دانلود و خرید کتاب زمین ناآشنا (مجموعه داستان) جومپا لاهیری ترجمه فرانک باجلان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زمین ناآشنا (مجموعه داستان) اثر جومپا لاهیری

کتاب زمین ناآشنا (مجموعه داستان)

معرفی کتاب زمین ناآشنا (مجموعه داستان)

جومپا لاهیری( - ۱۹۶۷)، نویسنده‌‌ امریکایی بنگالی‌‌تبار و برنده پولیتزر است. با نخستین اثرش، مجموعه داستان «مترجم دردها»، برنده جایزه‌‌ ادبی پولیتزر سال ۲۰۰۰ شد. در سال ۲۰۰۳ نیز با نوشتن نخستین رمانش، «همنام»، نامزد جوایز متعددی شد. مجموعه داستان «زمین ناآشنا» از سوی منتقد ادبی نیویورک تایمز جزو ده کتاب برگزیده‌‌ سال ۲۰۰۸ معرفی شده است. همچنین این مجموعه داستان برنده‌‌ جایزه‌‌ سی و پنج هزار یورویی فرانک اُکانر نیز شده است. «زمین ناآشنا» دربرگیرنده‌‌ هشت داستان است که به‌‌گونه‌‌ای زیبا و ماهرانه نوشته شده است. شخصیت‌‌های داستان‌‌های لاهیری اغلب مهاجرانی هندی‌اند که فرزندانشان را در امریکا بزرگ می‌‌کنند، مهاجرانی که میان دو کشور و دو فرهنگ قرار گرفته‌‌اند و در نهایت متعلق به هیچ‌کدام هم نیستند. در مجموعه داستان «زمین ناآشنا»، لاهیری با شناختی ژرف از این دوگانگی‌‌ها با ظرافت تمام سعی بر آن دارد تا زندگی روزمره‌‌ آنها را در چنین شرایطی به تصویر بکشد. مضمون اصلی داستان‌‌های لاهیری مهاجرت و همگون‌‌سازی با محیط جدید است اما او در این مجموعه داستان به روابط عاطفی بین انسان‌‌ها و به مفاهیم «مرگ»، «از دست دادن» و «عشق» نیز می‌‌پردازد. در فصل دوم کتاب، «هما و کاوشیک»، نمایی روشن از زندگی، مرگ، عشق و سرنوشت نشان داده شده است. پایان غم‌‌انگیز این سه داستان به‌‌هم‌‌پیوسته به ‌خوبی گواهی بر خرد احساسی و اوج توانایی هنری لاهیری است.
معرفی نویسنده
عکس جومپا لاهیری
جومپا لاهیری

ادبیات مهاجرت، هم‌چون خودِ مهاجرت یکی از پدیده‌های مناقشه‌برانگیز جهان معاصر است که بر سرِ چیستی و چگونگی آن اختلاف بسیاری وجود دارد، اما می‌توان آن را محل تلاقی فرهنگ‌‎ها و زبان‌هایی دانست که به نويسنده اجازه می‌دهد تا هويت جديد خود را رقم بزند. جومپا لاهیری یکی از شناخته‌شده‌ترین نویسندگانی است که غالب آثار خود را با محوریت مهاجرت، اثرات آن و تلاش برای همسان شدن با جامعه‌ی میزبان نگاشته است.

نظرات کاربران

هومن ج
۱۳۹۴/۰۴/۲۵

این زمین نا آشنا همون خاک غریب نیست که از انتشارات ماهی چاپ شده ؟

Mary
۱۳۹۴/۰۴/۲۶

آقای هومن ج هر دو کتاب ترجمه ای از کتاب Unaccustomed earth هستن

راقم این سطور
۱۳۹۴/۰۴/۲۵

کتاب خوبیه

وحید
۱۳۹۴/۰۵/۱۰

به نظرم نثر نویسنده و نگاهش به مهاجران هندی در امریکا بسیار عالی است و البته ترجمه هم بسیار خوب است. دو داستان اول البته تصویر تلخی داشتند و شاید این تلخی در حوصله ی هر کسی نگنجد.

سجاد
۱۳۹۴/۰۴/۲۵

فکر میکردم کتابای خوب قرار نیست تو این طرح بیاد ، ولی با این کتاب ثابت کردید از این خبرا نیست، این که عاااالیه (البته از کتابای قبلی خبر ندارم چون تازه نصب کردم طاقچه رو)

کپتین ایمان
۱۳۹۴/۰۴/۲۵

من داستان «هما و کاشیک » را دوست داشتم. سرنوشت یا نتیجه اعمال ما !!!

b2b
۱۳۹۴/۰۴/۲۵

هنوز اوایل کتابم...تا اینجاش که جذاب بود. ممنون از تخفیف : )

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
اینکه یک انسان سالهای سال زندگی کند، فکر کند، نفس بکشد، غذا بخورد، نگرانی‌ها و دلواپسی‌ها، احساسات و تفکرات زیادی داشته باشد، فضایی را در این دنیا اشغال کند اما بعد در یک لحظه غیب می‌شود و دیگر نمی‌توان او را دید.
وحید
مرگ مادرش هم به همان اندازه او را در بهت فروبرد. اینکه یک انسان سالهای سال زندگی کند، فکر کند، نفس بکشد، غذا بخورد، نگرانی‌ها و دلواپسی‌ها، احساسات و تفکرات زیادی داشته باشد، فضایی را در این دنیا اشغال کند اما بعد در یک لحظه غیب می‌شود و دیگر نمی‌توان او را دید.
وحید

حجم

۳۵۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۳۶۵ صفحه

حجم

۳۵۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۳۶۵ صفحه

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
تومان