دانلود و خرید کتاب می‌خواهم برایت خاطره باشد جویس‌کرول اُتس ترجمه خجسته کیهان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب می‌خواهم برایت خاطره باشد اثر جویس‌کرول اُتس

کتاب می‌خواهم برایت خاطره باشد

معرفی کتاب می‌خواهم برایت خاطره باشد

«می‌خواهم برایت خاطره باشد» (داستان‌های امریکایی)، مجموعه ده داستان از نویسندگان امریکایی، ارنست همینگوی، توبیاس وولف، جان آپدایک، ری بردبری، جان چیور، سال بلو و دیگران است.که جویس کرول اوتس (-۱۹۶۳) از نویسندگان مطرح حال حاضر امریکا گردآوری کرده‌است. در بخشی از داستان «قلب افشاگر» اثر ادگار آلن‌پو ( ۱۸۴۹-۱۸۰۹) می‌خوانیم: درست است! «عصبی» بسیار، بی‌اندازه عصبی بودم و هستم ولی چرا اصرار دارید بگویید دیوانه‌ام؟ بیماری احساساتم را تندتر کرده بود، نه نابود یا کند. بیش از هرچیز حس شنوایی‌ام تیزتر شده بود. همه‌چیز را در آسمان و زمین می‌شنیدم، همچنین بسیاری از چیزهای جهنم را؛ بنابراین چطور می‌شود دیوانه باشم؟ توجه کنید! ببینید با چه درستی و آرامشی همهٔ ماجرا را برای‌تان تعریف می‌کنم. اینکه آن فکر از ابتدا چطور به ذهنم رسید ناممکن است؛ اما پس از اینکه به ذهنم آمد، شب و روز رهایم نکرد. هدفی در کار نبود، اشتیاقی هم نبود. من به پیرمرد علاقه داشتم؛ هرگز به من بدی نکرده بود، هرگز به من ناسزا نگفته بود و به طلاهایش هم چشم طمع نداشتم. گمان می‌کنم چشمش بود! بله، همین بود! یکی از چشم‌هایش مثل چشم لاشخور بود، چشمی به رنگ آبی روشن که رویش را لفافی‌گرفته بود. هروقت به من خیره می‌شد، تنم یخ می‌کرد و این بود که رفته‌رفته، به‌تدریج و به‌کندی تصمیم گرفتم او را از بین ببرم و خود را تا ابد از نگاهش خلاص کنم. حالا نکته این است؛ شما خیال می‌کنید من دیوانه‌ام. دیوانه‌ها هیچ نمی‌دانند ولی شما باید مرا می‌دیدید. باید می‌دیدید با چه هوشیاری‌ای پیش رفتم، با چه احتیاطی، با چه دوراندیشی‌ای، با چه نیرنگ‌بازی‌ای دست به کار شدم!

نظرات کاربران

وحید
۱۴۰۱/۰۶/۱۲

داستان‌های این مجموعه، جز یکی دو تا، برای من جذابیت نداشت.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
«هر کتاب خوب خونریزی ارزشمند روح یک استاد است.»
مریم
«هر کتاب خوب خونریزی ارزشمند روح یک استاد است.»
FMG
من با حرفه‌ها کاری نداشتم. به‌هیچ‌وجه. در صف کسانی که برای گرفتن سوپ مجانی از خیریه‌ها می‌ایستادند مهندس و حسابدار هم بود. در وضعیت رکود جهانی، حرفه‌آموزی دردی را دوا نمی‌کرد. به‌همین‌دلیل آزاد بودی که آدم خارق‌العاده‌ای بشوی.
مریم
«من از اون‌هایی‌ام که می‌خوان تا دیروقت توی کافه بمونن، همراه همهٔ کسانی که نمی‌خوان زود بخوابن، همراه همهٔ شب زنده‌دارها.»
FMG
سپیده‌دم به‌آرامی از شرق هویدا شد. میان خرابه‌ها یک دیوار به‌تنهایی ایستاده بود. از درون دیوار، آخرین صدا، حتی وقتی خورشید طلوع کرد و بر مخروبهٔ پر از بخار تابید، مدام تکرار می‌کرد: «امروز ۲۵ اوت ۲۰۲۶ است، امروز ۲۵ اوت ۲۰۲۶ است،
Mari

حجم

۱۸۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۹۶ صفحه

حجم

۱۸۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۹۶ صفحه

قیمت:
۸۸,۰۰۰
تومان