دانلود و خرید کتاب شهر طبیعت محور سمانه رضائی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شهر طبیعت محور اثر سمانه رضائی

کتاب شهر طبیعت محور

معرفی کتاب شهر طبیعت محور

کتاب «شهر طبیعت محور» نوشتۀ سمانه رضائی، اعظم سادات محمدی و محمد هدایتی همت است و انتشارات مهراب آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب شهر طبیعت محور

توجه به فضای سبز شهری به‌صورت تفرجگاه‌ها و باغ‌های عمومی و خصوصی مسئلۀ جدیدی نیست و همیشه در طول تاریخ اهمیت داشته‌اند. با توسعه و گسترش بدون برنامۀ شهرها، باغ‌ها به‌تدریج مورد هجوم ساخت‌وسازهای شهری قرار گرفته و تخریب شدند. با گسترش شهرنشینی تغییر الگوهای زندگی تخریب باغ‌ها و تفرجگاه‌های سنتی، کاهش سطوح و فضای مسکونی، نیاز مردم به فضاهای سبز عمومی و تفرجگاهی بیشتر احساس شد.

یکی از مهمترین عوامل مؤثر برای حفاظت از بافت کالبدی شهرها و فضاهای شهری در برابر بادها، تابش شدید آفتاب، کاهش مصرف آب و سوخت، فضای سبز است. توزیع فضاهای سبز در سطح شهر می تواند شرایط مطلوبی را برای ساکنین شهر ایجاد کند بنابراین سرانه فضای سبز شهری می تواند شاخص مهمی جهت رسیدن به توسعه پایدار باشد. فضای سبز از دیدگاه شهر سازی بخشی از سیمای شهر را در برمی‌گیرد که از انواع پوشش گیاهی تشکیل شده است و به عنوان یک عامل زنده و حیاتی در کنار کالبد بی جان شهر تعیین کنندۀ ساخت مورفولوژیک شهر است.

فضای سبز شهری و پارک‌های شهر نه‌تنها ارزش تفریحی داشته و محل مناسبی برای سپری‌کردن اوقات فراغت مردم به شمار می‌آید، بلکه این فضاها در موارد بسیاری از توسعۀ و نسنجیدهٔ شهرها نیز جلوگیری می‌کنند. امروزه باتوجه‌به سرطان‌زایی محیط شهری، فضاهای سبز و پارک‌های شهر اهمیت فراوانی پیدا کرده‌اند. کتاب شهر طبیعت‌محور به بررسی موضوع فضای سبز شهری، اثرات آن بر محیط، تاریخچه حضور طبیعت در معماری، توصیف شهرهای طبیعت دوست و معرفی الگوهای مناسب در زمینۀ شهرهای طبیعت دوست می‌پردازد.

خواندن کتاب شهر طبیعت محور را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دانشجویان معماری و مهندسان شهرسازی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب شهر طبیعت محور

«فضای سبز شهری شامل پارک‌ها و میدان‌ها و مناطق درخت‌کاری شده کنار خیابان‌ها است. این مناطق به دلیل وجود درختان به‌آسانی قابل‌تشخیص هستند. در روی عکس‌های هوایی با مقیاس بزرگ می‌توان تعداد و نوع درختان را مشخص کرد. در قسمت‌های قدیمی شهر فضاي سبز کمتر است. اما در بخش‌های تازه‌ساخت علاوه بر پارک‌ها و کنار خیابان‌ها، وسط خیابان‌ها نیز درخت‌کاری شده است و به‌اصطلاح بلوارها به وجود آورده‌اند. فضای سبز برای تبدیل هوای شهر و تصفیه آلودگی‌های آن لازم است. در شهرهایی که فضای سبز داخل تکافوی نیازهای حیاتی آن را نمی‌کند، دور شهر هم ‌منطقه‌ای به نام کمربند سبز زیر کشت درختان رفته. از نظر زیست‌محیطی فضای سبز شهري عبارت است از فضای متشکل از گیاهان با ساخت شبه جنگلی و برخوردار از بازدهی اکولوژیک زیست‌محیطی معین متناسب با شرایط زیست‌محیطی حاکم بر محیط‌زیست شهر.«


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۳۴ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۳۴ صفحه

قیمت:
۳۱,۰۰۰
تومان