دانلود و خرید کتاب بهترین قصه‌های برادران گریم برادران گریم ترجمه هرمز ریاحی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب بهترین قصه‌های برادران گریم

«بهترین قصه‌های برادران گریم» گلچینی از ۱۶ قصه معروف و محبوب نوشته برادران گریم است که توسط هرمز ریاحی بازآفرینی شده است. برادران گریم سازنده شخصیت‌هایی بوده‌اند که پس از گذشت بیش از دو قرن هنوز چهره‌های اصلی شخصیت‌های داستان‌های کودکان و البته کارتون‌ها و انیمیشن‌های متعددی هستند. شخصیت‌هایی که از ورای داستان‌های تخیلی آن‌ها کودکان به شناخت دنیای واقعی دست می‌یافتند. از این جمله می‌توان به داستان‌های «هنزل و گرتل»، «سیندرلا»، «سفیدبرفی»، «زیبای خفته»، «راپونستل» و «روباه و غازها» اشاره کرد. برادران گریم در خانواده حقوق‌دان مشهور شهرستان هاناو آلمان به دنیا آمدند: یاکوب در اوایل سال ۱۷۸۵ و ویلهلم در اوایل سال ۱۷۸۶. دو برادر از کودکی و نوجوانی تا بزرگ‌سالی و پیرسالی گرم‌وسرد روزگار را در کنار هم چشیدند و در راه مطالعه، تحقیق و تألیف همچنان یار همراه ماندند. قصه‌های گریم در رأس فهرست آثاری که از زبان آلمانی به زبان‌های دیگر ترجمه شده و می‌شود قرار گرفته و در کنار فوگ‌های باخ، «فاوست» گوته، سمفونی‌های بتهوون، فلسفه کانت و... به طاق نصرت معنوی آلمانی تعلق دارند. قصه‌ها در جان آدم‌های سراسر جهان خوش درخشیده و در روشنگری فکر و ذهن نسل‌ها تأثیرگذار بوده‌اند. جهان ما بفهمی نفهمی در زیباترین و خوشایندترین تکه‌هایش با جک و لوبیای سحرآمیز، لنگه کفش طلایی سیندرلا، سفیدبرفی در کلبه هفت کوتوله، خواب صد ساله زیبای خفته و... طراحی شده و توازن یافته است. قصه‌های گریم فقط سعی ندارند واقعیت را دگر کنند، بلکه با اشاره به لایه‌های زرین و زیرین آن می‌توانند از تنشی که همیشه در کمین است بکاهند. چنان‌که بر اسطوره کهن و اسطوره‌سازی معاصر مُهر تأیید می‌زنند، با ساختارشکنی و چشم پوشیدن از اسطوره نیز توافق دارند.

نظرات کاربران

کتاب باز
۱۳۹۹/۰۳/۱۶

ناراحت میشم وقتی میبینم قصه های برادران گریم در داستانهای مختلف چقدر از مسیر اصلی و مفهوم قشنگشون دور شدند. حرمت این داستانها بارها توسط نویسندگان مختلف زیر سوال رفته، به قدری که دیگر چیزی از داستان اصلی باقی نمونده.

- بیشتر
"Shfar"
۱۳۹۸/۰۶/۰۴

مطمئنا همه ی ما قصه های برادران گریم رو خوندیم... اصن باهاش بزرگ شدیم...مطمئنا اولین داستان های جدی که کتابخوان ها خوندن، قصه هایی از قبیل سیندرلا، سفید برفی، چکاوک، زیبای خفته و شنل قرمزی بوده! 😊😊😊... قصه های برادرای گریم، دریچه

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۰)
اگر بچه‌ای به چنگش می‌افتاد، آن روز برايش روز جشن بود. بچه را می‌كشت، می‌پخت و می‌خورد. چشم همه جادوگرها قرمز و كم‌سو است. اما بينی‌شان تيز است و بو را خوب می‌فهمند و تا سر و كله آدميزادی پيدا شود بويش را دنبال می‌كنند
"Shfar"
به آن كلبه كه رسيدند، ديدند ديوارها و بام كلبه با نان شيرينی و پنجره‌هايش از آبنبات‌های شيشه‌ای رنگی كه برق می‌زدند ساخته شده است.
"Shfar"
انسان در جهان قصه‌ها و افسانه‌ها ريشه دارد.
"Shfar"
كلاه قرمزی فكر كرد : «از اين به بعد هميشه به حرف‌های مادر گوش می‌دهم و تا زنده‌ام تنها كه باشم از جاده اصلی خارج نمی‌شوم و پا به جنگل نمی‌گذارم.»
ماراتن
خر گفت : «با اين تاج قرمز بهتر است با ما راه بيفتی. هرجا باشی و هرچه كه پيش بيايد از مردن بهتر است. صدای قشنگی برای همنوازی داری، اما بايد دانش موسيقی‌مان را بالا ببريم.»
ماراتن
ناگهان دل‌به‌نشاط گفت : «حالا آرزو می‌كنم خودم توی كوله‌پشتی بروم.» ناگهان داخل كوله‌پشتی رفت كه در بهشت آويزان بود و پتروس قديس ناچار شد اجازه بدهد كه او آنجا و داخل كوله‌پشتی بماند كه بماند.
ماراتن
فيلم سينمايی درباره برادران گريم (۲۰۰۵) به كارگردانی تری گيلم (Terry Gilliam) و با شركت هيت لجر (Heath Ledger) در نقش ياكوب گريم و مت ديمن (Matt Damon) در نقش ويلهلم، به زبانی همتای حساسيت آنان به اهميت تاريخی قصه‌ها، به روشنی نشان می‌دهد كه گردآوری قصه‌ها به معنای «زندگی كردن» و «تجربه كردن» آنهاست. قصه‌های گريم نه از زندگی همراه تخيل بلكه از تخيل زندگی دفاع می‌كنند.
ماراتن
زاهد گفت : «دو راه برای رفتن به عالم ديگر موجود است، يك راه دلباز و سرخوش كه به جهنم می‌رسی، يك راه باريك و سنگلاخ كه تو را به بهشت می‌رساند.»
ماراتن
دومين غاز هم نتوانست خودش را كنترل كند تا نوبتش برسد و او هم زد زير قات‌قات. سومين و چهارمين غاز هم با آنها همنوا شدند و چندان نگذشت كه قات‌قات دسته‌جمعی غازها زمين و آسمان را برداشت. ای نازنين كه اين حكايت را خواندی، بايد صبور باشی. هرگاه دعای غازها تمام شد، باقی قصه را ادامه می‌دهيم. هنوز كه غازها يكبند قات‌قات می‌كنند.
ماراتن
قصه‌های گريم نه از زندگی همراه تخيل بلكه از تخيل زندگی دفاع می‌كنند
محسن

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان