دانلود و خرید کتاب جیمز و هلوی غول پیکر رولد دال ترجمه زهره مستی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جیمز و هلوی غول پیکر اثر رولد دال

کتاب جیمز و هلوی غول پیکر

نویسنده:رولد دال
امتیاز:
۲.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب جیمز و هلوی غول پیکر

کتاب جیمز و هلوی غول پیکر نوشتۀ رولد دال و ترجمۀ زهره مستی است. انتشارات نوید حکمت این کتاب را منتشر کرده است. این کتاب، ماجرای جیمز است؛ پسری تنها که به دنبال خوشبختی می‌گردد.

درباره کتاب جیمز و هلوی غول پیکر

کتاب جیمز و هلوی غول پیکر دربارۀ «جیمز» است. جیمز، پسری چهارساله و معمولی است که زندگی خیلی خوبی هم دارد. ولی ناگهان یتیم می‌شود. دلیل یتیم شدن این پسربچه، فرار ناگهانی یک کرگدن از باغ‌وحش لندن است؛ کرگدنی که پدر و مادر جیمز را می‌خورد. پس از این اتفاق، جیمز مجبور می‌شود با دو عمۀ نامهربانِ خود زندگی کند.

زندگی جیمز، سه سال، به همین شکل می‌گذرد. تا اینکه روزی درحالی‌که در جنگل هیزم می‌شکند، با مردی غریبه ملاقات می‌کند. این مرد که از بدبختی‌های جیمز خبر دارد، کیسۀ کوچکی از عناصر مورد نیاز برای ساختن یک معجون جادویی به او می‌دهد و می‌گوید که جیمز می‌تواند با خوردن این معجون جادویی، به ثروت و خوشبختی برسد.

اما ماجرا به همین سادگی‌ها هم تمام نمی‌شود.

نخستین بار نانسی اکهلم برکت این کتاب را تصویرسازی کرده است و جالب است بدانید که این کتاب، به خاطر محتوای انتقادی‌اش، بارها سانسور شده؛ در فهرست ۱۰۰ کتابِ به دردسر افتادۀ سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰ در انجمن کتاب‌داران آمریکا قرار گرفته و رتبۀ ۵۶ را دارد.

خواندن کتاب جیمز و هلوی غول پیکر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به کودکان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره رولد دال

رولد دال در ۱۳ سپتامبر ۱۹۱۶ به دنیا آمد و در ۲۳ نوامبر ۱۹۹۰ درگذشت. او داستان‌نویس و فیلمنامه‌نویس بریتانیایی بود. اوج شکوفایی رولد دال به‌عنوان نویسنده برای کودکان و بزرگ‌سالان در دهۀ ۱۹۴۰ میلادی بوده است. از مهم‌ترین آثار او می‌توان به «غول بزرگ مهربان»، «چارلی و کارخانۀ شکلات‌سازی»، «زرافه و پلیکان و من»، «ماتیلدا» و... اشاره کرد.

رولد دال از مشهورترین نویسندگان کتاب کودک است. کتاب‌های او سال‌ها در لیست پرفروش‌ترین‌های کتاب کودکان بوده است. او نویسنده‌ای ماهر است؛ با دنیای کودکان به‌خوبی آشناست و ذهنیات و تخیلات آنها را می‌شناسد. جذابیت رمز و رازآلود کتاب‌های دال و کلام طنزآلود او همواره مورد علاقۀ کودکان بوده است. قهرمان‌های داستان‌های دال، کودکانی جسور و شجاع هستند که در زنجیرۀ اتفاقاتی هیجان‌انگیز افتاده و سرانجام بر بدی‌ها پیروز می‌شوند. موضوعات داستان‌های او گاهی بسیار ساده و روزمره و گاه کاملاً تخیلی و عجیب و غریب است. از درون‌مایه‌های موجود در آثار این نویسندۀ بریتانیایی می‌توان به برابری، نوع دوستی، طبیعت‌دوستی، جسارت، شجاعت و… اشاره کرد.

از بسیاری از داستان‌های رولد دال برای تولید فیلم‌های سینمایی، برداشت و اقتباس شده است. برای نمونه می‌توان به فیلم چارلی و کارخانه شکلات سازی ساختۀ تیم برتون با بازی جانی دپ اشاره کرد.

«گاهی هرگز: قصه‌ای برای سوپرمن» (۱۹۴۸) و «عمو اسوالد من» (۱۹۸۰) از داستان‌هایی هستند که رولد دال برای بزرگ‌سالان نوشته است. او همچنین به نگارش نمایشنامه، فیلمنامه، شعر و آثار غیرداستانی هم پرداخته است.

رولد دال در جایی می‌گوید: «اگر می‌خواهید دنیا را از دریچۀ چشمان کودکان بنگرید، چهاردست‌وپا روی زمین زانو بزنید و به بزرگ‌سالانی که به شما امر و نهی می‌کنند، خیره شوید».

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این نویسنده می‌توان به سایت او به نشانی www.roalddahl.com نیز رجوع کرد.

بخشی از کتاب جیمز و هلوی غول پیکر

«تا وقتی که جیمز هنری تروتر، چهار سالش بود، زندگی خـوب و خوشی داشت. او با صـلح و آرامـش بـه همـراه مـادر و پـدرش در خانه‌ای زیبا کنار دریا زندگی می‌کردند. جیمز هر روز با دیگر بچه‌هـا در ساحل شنی بازی می‌کرد و یا در دریا قایق سواری می‌کرد. ایـن یک زندگی عالی برای پسربچه‌ای کوچک بود.

سپس، یک روز مادر و پدر جیمز برای خرید به لندن رفتند و در آنجا اتفاق وحشتناکی رخ داد. مرکز خرید لنـدن نزدیـک یـک بـاغ وحش بود کـه از قـضا آن روز، در روشـنایی روز و در یـک خیابـان شلوغ، به طور ناگهانی یک کرگدن خشمگین که از باغ‌وحش لنـدن فرار کرده بود، تنها در چند ثانیـه پـدر و مـارد جیمـز را زیـر دسـت و پایش له کرد.»

معرفی نویسنده
عکس رولد دال
رولد دال

رولد دال رمان‌نویس، فیلم‌نامه‌نویس، شاعر و خلبان جنگنده‌ی بریتانیایی است. شهرت او بیشتر از کتاب‌هایی حاصل شد که برای کودکان و نوجوانان نوشت؛ او را یکی از بزرگترین نویسندگان کودک در قرن بیستم خوانده‌اند. دال سابقه‌ی حضور در جنگ دوم جهانی به عنوان خلبان نظامی و نیز همکاری با سازمان‌های اطلاعاتی بریتانیا را در کارنامه‌ی خود دارد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۳۱,۵۰۰
تومان