دانلود و خرید کتاب ارتقای سواد فناوری و دیجیتالی معلمان صدیقه حیدری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ارتقای سواد فناوری و دیجیتالی معلمان اثر صدیقه حیدری

کتاب ارتقای سواد فناوری و دیجیتالی معلمان

معرفی کتاب ارتقای سواد فناوری و دیجیتالی معلمان

کتاب ارتقای سواد فناوری و دیجیتالی معلمان به‌قلم صدیقه حیدری، شمسی قاسم زاده آبادی و سعید شیخی را نشر برگ و باد منتشر کرده است. این کتاب به توضیح چیستی و چگونگی ارتقای سواد دیجیتال و مهارت‌های فناورانه در معلمان می‌پردازد.

درباره کتاب ارتقای سواد فناوری و دیجیتالی معلمان

عصر اطلاعات و ارتباطات که ظهور فنا‌وری‌های جدید، درهای تازه‌ای به جهان باز کرده و شیوهٔ انجام کارها را متحول کرده است، آموزش و یادگیری نیز نیازمند تحول و پذیرش برای تغییرات تازه است. این کتاب می‌کوشد راه‌های تقویت سواد فناورانه متناسب با نیازها و اقتضائات زندگی در عصر جدید و شیوه‌های نوین تدریس را به معلمان بیاموزد.

خواندن کتاب ارتقای سواد فناوری و دیجیتالی معلمان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به مباحث مرتبط به فناوری‌های نوین و نیز معلمان و افراد دخیل در تصمیم‌گیری‌های نظام آموزشی از خواندن این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب ارتقای سواد فناوری و دیجیتالی معلمان

«رویکردها دربارهٔ نقش فناوری اطلاعات در برنامهٔ درسی

دیدگاه اصلاح‌گرا

این دیدگاه فناوری اطلاعات را نه به‌عنوان یک مقولهٔ تمدنی بلکه در یک حد فناوری آموزشی برای تعلیم و تربیت ابزاری برای پیشبرد اهداف برنامهٔ درسی و تحولی در روش‌های یاددهی و یادگیری به‌صورت تدریجی و اصلاحی می‌داند. این دیدگاه‌ها در پی آن خواهد بود تا روش‌ها یا سازوکارهای سنتی تعلیم‌و‌تربیت را دستخوش تغییر و دگرگونی نماید و تمام توجه خود را به اینگونه فرایندها معطوف می‌دارد. همان‌طور که مهرمحمدی در مقالهٔ به‌عنوان باز اندیشی مفهوم و مدلول انقلاب آموزشی در عصر اطلاعات و ارتباطات به آن اشاره کرده است این نوع برداشت از فناوری اطلاعات را می‌توان از نوع کارایی دانست و این مفهوم اشاره به این نکته دارد که در بستر بهبود روش‌ها و رویه‌های اجرایی باید گام برداشت. حال اینکه واضح است که مستغرق شدن در پرسش‌هایی از نوع چگونگی کارایی به منزلهٔ غفلت از مأموریت اصلی این نظام‌ها یا همان مأموریت عصری است که قابل توجیه و اغماض نیست و فرجام مناسبی را به دنبال نخواهد داشت. 

دیدگاه تحول‌گرا 

این دیدگاه محدود به روش‌ها و ابزارهای تعلیم‌وتربیت بوده و برنامهٔ درسی را نشانه گرفته است. این دیدگاه در پی ایجاد انقلابی در زمینه تعلیم‌وتربیت می‌باشد. طبق این نظر اهداف تعلیم‌و‌تربیت به‌خاطر نیازهای جدید دچار تحول و دگرگونی خواهد شد و اهداف جدید مطالب، تجربیات آموزشی و مواد آموزشی و محتوای آموزشی متفاوت است. برنامه‌ریزان درسی نباید در جست‌وجوی اهداف و رویه‌های سنتی باشند که نتیجهٔ آن به‌وجود آمدن انسان‌های قابلی است که هیچ‌گونه کارایی در جامعهٔ معاصر نخواهند داشت بلکه می‌بایست دیدگاه و روش خود را در این زمینه متحول ساخته و همگام با تحولات شوند این دیدگاه معطوف به اثر‌بخشی است و اشاره به این نکته دارد که زمینهٔ اصلی تعلیم‌وتربیت و برنامهٔ درسی می‌بایست متأثر از این تحولات شوند.» 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۰۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۰۵ صفحه

حجم

۸۰۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۰۵ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان