیاسی دوران اتحاد جماهیر شوروی پس از مرگ استالین می‌پردازد. اسمیت حقایق تلخ و تاریکی در خصوص اتحاد جماهیر شوروی ارائه می‌دهد. در این رمان هم، مانند کودک ۴۴، لئو دمیدوف، افسر سابق ادارهٔ امنیت، همراه همسرش رایسا، حضور دارند؛ و اسمیت آنها را به قلمروی زندگی زیرزمینی باندهای تبهکاری، اردوگاه‌های کار اجباری سیبری و شورش مردم مجارستان علیه کمونیسم می‌برد.

عنوان فصل‌های داستان گزارش محرمانه به این شرح است:

اتحاد جماهیر شوروی

همان روز

هفت سال بعد

۱۳ مارس

همان روز

۱۴ مارس

همان روز

سه هفته بعد

همان روز

ده کیلومتر شمال مسکو

کولیما

همان روز

کولیما

مسکو

پنج ماه بعد

همان روز

اروپای شرقی تحت کنترل شوروی

اروپای زیر کنترل شوروی

همان روز

۲۸ اکتبر

همان روز

درباره تام راب اسمیت

تام راب اسمیت انگلیسی، از مادری سوئدی و پدری انگلیسی در سال ۱۹۷۹ در لندن متولد شد. او در همین شهر بزرگ شد و درنهایت نیز به دانشگاه کمبریج رفت. در دانشگاه رشته شعر و ادبیات انگلیسی را خواند و پس از فارغ‌التحصیلی در سال ۲۰۰۱ به ایتالیا رفت و یک سال به آموزش نویسندگی خلاق مشغول شد.

تام راب اسمیت پس از بازگشت به انگلستان به‌عنوان نویسنده و ویراستار در بی‌بی‌سی مشغول به کار شد و ۴ سال به‌عنوان خبرنگار این رسانه در ویتنام به فعالیت پرداخت. او در برنامه‌های مختلف نقش‌های متفاوتی بر عهده داشته است. تام راب اسمیت از سال ۲۰۰۸ به نوشتن داستان مشغول شد.

رمان اول او، کودک ۴۴ در سال ۲۰۰۸ بر اساس پرونده قاتل زنجیره‌ای معروف روسیه، آندره چیکاتیلو، در دهه ۱۹۸۰ و دوران حکومت کمونیستی، منتشر شد. همان سال، این کتاب جایزه خنجر فولادی یان فلمینگ را برای بهترین تریلر سال توسط انجمن منتقدین ادبی دریافت کرد، کاندیدای جایزه کتاب بوکر و جایزه کوستا شد. در سال ۲۰۰۹ کودک ۴۴ برنده جایزه ویورتون گود رید برای رمان اول و جایزه گالاکسی بوک شد. پس از کودک ۴۴ اسمیت کتاب دوم خود، گزارش محرمانه را در سال ۲۰۰۹ منتشر کرد، که ادامه‌ای بر وقایع تاریخی دوران نیکیتا خروشچف است، و در تابستان ۲۰۱۱ سومین کتاب او، با عنوان مأمور ۶ منتشر شد.

کتاب صوتی گزارش محرمانه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات جهان و داستان‌های پر هیجان پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب صوتی گزارش محرمانه

لازار فکر می‌کرد آیا ممکن است کسی در بین جمعیت ناراحت باشد. نگاهی به چپ و راست انداخت و دنبال چنین کسی گشت. کمی دورتر زن و شوهری، آرام با صورت‌هایی رنگ‌پریده، و پشت سرش زن مسنی که دست‌هایش در جیبش بود، به‌نظر ناراحت بودند. پیرزن چیزی را، شاید صلیبی را، در جیبش پنهان کرده بود. لازار می‌خواست این جمعیت را تقسیم کند؛ عزاداران را از افراد شاد جدا کند. می‌خواست کنار آنهایی بایستد که احساس می‌کردند چه چیزی قرار بود از دست برود؛ کلیسایی سیصدساله. اینجا پس از کلیسای سانتا سوفیا در گورکی نام‌گذاری و طراحی شده بود و از جنگ‌های داخلی و جنگ‌های جهانی نجات یافته بود. زیانی که این بمب به ساختمان وارد می‌کرد، دلیلی برای حفظ آن بود، نه برای خراب کردنش. لازار مقالهٔ پراودا را که ادعا می‌کرد این ساختمان از نظر سازه‌ای استحکام ندارد، اهانت‌آمیز تلقی کرده بود. چنین ادعایی چیزی جز بهانه‌ای نبود، ادعایی بی‌منطق که چنین عملی را توجیه می‌کرد. حکومت دستور خراب کردن آن را داده بود. چیزی که قضیه را بدتر می‌کرد، خیلی بدتر، این بود که دستور بر اساس توافق با کلیسای ارتودوکس حاصل شده بود. هر دو گروه مقصر ادعا می‌کردند این تصمیمی کاربردی بوده، نه ایدئولوژیک. فهرستی از یک‌سری عوامل مشترک تهیه کرده بودند. یورش لوفت‌وافه خسارت به بار می‌آورد. امور داخلی، نوسازی ماهرانه‌ای را می‌طلبید که از پس هزینه‌اش برنمی‌آمدند. به‌علاوه، زمین، در قلب شهر به پروژه‌ای قطعی برای ساخت نیاز داشت. تمام صاحبان قدرت با این نظر موافق بودند. این کلیسا، که از عالی‌ترین کلیساهای مسکو بود، باید فرو می‌ریخت.

نظرات کاربران

سمیرا میرزایی
۱۴۰۲/۰۲/۱۷

بر خلاف نظر دوست قبلی، من این کتاب رو از کودک ۴۴ بیشتر دوست داشتم و به نظرم قلم نویسنده در این کتاب قویتر و منسجمتر از کتاب اولشه. گویندگی هم جذاب و گیرا بود😍

AS4438
۱۴۰۱/۱۱/۱۷

قسمت اول این ۳ گانه فوق العاده بود، این کتاب که قسمت دوم بود چندان جالب نبود غیراز چندبخش میانی کتاب ،گویندگی فوق العاده جالب بود.

زمان

۱۶ ساعت و ۵۰ دقیقه

حجم

۹۳۷٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۶ ساعت و ۵۰ دقیقه

حجم

۹۳۷٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۰۹,۲۰۰
تومان