دانلود و خرید کتاب جیمز و هلوی غول پیکر رولد دال ترجمه ندا ترابی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب جیمز و هلوی غول پیکر

جیمز و هلوی غول پیکر یکی از داستان‌های رولد دال، نویسنده چیره‌دست ادبیات کودک و نوجوان است. در این کتاب استان پسری به اسم جیمز را می‌خوانید که به درون یک هلوی غول‌پیکر سفر می‌کند.

درباره کتاب جیمز و هلوی غول‌پیکر

جیمز در حادثه‌ای پدرو مادرش را از دست می‌دهد و برای ادامه زندگی به خانه دو عمه بداخلاق و بد ادای خود فرستاده می‌شود. آنها جیمز را دست ندارند و حوصله او را هم ندارند، حتی او را به سم هم صدا نمی کنند. جیمز روزها را با کسالت در خانه دو عمه‌اش می‌گذراند تا این که یک روز پیرمردی سر راهش سبز می‌شود و کیسه‌ای حاوی چند دانه بزرگ سبزرنگ به او می‌دهد. پیرمزد از جیمز می‌خواهد طبق دستور او دانه‌ها را بخورد تا از بدبختی نجات پیدا کند اما در طول راه و درست زیر درخت هلوی پیر باغ، جیمز زمین می‌خورد و دانه‌ها پای درخت می‌ریزند و گم می‌شوند و چند روز بعد اتفاق اعجیبی رخ می دهد. درخت هلوی پیر بارور می شود و یک دانه هلو می‌دهد. اما این هلو یک هلوی معمولی نیست.

خواندن کتاب جیمز و هلوی غول‌پیکر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

این داستان برای کودکان و نوجوانان نوشته شده اما می‌تواند برای همه علاقه‌مندان به داستان‌های فانتزی جذاب باشد

درباره رولد دال

رولد دال در سال ۱۹۱۶ از پدر و مادری نروژی بدنیا آمد و دوران کودکی اش را در انگلستان گذراند. در سن هجده سالگی برای کار در شرکتی به آفریقا رفت. وقتی جنگ جهانی دوم آغاز شد به ارتش هوایی پیوست و خلبان جنگی شد. در سن بیست و شش سالگی به واشنگتن رفت و همانجا نوشتن را آغاز کرد. اولین داستانهای کوتاهش که باعث موفقیتش در هنگامه جنگ شد توسط نشریات آمریکایی به چاپ رسید.

در سال ۱۹۶۰ هنگامی که به همراه خانواده‌اش در انگلستان زندگی می‌کرد، شروع به نوشتن داستان برای کودکان کرد.

اولین داستان‌های او به عنوان سرگرمی برای بچه‌های خودش نوشته شدند.

رولد دال به عنوان یکی از نویسندگان محبوب زمان خودش شناخته می‌شود. مجلهٔ تایمز او را «یکی از پرخواننده‌ترین و تأثیرگذارترین نویسندگان نسل ما» نامید و نوشت:

«کودکان عاشق داستان‌های رولد دال هستند و او را نویسندهٔ محبوب خود می‌دانند… داستان‌های او در زمره آثار کلاسیک آینده خواهند بود.»

کتاب‌های او سال‌های زیادی در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های کودکان بوده‌اند. تا جایی که در بسیاری از مطالب مربوط به کتابخوانی کودک اشاره شده که کتاب‌های رولد دال جزو کتاب‌هایی هستند که باید حتماً در زمان کودکی خوانده شوند.

او نویسنده‌ای بسیار چیره‌دست بود که به خوبی با دنیای کودکان آشنایی داشت و جذابیت رمز و رازآلود بودن کتاب‌هایش و کلام طنزآلود و دوست داشتنی اش همیشه برای کودکان لحظاتی به یاد ماندنی را ایجاد می‌کند.

اگرچه دال در سال ۱۹۹۰ درگذشت اما محبوبیتش به دلیل نوول‌های شگفت انگیزش تاکنون ادامه یافته است.

نوول‌های جذابی مانند جیمز و هلوی غول پیکر، ماتیلدا، BFG، چارلی و کارخانه شکلات‌سازی و ...

کوئنتین بلیک، مدرس تصویر سازی در دانشکده رویال، بیشتر کارهای رولد دال را تصویر سازی کرده است.

جملاتی از کتاب جیمز و هلوی غول‌پیکر

خبر این که هلویی غول پیکر، به بزرگی یک خانه، به طور اتفاقی در باغ خانه‌ای ظاهر شده، به سرعت برق و باد در شهر پخش شد و روز بعد موج گسترده مردم که به سختی خودشان را بالای تپه، به باغ خانه عمه‌ها می رساندند تا از نزدیک این اتفاق شگفت انگیز را ببینند.

عمه سپونگ و عمه اسپیکر به سرعت نجاری را خبر کردند تا حصاری محکم برای حفاظت هلو از هجوم مردم بسازد و همزمان آن دو زن حیله گر تعداد زیادی بلیط برای کسانی که قصد ورود داشتند آماده کردند.

عمه اسپیکر پیوسته فریاد می‌زد: فقط با پرداخت یک شیلینگ از این هلوی غول پیکر دیدن کنید.

و عمه سپونگ در ادامه می‌گفت: نصف این قیمت برای بچه های زیر شش هفته. خواهش می‌کنم به نوبت، هل ندید، همه شما داخل می شین. هی، تو، برگرد. تو پول ندادی.

وقت ناهار، همه‌جا مملو از جمعیت مردان و زنان و بچه هایی بود که برای تماشای این هلوی عجیب و فوق العاده جمع شده بودند.

هلیکوپترها مانند زنبور روی تپه می‌نشستند و از درون آنها سیل خبرنگاران، عکاسان و روزنامه نگاران بیرون می‌آمدند.

عمه اسپیکر خطاب به آنها می‌گفت: برای آوردن دوربین باید دو برابر بپردازین.

معرفی نویسنده
عکس رولد دال
رولد دال

رولد دال رمان‌نویس، فیلم‌نامه‌نویس، شاعر و خلبان جنگنده‌ی بریتانیایی است. شهرت او بیشتر از کتاب‌هایی حاصل شد که برای کودکان و نوجوانان نوشت؛ او را یکی از بزرگترین نویسندگان کودک در قرن بیستم خوانده‌اند. دال سابقه‌ی حضور در جنگ دوم جهانی به عنوان خلبان نظامی و نیز همکاری با سازمان‌های اطلاعاتی بریتانیا را در کارنامه‌ی خود دارد.

نظرات کاربران

𝒌𝒆𝒓𝒎 𝒌𝒆𝒕𝒂𝒃📚🕊️
۱۴۰۰/۰۴/۲۶

جالب بود🌠❤️

nara
۱۳۹۹/۰۱/۲۴

یه نفر نوشته بود برای بچه ها نخونید چون از مرگ نوشته و دردناکه. اگر میخواید بچه تون رو با دروغ و لوس بار بیارید حتما اینکارو بکنید. ولی اگر میخواید بچه تون در شیرین ترین وجه ممکن با سختی هایی

- بیشتر
آلیس در سرزمین نجایب
۱۴۰۱/۰۷/۱۵

شگفت‌انگیزترین موضوع اینه که لورد دال بیش از صد سال پیش به دنیا اومده و قدمت داستان‌هاش از من بیشتره اما هنوز که هنوز جادوی لطیفش رو حفظ کرده. ---------------------- 📚 داستان: جیمزِ چهارساله پدر و مادرش رو از دست می‌ده و

- بیشتر
シ︎دختر کتابخونシ︎
۱۴۰۰/۰۱/۲۷

خیلییییی باحاله😄😄💖💖

Book worm
۱۳۹۹/۰۱/۲۴

من نخسه چاپی این کتاب رو خوندم واقعا خوب بود

از_ جنگل _ دوردست :)
۱۴۰۱/۱۱/۱۱

سلاممممممممم ☕☕🍫🍫🍭🍭🍭🍫🍫 کتاب جیمز و هلوی غول پیکر نوشته ی رولد دال بهترین نویسنده 🤞🏻❤️❤️ بچه ها این کتاب رو ما چند سال پیش خوندیم خیلی لذت بردیم و العان هم کتابشو داریم به نظرم فوق العادس ولی از یه سنی به

- بیشتر
☆rose☆
۱۳۹۹/۰۵/۰۱

کلا کتابای رولد دال عالین😄😊☺

🕊️📚kerm ketab
۱۴۰۲/۰۴/۲۸

خیلی جالبهههه🎀🎀

Zahra Darvishi
۱۳۹۹/۱۲/۲۷

نسخه چاپی کتاب را حدودا ۵ سال پیش مطالعه کردم و یادم است که بسیار زیبا و جالب بود .

parmida
۱۴۰۱/۰۸/۱۷

عجب کتاب خاطره انگیزی! حدود ۶ سال پیش این کتاب و خوندم و عاشقش شدم هنوز هم دوستش دارم شیرین و کودکانه اما پر معنی!

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷)
یک حشره معمولا موجودی کوچک است. مثلا ملخ یک حشره است اما اگر ملخی را به اندازه سگی ببینید، آن را چه می نامید؟ آیا می توانید آن را حشره بنامید؟
Dexter
جیمز کوچک در حالی که چیزی به جز یک چمدان کوچک شامل چند تکه لباس، خمیر دندان و مسواک نداشت، برای زندگی به خانه دو عمه اش فرستاده شد. اسم آنها عمه "سپونگ" و عمه "اسپیکر" بود و متاسفانه هر دوی آنها، انسان هایی مخوف، از خود راضی، تنبل و ظالم بودند. به محض اینکه جیمز به خانه شان رسید، بدون هیچ دلیلی شروع کردند به کتک زدن جیمز بیچاره.
Dexter
وقتی پدر و مادر جیمز از مرکز خرید بیرون آمدند، در خیابان شلوغ زیر دست و پاهای کرگدن های وحشی وعصبانی له شدند. این تجربه بسیار تلخی برای والدین مهربانی مثل آنها بود اما این تجربه برای جیمز کوچک تلخ تر بود. همه چیز در فاصله چند ثانیه به پایان رسید، آنها مردند و تنها در عرض سی ثانیه روی زمین صاف شدند.
Dexter
جیمز و هلوی غول پیکر نویسنده: رولد دال
Dexter
نمی دانست چه چیزی در شرف وقوع است اما می توانست کاملا با پوست و استخوانش حس کند که به زودی اتفاقی رخ خواهد داد.
Yasaman Mozhdehbakhsh
کرم خاکی گفت: به عقیده من، موضوع جالب اینه که اصلا پا نداشته باشی ولی در عین حال، به همون اندازه توانایی راه رفتن رو داشته باشی.
Dexter
هزارپا گفت: خوشحال باش پسرم، خوشحال باش و ضمن اینکه من آرزو داشتم تو بیای و در بیرون آوردن چکمه هام کمکم کنی. ساعت ها طول می کشه تا من خودم اونا رو در بیارم.
Dexter

حجم

۱٫۱ مگابایت

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰ صفحه

قیمت:
۳۶,۰۰۰
تومان