دانلود و خرید کتاب واکاوی مفهوم عدالت فضایی در توزیع خدمات شهری سمانه رضائی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب واکاوی مفهوم عدالت فضایی در توزیع خدمات شهری اثر سمانه رضائی

کتاب واکاوی مفهوم عدالت فضایی در توزیع خدمات شهری

معرفی کتاب واکاوی مفهوم عدالت فضایی در توزیع خدمات شهری

کتاب «واکاوی مفهوم عدالت فضایی در توزیع خدمات شهری» نوشتۀ سمانه رضائی، اعظم سادات محمدی و محمد هدایتی همت است و انتشارات مهراب آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب واکاوی مفهوم عدالت فضایی در توزیع خدمات شهری

یکی از پرچالش‌ترین مفاهیم در طول تاریخ اندیشۀ سیاسی، مفهوم عدالت و برابری بوده که تفاسیر و نظریه‌پردازی‌های فراوانی در موردش صورت‌گرفته است. در واقع از زمانی که نابرابری بین انسان‌ها به وجود آمده است، اصطلاح برابری و تلاش برای برقراری عدالت نیز شکل‌گرفته است. اهمیت مسئله عدالت اجتماعی زمانی بیشتر می‌شود که در فضاهای شهری به کار گرفته شود چرا در دنیای امروز شهرها به صحنه‌ای از تضادهای اجتماعی بدل شده‌اند. طبقات متمایز اجتماعی کاملاً از یکدیگر فاصله گرفته و شکاف میان فقیر و غنی بیشتر شده است.

امروزه بحث عدالت فضایی در کانون مطالعات شهری قرار دارد. با اینکه در کشورهای توسعه‌یافته، به موضوع عدالت فضایی در توزیع خدمات شهری زیاد پرداخته شده است، در ایران مطالعات زیادی در این زمینه انجام نشده است. عدالت فضایی در توزیع بهینه امکانات و خدمات موردنیاز شهروندان در سطح شهر به‌گونه‌ای که کلیه شهروندان دسترسی مناسبی به آن داشته باشند به دلیل تأمین مناسب نیاز شهروندان و نیز جلوگیری از تحرک و جابه‌جایی بی‌مورد آنان خودبه‌خود سبب صرفه‌جویی در وقت و هزینه شهروندان می‌شود که این امر لزوم پایداری شهری را فراهم خواهد ساخت. کتاب واکاوی مفهوم عدالت فضایی در توزیع خدمات شهری ضمن بررسی مفاهیم فضای شهری، توزیع فضایی، عدالت در فضا، معیارهای عدالت در فضایی، نابرابری اجتماعی را از دیدگاه کارکردگرایان و تلفیقی‌ها توضیح می‌دهد. این کتاب همچنین تئوری‌های عدالت اجتماعی را تشریح کرده و رویکرد آن را در برنامه‌ریزی شهری تبیین می‌کند.

خواندن کتاب واکاوی مفهوم عدالت فضایی در توزیع خدمات شهری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به جامعه‌شناسان، مسئولان و مدیران شهری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب واکاوی مفهوم عدالت فضایی در توزیع خدمات شهری

«نابرابري یکی از مأنوس‌ترین حقایق زندگی اجتماعی است و حتی بر سطحی‌نگرترین ناظران، امري بدیهی است. درعین‌حال نابرابری اجتماعی مسئله‌ای نیست که به‌سادگی حل و تبیین شود. در این که نابرابری به موضوع‌هایی همچون شکاف بین پول‌دارها و فقرا یا تفاوت میان افراد برخوردار و محروم معطوف است، اتفاق‌نظر وجود دارد مفهوم نابرابری، هم بسیار ساده است و هم بسیار پیچیده؛ در ساده‌ترین سطح، این پدیده با چنان جاذبه‌ای مردم را تحت‌تأثیر قرار داده که تاکنون هیچ مفهوم دیگری چنین تأثیري نداشته است. اما این مفهوم در سطحی دیگر، به طور فزاینده‌ای پیچیده است، به‌نحوی‌که عباراتی را که در باب نابرابري بیان می‌شوند بسیار غامض می‌کند و بنابراین موضوع تحقیقات فراوان فلاسفه، محققان آمار، نظریه‌پردازان سیاسی، جامعه‌شناس‌ها و اقتصاددان‌ها بوده است. این مفهوم در ذهن افراد مختلف، بسته به پیش‌داوری و دانش آن‌ها، مفاهیم متفاوتی را ایجاد می‌کند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان