دانلود و خرید کتاب استالین جوان؛ از تولد تا انقلاب اکتبر سایمن سیبیگ مانتیفوری ترجمه بیژن اشتری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب استالین جوان؛ از تولد تا انقلاب اکتبر اثر بیژن  اشتری

کتاب استالین جوان؛ از تولد تا انقلاب اکتبر

انتشارات:نشر ثالث
امتیاز:
۳.۹از ۵۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب استالین جوان؛ از تولد تا انقلاب اکتبر

کتاب استالین جوان؛ از تولد تا انقلاب اکتبر نوشتهٔ سایمن سیبیگ مانتیفوری با ترجمهٔ بیژن اشتری در نشر ثالث چاپ شده است. «سایمن سیبیگ مانتیفوری» پژوهشگر و مورخ انگلیسی در این کتاب تلاش می‌کند به این پرسش پاسخ دهد که چطور‌ استالین که در ۱۸۹۸ جوانی آرمانگرا بود و در ۱۹۰۷ یک راهزن، به یک مارکسیستِ متعصب آدمکش در دهه ۱۹۳۰ تبدیل شد و کمی بعد به فاتح برلینِ ۱۹۴۵؟

درباره کتاب استالین جوان؛ از تولد تا انقلاب اکتبر

تاکنون کتاب‌های زیادی درباره استالین نوشته و بسیاری از آن‌ها به فارسی ترجمه شده است. شاید عده‌ای تصور کنند که همه حرف‌ها درباره استالین زده شده و دیگر هیچ نکته تازه‌ای درباره او وجود ندارد. اما مانتیفوری ده سال درباره این موضوع تحقیق کرد و با دستیابی به اسناد تازه کشف شده در آرشیوهای گرجستان، روسیه و... پرتو تازه‌ای بر زندگی یکی از مخوف‌ترین و مرموزترین جباران قرن بیستم انداخته است.

مانتیفوری بیوگرافی و تاریخ را به نحو خلاقانه‌ای با هم ترکیب کرده و در مجموع توانسته شخصیت مرموز استالین را با جزئیات کامل و دقیق به خواننده بشناساند. پرداخت کاراکترها در این کتاب تنها با کتاب‌های داستانی قابل قیاس است؛ بی‌جهت نیست که یکی از منتقدان، کارِ مانتیفوری را با آثار برجسته ادبیات پلیسی مقایسه کرده است. در مجموع می‌توان ادعا کرد که هیچ نویسنده و پژوهشگر غربی‌ای تا این حد نتوانسته به استالین و اطرافیان وی نزدیک شود.

کتاب استالین جوان؛ از تولد تا انقلاب اکتبر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به تاریخ و علوم سیاسی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب استالین جوان؛ از تولد تا انقلاب اکتبر

این شهرِ دنج و خودمانی، پایتخت قزاق‌ها و ولایت کوهستانی و دورافتاده تزار بود؛ شهری که در میانه دریای سیاه و دریای خزر واقع شده؛ یک دیگ درهم جوش از مردمانِ تندخو و مغرور. خیابان گلووینسکی از حیث شکوه و جلال، پاریسی به نظر می‌رسید. تئاترهای نئوکلاسیک، یک اپراخانه، هتل‌های بزرگ و کاخ‌های شاهزادگانِ گرجی و تجار ثروتمند ارمنی در این‌سو و آن‌سوی خیابان به چشم می‌خورد. اما به محض عبور از میدان ایروان، روح آسیایی شهر پدیدار می‌شد.

دوره گردان و بساط‌دارانِ شهر با آن لباس‌های عجیب و غریبی که به تن داشتند، لوبیاهای ادویه‌زده گرجی و کیک پنیر داغ (خاچاپوری) به رهگذران عرضه می‌کردند. سقاها، دستفروش‌ها، جیب‌برها و حمال‌ها در بازارهای ایرانی و ارمنی شهر در تردد بودند. این بازارها با کوچه‌های تنگ و باریکشان بیش‌تر تداعی‌گرِ یک شهرِ شرقی بودند تا یک شهرِ غربی. کاروان‌های شتر و الاغ، با بارهای ابریشم و ادویه از ایران و ترکستان، با جعبه‌های میوه و شراب از نواحی روستایی گرجستان، از دروازه‌های کاروانسراها داخل و خارج می‌شدند. خدمتکارانِ جوان و پادوهای نوجوانِ کاروانسرا انواع خدمات را به مسافران ارایه می‌کردند، بارها و کیسه‌های آن‌ها را حمل می‌کردند و از شترهای آن‌ها مراقبت به عمل می‌آوردند. این پادو بچه‌ها ضمن همه این‌کارها میدان اصلی شهر را نیز زیر نظر داشتند. حالا با توجه به بازگشایی آرشیوهای گرجستان مشخص شده که استالین در آن دوره، از پادوهای کاروانسرا به‌عنوان جاسوس و پیک استفاده می‌کرده است. همزمان در یکی از اتاق‌های پشتی کاروانسرا، رییس گنگسترها ضمن قوت قلب دادن به مردان مسلحش، برای آخرین‌بار نقشه را با آن‌ها مرور کرد. استالین آن روز صبح شخصآ در آن‌جا حضور داشت.

نظرات کاربران

Golshan
۱۳۹۷/۱۰/۲۵

کتاب بسیار خوب و عالی بود، کتاب شرح زندگی پیچیده و متناقض استالین از تولد تا انقلاب روسیه است، به گفته نویسنده استالین مرد متناقض تاریخ، کسی که تحصیل کرده حوزه علمیه مسیحیت است، از طرف دیگر گانگستر است و

- بیشتر
حمید
۱۳۹۸/۱۰/۱۲

کتاب بسیار ارزنده ایه. مثل یک رمان جذاب نوشته شده و در عین حال ارزش تاریخی و روانشناختی بسزایی داره. تمام مراحل تکامل یک دیکتاتور تا زمان به قدرت رسیدنش شرح داده شده. تاثیرات اتفاق ها و وقایع جزئی و

- بیشتر
دریا
۱۳۹۹/۰۱/۰۳

بهترین مترجم، یعنی استاد بیژن اشتری این کتاب رو ترجمه کردن و بی شک که بهترین است و بی نظیر ترین. . .

Mahla V.KiyAN
۱۴۰۰/۰۱/۲۰

. .ساختار روایی و سرگذشت هیجان‌انگیز استالین، کتابِ مانتیفوری را به یک زندگینامه خواندنی و جالب توجه مبدل کرده بود. سرگذشت زندگی پر پیچ و خمِ استالینِ کبیر، رهبر قدرتمندِ شوروی و اینکه چطور سوسوی کفاش‌زاده‌ و تهی‌دستی که در کوچه پس

- بیشتر
arastou1981@
۱۳۹۸/۰۳/۲۳

عالی استدعا دارم ازین مجموعه کتاب تروتسکی کاهن معبد سرخ رابرت سرویس و ترجمه بیژن اشتری را قراذ دهید با سپاس

ر.د.ب
۱۳۹۹/۰۵/۱۶

کتاب بسیار عالی و تاریخی که از همون اول آدم را جذب میکنه. با ترجمه عالی آقای اشتری. فقط ای کاش ناشر عکس های کتاب را بهتر قرار داده بود و با گوشی از عکسها عکس ننداخته بود و عکسها

- بیشتر
Ali Hosseini
۱۴۰۰/۰۴/۲۰

مطمئنم این کتاب محتوای ارزنده و ترجمه‌ی فوق العاده‌ای داره. اما قیمتش برای نسخه الکترونیکی بسیار بالاست. اگر کسی بخواد این رقم رو برای نسخه الکترونیکی بپردازه یه پولی می‌ذاره روش و نسخه فیزیکی رو خریداری می‌کنه.

nasimaakbarpour
۱۳۹۹/۱۰/۱۰

حس عجیبی داشت اینکه از کجا و چه شرایطی رشد کرد و چه بلاهای بعدا به سر دنیا آورد.

yazdaan
۱۳۹۸/۱۲/۰۹

behtarin ketabi bod k to in chan hafte khondam...

کاربر ۱۲۷۹۱۵۲
۱۴۰۰/۰۷/۱۶

من واقعا نمیدونم چرا یک ناشر فکر کرده برای کتاب الکترونیک باید ۱۱۰ هزارتومن قیمت بزاره! کتاب الکترونیک بغیر از ترجمه هزینه دیگه ای نداره که اینطور بی انصافانه و به واقع مسخره قیمت گذاری کردن

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۳۵)
«یک بوسه اسکیمویی برایت می‌فرستم که آن را روی دماغت بگذاری. گوش شیطان کر! کامینیف دلم برایت تنگ شده؛ باور کن مثل یک سگ دارم راستش را می‌گویم! فکر نمی‌کنم که مطلقآ هیچ‌کسی پیدا شود که با آدم کثافتی مثل تو چنین رابطه صمیمانه‌ای برقرار کند. آیا می‌توانی یک جورایی خودت را به این‌جا، به کراکف، برسانی؟»
Mary gholami
استالین موقع کار آدمِ خستگی‌ناپذیری بود؛ آدمی آکنده از انواع ایده‌ها و ابتکارها. این آدمِ خلاق، تشنه یادگیری بود و به شکلی غریزی میل به یاددادنِ دانسته‌هایش داشت. استالین به نحوِ تب‌آلودی کتاب‌های تاریخی و رمان‌ها را می‌خواند
1976
اما جالب و غافلگیرکننده این‌جاست که در زیر این خشونتِ متکبرانه و هنرستیزانه‌ای که استالین حقآ به‌خاطرش بدنام شد، یک مردِ ادیبِ مطلع با تحصیلاتِ کلاسیک نهفته بود. استالین هرگز علاقه و توجه خود را به شعر از دست نداد. مندیلشتام موقعی که گفت: «در روسیه، شعر واقعآ ارزش دارد زیرا در این‌جا به‌خاطر شعر آدم می‌کشند.»
شهریار
«زمانِ حرف و سخن به سر رسیده است. ساعتِ دوئلِ مرگ و زندگی مابین انقلاب و ضدانقلاب فرارسیده است!»
پویا پانا
استالین در سنین بالای عمر گفت: «اگر لنینی وجود نداشت، من همچنان یک عضو گروه کر کلیسا و یک طلبه باقی می‌ماندم.»
yazdaan
او به کشیش یادآور شد که: «پدر! می‌بینی موسیقی چه قدرت عظیمی برای آرامش روح دارد!»
Aysa
«پرشکوفه باشی ای سرزمین دوست‌داشتنی «شادمان باشی ای کشور کهن «و تو ای گرجی، سواد و دانش بیاموز تا «سرزمین مادری‌ات را غرق در لذت کنی»
رضا
«حقیقت را لشکری از دروغ‌ها پشتیبانی می‌کند.»
پویا پانا
استالین همیشه در حرکت و غالبآ در حال فرار بود. او برای تغییر قیافه از انواع یونیفرم‌های معمول در جامعه تزاری استفاده می‌کرد و حتی گهگاه برای گریز از دست پلیس تزاری لباس زنانه می‌پوشید.
1976
نظر استالین سگ‌ها بر انسان‌ها ارجحیت داشتند زیرا آن‌ها در قبالِ صاحبانشان کاملا وفادار، از خود گذشته و سپاسگذار بودند و هرگز خیانت نمی‌کردند و همه این صفات را نیز صادقانه و پرشور ابراز می‌کردند و با این وجود می‌شد آن‌ها را بدون هیچ احساس گناهی ترک کرد.
پویا پانا

حجم

۱٫۶ مگابایت

تعداد صفحه‌ها

۵۳۰ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

تعداد صفحه‌ها

۵۳۰ صفحه

قیمت:
۲۶۵,۰۰۰
تومان