دانلود و خرید کتاب بررسی تأثیر سرمایه اجتماعی بر کیفیت زندگی شهری سمانه رضائی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بررسی تأثیر سرمایه اجتماعی بر کیفیت زندگی شهری اثر سمانه رضائی

کتاب بررسی تأثیر سرمایه اجتماعی بر کیفیت زندگی شهری

معرفی کتاب بررسی تأثیر سرمایه اجتماعی بر کیفیت زندگی شهری

کتاب «بررسی تأثیر سرمایه اجتماعی بر کیفیت زندگی شهری» نوشتۀ سمانه رضائی، اعظم سادات محمدی و محمد هدایتی همت است و انتشارات مهراب آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب بررسی تأثیر سرمایه اجتماعی بر کیفیت زندگی شهری

سرمایه اجتماعی سابقۀ تاریخی زیادی دارد و جامه‌ای نو برای تئوری‌های قدیمی‌تر به شمار می رود. از دید صاحب‌نظران فرایندهایی نظیر تقسیم کار فزاینده، عقلانیت مفرط، سلطه روزافزون و نظایر آن سبب پیدایش افسردگی و احتیاط در روابط اجتماعی موجود در کلان‌شهر شده است و در حالت دل‌زدگی فرد قادر نیست تفاوت‌ها را دریابد. برای چنین فردی تمام انسان‌ها در یک سطح و بدون تمایز ظاهر می‌شوند و در چنین شرایطی اهمیت زندگی از بین می رود، تمام امور و فعالیت‌ها یکنواخت می‌شود و رضایت از زندگی کاهش می‌یابد. به‌موازات افزایش افراد و تراکم فیزیکی، روابط چهره‌به‌چهره کارکرد خود را ازدست‌داده و جای خود را به روابط دیگری می‌دهند. پیامد چنین شرایطی ناپایداری روابط و کاهش اعتماد اجتماعی است. به‌طورکلی سرمایه اجتماعی شامل دارایی‌هایی است که در زندگی روزانۀ افراد وجود دارند و به ابعادی مانند حسن‌نیت، رفاقت، دوستی و همدردی میان افراد و خانواده‌ها اشاره دارد.

کتاب بررسی تأثیر سرمایه اجتماعی بر کیفیت زندگی شهری نخست تاریخچۀ سرمایه اجتماعی را بیان می‌کند، نسبت سرمایه اجتماعی با دیگر انواع سرمایه را توضیح می‌دهد، ابعاد مختلف سرمایه اجتماعی را معرفی کرده و پیامدهای منفی آن را تشریح می‌کند. این کتاب همچنین نظریه‌های مختلف سرمایۀ اجتماعی از دیدگاه افرادی چون پیر بوردیو، رابرت پاتنام، فرانسیس فوکویاما و آنتونی گیدنز را موردبحث و بررسی قرار می‌دهد.

خواندن کتاب بررسی تأثیر سرمایه اجتماعی بر کیفیت زندگی شهری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به جامعه‌شناسان، پژوهشگران، مدیران و مسئولان شهری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب بررسی تأثیر سرمایه اجتماعی بر کیفیت زندگی شهری

«برخی از دلایل و کارکردهاي مثبتی که موجب مطالعه و توجه به سرمایه اجتماعی گردیده است از قرار زیرند:

افزایش سلامت روانی افراد از طریق فراهم‌آوردن حمایت‌های عاطفی و روانی، کاهش عوامل استرس‌زا، کاهش حوادث زندگی مانند ازدست‌دادن شغل.

از نظر پاتنام تقویت هنجارهاي مستحکم بده‌وبستان (از طریق افزایش هزینه‌های بالقوه جداشدن) تسهیل جریان اطلاعات از جمله اطلاعات مربوط به شهرت کنش گران و تجسم موفقیت‌های گذشته که به تحقق کنش جمعی کمک می‌کند.

سرمایه اجتماعی خصوصاً در شکل جمعی آن، هنجارهاي همیاري، اعتمادمی تواند افراد جامعه را در حل مشکل کنش جمعی یاری برساند و در آن صورت همۀ افراد جامعه از برکات آن برخوردار گردند.

تأثیر درونی سرمایه اجتماعی بر جامعه مدنی و گسترش دموکراسی، افزایش شهروندانی با جهت‌گیری معطوف به اجتماع و قانون‌مدار هستند که با دولت بهتر همکاری می‌کنند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۱۸ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۱۸ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان