دانلود و خرید کتاب قصه‌ها و افسانه‌ها لئوناردو داوینچی ترجمه لیلی گلستان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قصه‌ها و افسانه‌ها اثر لئوناردو داوینچی

کتاب قصه‌ها و افسانه‌ها

معرفی کتاب قصه‌ها و افسانه‌ها

لئوناردو دی سر پیرو داوینچی ( ۱۵۱۹- ۱۴۵۲)، دانشمند، مخترع و نویسنده ایتالیایی دوره رنسانس است. مردم لئوناردوی نقاش را نمی‌‌پسندیدند، چون هرگز آثاری را که اقدام به خلقشان می‌‌کرد به پایان نمی‌‌رساند. مردم معتقد بودند لئوناردوی مجسمه‌‌ساز شهرتش را ضایع کرد چون هرگز مجسمه عظیم فرانسوا سفورتزای سوار بر اسب را به مرحله قالب‌‌گیری نرساند. لئوناردوی معمار، افراطی به حساب می‌‌آمد و مردم از ته دل معتقد بودند لئوناردوی دانشمند یک دیوانه بیش نیست. اما رقبایش با وجود تمام حسادت‌‌هایی که به او داشتند در موضوعی به توافق رسیده بودند: لئوناردو، قصه‌‌گوی فوق‌‌العاده‌‌ای است و با ظرافت کلام و اصالت نوشته‌‌هایش، باعث جلب و جذب اطرافیانش می‌‌شد. لئوناردو معتقد بود افسانه‌‌ها و قصه‌‌ها همیشه از نوعی الهام و اخلاقی ظریف و ناب به وجود آمده‌‌اند. این قصه‌‌ها از سوی کشیش جوان بی‌‌تجربه‌‌ای که در کلیسای مریم بخشنده زندگی می‌کرد و بعدها نویسنده‌‌ای شد به نام «ماتئو باندلو» نقل شده‌‌اند. این نویسنده سال‌‌ها بعد دو قصه کوتاه ملهم از این قصه‌‌ها نوشت که در مجموعه نوشته‌‌های معروفش آورده شد اما بعد از او، فقط متخصصان بودند که یادی از لئوناردوی قصه‌‌گو می‌‌کردند.

نظرات کاربران

Abolfazl
۱۳۹۷/۰۳/۰۲

این کتاب در مورد قصه های داوینچی است نه زندگی نامه اش بیشتر شبیه قصه های مادر بزرگ های قدیمی هستش از قصه سهره هم خیلی خوشم اومدم عالی بود """داوینچی قصه گو فوق العاده هم بود وبا ظرافت و کلام و اصالت

- بیشتر
Hemmat
۱۳۹۴/۰۵/۲۱

کتاب بسیار خوبی است

Aref
۱۴۰۱/۰۷/۰۸

کتاب بسیار زیبا با مضامین اخلاقی خیلی مهم. کتاب نویسنده مشخصی ندارد اما منسوب به داوینچی هست انقدر اهداف داستان هاش مهم هست که خودش هدف انها رو اخرش نوشته. بسیار ساده و قابل فهم برای عامه مردم ولی عمیق و هدف دار.

- بیشتر
pejmannavi
۱۳۹۷/۱۱/۲۷

به نظر من داوینچی یکی از نوابغی بود که خیلی از زمانش جلوتر بود. ولی اگه میتونستم ببینمش حتما بهش میگفتم توو کتاب نوشتن اصلا خوب نیست.

راقم این سطور
۱۳۹۴/۰۵/۱۷

ترجمه‌های خانم گلستان حرف نداره

pezhiee
۱۳۹۶/۰۵/۱۰

مگه این کتاب درباره داوینچی‌ نیست ؟ داستان هاش جالبه ولی فقط صفحه اولش‌به ایشون ربط داشت و بقیش یکسری داستان هست فکر میکنم اشتباهی پیش اومده

AMiR
۱۳۹۶/۰۳/۱۵

منبع این داستانا کجاست من که فکر نمی کنم داوینچی نوشته باشه چون هیجا اسمی از این موضوع که داوینچی قصه میگفته نیست

Rose water
۱۳۹۸/۰۵/۱۳

برای کودکان 9 تا12 سال خوبه وگرنه خیلی خلاصه و پیش و پا افتاده هست مثل نصحیت های و داستان های کوتاهه ساده که تو تگرام خوندین هست

حديث
۱۳۹۵/۰۷/۰۳

پس این لءوناردوی فراماسون شیطان پرست کتابم نوشته الان تو جهنم داره کیف میکنه!

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸)
لئوناردو در رساله‌اش نوشت: «انسان مخرب تمام مخلوقات است.» و امروزه بیش از هر زمان دیگری در تاریخ طویل کره ما، این فکر قدیمی درست به نظر می‌آید و دارای نوعی واقعیت تراژیک روز است.
باران
تو در جستجوی نور بودی اما سوختن را یافتی.
باران
قو، در سکوتی عظیم، ترانه سر داد.
باران
شیر در قفس بود. برایش بره‌ای آوردند تا بخورد. خُب. چه چیز لذیذتر و بهتر از یک بره مطیع و کوچولو. اما بره ما از شیر نترسید و انگار که شیر، مادرش باشد، به آرامی به طرف شیر رفت. شیر که از این‌همه صفا و سادگی برّه دلش به رحم آمده بود، پنجه‌هایش را بست و ترجیح داد گرسنه بماند تا این‌که برّه کوچولو را به دندان کشد.
Abolfazl
«بدی مکن تا مبادا خوب‌ها از تو کناره بگیرند و تنها و بی‌کس بمانی.»
باران
«خلق را تقلیدشان بر باد داد.»
باران
«آدم‌های تن‌پرور هم مانند این تیغ هستند، به جای این‌که به کارشان مشغول باشند، بی‌حرکت می‌مانند، شکلشان را از دست می‌دهند و لطافتشان از بین می‌رود. زنگار می‌بندند؛ زنگاری که جهل و تنبلی نام دارد.»
باران
«برای دام گستر راه فراری وجود ندارد. عاقبت در دام خودش گرفتار می‌شود.»
باران

حجم

۸۳٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۸۳٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان