دانلود و خرید کتاب اتحادیه ابلهان جان کندی تول ترجمه پیمان خاکسار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اتحادیه ابلهان اثر جان کندی تول

کتاب اتحادیه ابلهان

معرفی کتاب اتحادیه ابلهان

کتاب اتحادیه ابلهان در ژانر کمدی سیاه، نوشته جان کندی تول است. این کتاب زمانی منتشر شد، که نویسنده‌اش از افسردگی خودکشی کرده بود. ماجرای کتاب، ماجرای پسری است که علی‌رغم تحصیلات و سواد بالایش، نه شغلی دارد و نه خانواده‌ای.

درباره کتاب اتحادیه ابلهان

جان کندی تول اولین رمان خود را در سی‌سالگی نوشت و مدت زیادی به دنبال چاپ کتابش سراغ ناشران مختلف رفت، اما کسی حاضر به چاپ کتابش نشد، بعد از مدتی در پی سرخوردگی از چاپ کتابش، ناامید و افسرده در ۳۲ سالگی خودکشی کرد. بعد از مرگ جان کندی تول، مادرش نسخه‌‌های پرینت‌شده‌ی کتاب را پیش ناشران زیادی برد و بعد از چند ماه دوندگی موفق به چاپ این کتاب شد. رمانی که به سرعت مورد توجه مخاطبان و تحسین منتقدان قرار گرفت. اتحادیه ابلهان در همان سال موفق شد جایزه ادبی پولیتزر را دریافت کند و تنها کتابی است که بعد از مرگ نویسنده‌اش برنده این جایزه شد.

اتحادیه ابلهان داستان زندگی پسری به نام «ایگنیشس» است. او فوق لیسانس فلسفه قرون وسطی دارد و با حدود چهل سال سن، به دلیل روحیه آرمانگرایانه‌اش نه ازدواج کرده و نه جایی مشغول به کار است.

ایگنیشس، با مادر پیرش زندگی می‌کند. هر دو آن‌ها روحیه‌ای بسیار عجیب دارند، که کشف همین روحیه منحصربه‌فرد خواننده را به دنبال داستان می‌کشاند.

در نهایت به اصرار مادرش در یک کارخانه مشغول کار اداری می‌شود. خردمندی متفاوت او باعث می‌شود نتواند خودش را با واقعیت‌های جامعه تطبیق دهد و همین موضوع دردسرهای زیادی را برای ایگنیشس و دیگران ایجاد می‌کند. دردسرهایی که گاه ما را می‌خندانند و گاه باعث می‌شوند از دستش عصبانی شویم.

«اتحادیه ابلهان» سال ۱۳۹۱ با ترجمه خوب و روان پیمان خاکسار وارد بازار شد و به سرعت در لیست کتاب‌های پرفروش قرار گرفت.

این رمان که در ژانر کمدی سیاه نوشته شده است، در سال ۱۹۸۱، بعد از خودکشی نویسنده، جایزه پولیتزر را برای خالقش به ارمغان آورد. این جایزه یکی از معتبرترین جایزه های ادبی آمریکاست.

خواندن کتاب اتحادیه ابلهان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

شاید این روزها که اطرافمان پر است از آدم‌های معترض به شرایط دنیا و جامعه، خواندن این کتاب در ژانر کمدی سیاه جذاب‌تر هم باشد. شخصیت اصلی داستان پسری است که نسبت به جهالت مردم جامعه حساس است و دلش می‌خواهد جامعه را با اعتراض‌هایش تغییر دهد. شاید ناسازگاری و آشوب‌گری ایگنیشس ما را یاد ناطوردشت بیندازد. برای همین اگر از آن رمان خوشتان آمده، ممکن است عاشق این رمان هم شوید. این رمان در عین حال، رمانی طنز است. برای همین پیشنهاد می‌کنیم، خواندنش را طرفداران ژانر کمدی از دست ندهند.

در بخشی از رمان اتحادیه ابلهان می‌خوانیم:

ایگنیشس فریاد می‌کشید: باید با شهردار تماس بگیرم.

صدایی از میان جمعیت گفت: دست از سر این پسر بردارین.

پیر مردی اضافه کرد: برین رقاصای خیابون بربن رو بگیرین. اون بچه خوبیه منتظر مادرشه.

ایگنیشس مغرورانه گفت: ممنونم امیدوارم همه‌ی شما به این بی عدالتی شهادت بدین.

پلیس با اعتماد به نفسی که لحظه به لحظه کمتر می‌شد به ایگنیشس گفت: باید با من بیای، جمعیت داشت در هم گره می‌خورد و هیچ افسر راهنمایی و رانندگی هم آن اطراف نبود. میریم کلانتری.

دیگه گار به جایی رسیده که حتی یه پسر خوب هم نمی‌تونه بیرون فروشگاه منتظر مادرش بایسته، دوباره پیر مرد بود.

این شهر تا حالا این جوری نشده بود، کار کمونیستاس.

پلیس در همان حال که از تازیانه‌های سیم عود جاخالی می‌داد خطاب به پیر مرد گفت: به من گفتی کمونیست؟ تو رو هم می‌برم. باید حواست باشه به کی می‌گی کمونیست.

پیر مرد فریاد زد: تو نمی‌تونی منو دستگیر کنی. من عضو باشگاه سالخوردگانی هستم که تحت نظر بخش سرگرمی نیواورلینز اداره می‌شه.

زنی جیغ کشید: این پیر مردو ول کن پلیس کثیف، اون دیگه الان نوه نتیجه داره.

پیر مرد گفت: بله که دارم. شش تا نوه دارم که همه‌شون هم پیش خواهرای مقدس درس می‌خونن. خیلی ‌هم با‌هوشن.

ایگنیشس مادرش را دید که آرام از فروشگاه بیرون می‌آمد، جوری جعبه‌های شیرینی را دست گرفته بود که انگار به جای شیرینی پر از سنگ هستند.

داد زد: دیر رسیدی مادر، دستگیر شدم.

نظرات کاربران

Dentist
۱۳۹۸/۰۳/۱۷

نظردادن درمورد این کتاب خیلی سخته. داستان پر از شخصیت های حال به هم زن، چندش آور و رو اعصابه که میتونه باعث بشه کلی از دستشون حرص بخورید. یه عالمه ادم احمق و ابله دور هم جمع شدن. (الحق

- بیشتر
پرویز
۱۳۹۸/۰۲/۳۱

اثری از یک نویسنده ی ناکام در دنیا؛ که بعد از مرگ جایزه ی پولیتزر میگیره! یه جور طنز موقعیته تقریبا. یه سری آدم با شخصیت های عجیب غریب. دقیقا یه سری ابله در سبک های مختلف. البته ابله ابلهان

- بیشتر
leili
۱۳۹۷/۰۷/۲۴

من نسخه چاپی رو دارم کتاب فوق العادیه از خوندنش لذت می برید، ولی واقعا نسخه دیجیتالی رو بسیار بسیار گران دارین می فروشین

arash
۱۳۹۷/۰۷/۲۰

من همین الان یک کشف عجیب کردم 😐 متوجه شدم که در قسمت کامنت فیدیبو نمیشه اسم طاقچه و کتابراه رو نوشت. 😐 در ظاهر مینویسه کامنت ثبت شد اما کامنت دیده نمیشه. خیلی کار بچه گانه ای هست به

- بیشتر
Mehdi10
۱۳۹۸/۰۲/۱۵

با سلام ، دوستان در هنگام مطالعه این کتاب باید توجه داشت که جان کندی تول نویسنده این کتاب در این زمینه ی نوشتاری پیشگام بوده و تقریبا طنز فلسفی یا شاید بشه گفت طنز تلخ فلسفی قبل از اتحادیه

- بیشتر
کاربر ۲۹۶۸۷۹۳
۱۴۰۰/۰۱/۱۳

براوو

Soheyla
۱۳۹۸/۱۲/۲۰

بعد از مدتها یک کتاب خیلی خوب خوندم. اوایلش یکمی گنگ بود ولی بعد انگار قلم نویسنده راهش رو پیدا می کنه. برای خوندنش حوصله به خرج بدید و صبور باشید طنز داستان طنز فکاهی نیست یه جور طنز سیاه

- بیشتر
Ehmad Chehre
۱۳۹۷/۰۷/۲۰

ترجمه های پیمان خاکسار رو میشه مبنای انتخاب کتابی قرار داد که هیچ شناختی ازش نداری؛ اما سوالم اینه که چرا قیمت نسخه ی دیجیتالی که صرفا از طریق همین اپلیکیشن کتابخوان در دسترس هست باید ۱۱۸۰۰!!!! تومن باشه؟ مگه

- بیشتر
محسن
۱۳۹۷/۰۷/۱۹

احتمالا کتابی نیست که همه باهاش ارتباط برقرار کنند، اما اگر فاز ضد حال ایگنیشس و شوخی‌های کتاب رو بگیرید از خوندنش لذت می‌برید.

...love
۱۳۹۹/۰۶/۲۴

رمانی به شدت جذاب... تنها ایرادش، شروع بی جان و کسالت آمیزش است. ولی عجب تراژدی برای نویسنده اثر رخ داده است... حیف که یک مشت آدم عوضی دنیا را از نوشته های دیگرش محروم کردند.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۷)
وقتی نابغه‌ای حقیقی در دنیا پیدا می‌شود می‌توانید او را از این نشانه بشناسید: تمام ابلهان علیهش متحد می‌شوند.
ادریس
طبیعت بشر همین است: یاد می‌گیرند از آدم‌هایی که کمک‌شان می‌کنند متنفر باشند.
shokoufeh
«اون مادرته؟ زندگی سختی داشته، نه؟ مادرا همه زندگی سختی دارن، باور کن.»
shokoufeh
آن سگ احتمالاً تنها چیزی بوده که آن دیوانه در زندگی‌اش داشته. بعضی اوقات آدم‌ها را باید در موقعیتی که در آن بزرگ شده‌اند دید تا بتوان درک‌شان کرد.
shokoufeh
واسه سیاها کار نیست ولی همیشه یه سوراخ تو زندون براشون هست. زندونی شدن بهترین راهه واسه مرتب غذا خوردن. ولی من ترجیح می‌دم گرسنگی بکشم ولی بیرون باشم. ترجیح می‌دم زمینِ این لگوری رو تی بکشم تا این‌که تو زندون پلاک ماشین و فرش و کمربند چرمی و از این اَن و گُها درست کنم.
Narges Ebad
شخصاً به این نتیجه رسیده‌ام که کمبود غذا و آسایش به‌جای تعالی بخشیدن به روح تنها باعث ایجاد شکلی از تشویش می‌شود و تمام انگیزه‌های نیک آدم را به تلاش برای سدجوع تقلیل می‌دهد.
shokoufeh
. این اتفاق مرا یاد وقتی انداخت که هنگام غذا دادن به یک سنجاب در پارک پو ناگهان متوجه شدم که دارم به یک موش غذا می‌دهم. موشی که در نگاه اول سنجاب به‌نظرم آمده بود. باید از اشتباهات درس گرفت. این حقه‌باز فکری به سرم انداخت. از آدم‌های رذل هم می‌شود چیز یاد گرفت. ا
mahshidmoballegh
باید از اشتباهات درس گرفت. این حقه‌باز فکری به سرم انداخت. از آدم‌های رذل هم می‌شود چیز یاد گرفت.
shokoufeh
چرا که من جز با همتای خویش گرم نمی‌گیرم، و از آن‌جایی که همتایی ندارم با کسی هم گرم نمی‌گیرم
seza68
فاجعه‌های به‌فیلم‌درآمده که توهینی بودند به تمام معیارهای سلیقه و نجابت.
shokoufeh

حجم

۴۳۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۶۷ صفحه

حجم

۴۳۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۶۷ صفحه

قیمت:
۱۰۵,۰۰۰
۵۲,۵۰۰
۵۰%
تومان