دانلود و خرید کتاب ذهن و فکر شاد و سالم آلن دوباتن ترجمه زهرا تابش
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب ذهن و فکر شاد و سالم

کتاب ذهن و فکر شاد و سالم نوشتهٔ آلن دوباتن و ترجمهٔ زهرا تابش است. انتشارات کتابسرای نیک این کتاب را منتشر کرده است؛ راهنمای تندرستی عاطفی برای نوجوانان.

درباره کتاب ذهن و فکر شاد و سالم

کتاب ذهن و فکر شاد و سالم درمورد تندرستی عاطفی سخن گفته است. این کتاب که یکی از کتاب‌های مجموعهٔ «مدرسهٔ زندگی» است، راهنمایی کامل و جامع برای نوجوانان است؛ تا همه‌چیز را دررابطه‌با بهداشت روانی یاد بگیرند. می‌دانیم که ورود به دنیای بزرگسالی و مسائلی که در این سن بخشی از دغدغه‌های نوجوانان محسوب می‌شود، از جمله موضوعات مطرح‌شده مهم است که در این کتاب به آن پرداخته شده است. آلن دوباتن کتاب حاضر را در ۱۵ فصل نوشته است.

خواندن کتاب ذهن و فکر شاد و سالم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ نوجوانان و دوستداران مطالعه در باب تندرستی عاطفی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره آلن دوباتن

آلن دوباتن نویسنده، فیلسوف و مجری تلویزیونی است که دغدغه‌اش نوشتن دربارهٔ زندگی روزمره به‌شیوه‌ای فلسفی است. او در تمام نوشته‌هایش می‌کوشد فلسفه را وارد زندگی عادی انسان کند. آلن دوباتن در سال ۱۹۶۹ در شهر زوریخ سوئیس به دنیا آمده است. او مشغول مدیریت در مؤسسهٔ خود به نام «مدرسه‌ٔ زندگی» بوده است. این نویسنده به‌عنوان نویسنده‌ٔ فلسفه‌ٔ روزانه شناخته می‌شود. او درباره‌ٔ موضوعاتی می‌نویسد که هرروزه همه‌ٔ انسان‌ها با آن‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کنند؛ موضوعاتی مانند عشق، سفر، هنر، معماری و ادبیات. کتاب‌های آلن دوباتن به بیش از ۳۰ زبان دنیا از جمله پارسی ترجمه‌ شده‌اند. دوباتن دورهٔ دکتری فلسفه را در دانشگاه هاروارد آغاز کرد، ولی برای نوشتن کتاب‌های فلسفی به زبان ساده، آن را نیمه‌کاره رها کرد. کتاب‌های «تسلی‌بخشی‌های فلسفه» و «هنر سیر و سفر» از کتاب‌های این نویسنده هستند. اولین کتاب آلن دوباتن به نام «جستارهایی در باب عشق» در سال ۱۹۹۳ زمانی که او ۲۴ سال داشت، منتشر شد. کتابی که بسیار زود در فهرست کتاب‌های پرفروش قرار گرفت و بیش از ۲ میلیون نسخه از آن به فروش رفت.

موضوعاتی که در «مدرسهٔ زندگی» تدریس می‌شوند متنوعند، اما همه‌ٔ این آموزش‌ها در راستای افزایش خودشناسی هستند؛ زیرا گردانندگان این مدرسه معتقدند تنها با خودشناسی است که می‌توانیم زندگی برتر و رضایت‌بخش‌تری داشته باشیم. مجموعه‌ٔ آموزش‌های این مدرسه در ۶ دسته‌ٔ کلی تقسیم‌بندی می‌شود؛ خودشناسی، ارتباطات (Relationships)، کار، آرامش، رفتار‌های اجتماعی و فرهنگ و فراغت. نویسندگان و فیلسوفان باتجربه‌ای در این مؤسسه کار می‌کنند. باتوجه‌به تفاوتِ روش‌های یادگیری، مدرسه‌ٔ زندگی آلن دو باتن، آموزه‌ها یا محصولاتش را به روش‌های مختلفی مانند کتاب، کارگاه، ویدئو، جلسه‌ روانکاوی و... ارائه می‌کند. آلن دوباتن کتاب‌های بسیاری منتشر کرده است. از میان این آثار کتاب‌های «جستارهایی در باب عشق»، «معماری خوشبختی»، «شغل موردعلاقه»، «خودشناسی»، «تسلی‌بخشی‌های فلسفه»، «هنر سیر و سفر»، «اضطراب منزلت»، «دین برای خداناباوران»، «سیر عشق»، «آرامش»، «هنر همچون درمان» و تعدادی از کتاب‌های مدرسهٔ زندگی به فارسی ترجمه‌ شده‌اند و همه‌ٔ آن‌ها در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های بازار قرار گرفته‌اند.

بخشی از کتاب ذهن و فکر شاد و سالم

«فکر کردن راجع به این‌که افرادی که می‌شناسیم، خانواده و دوستان ما، آزاردهنده هستند آسان است. وقتی به آن‌ها فکر می‌کنیم، تمام آن‌چه به یاد می‌آوریم کارهای آزاردهنده‌ای است که انجام می‌دهند مثل زمانی که مامان هزاران بار می‌پرسد تکالیفمان را انجام داده‌ایم یا نه، داستان‌هایی که بابا اگرچه قبلاً تعریف کرده است باز هم تعریف می‌کند، زمانی که تکالیفتان را انجام می‌دهید و خواهرتان در آشپزخانه روی دستانش می‌ایستد یا دوستتان آخرین غذایی را که خورده است با تمام جزئیات تعریف می‌کند. در یک روز بد با خود فکر می‌کنید: «چرا این افراد در زندگی من هستند؟»

تمرین مفیدی می‌تواند در چنین روزی به ما کمک کند که آرام شویم و صبر خود را دوباره به دست آوریم، و البته مقداری عشق. این تمرین ضعف قدرت نام دارد. این تمرین می‌گوید هر قدرتی که داریم با ضعف مشخصی همراه است و هر ضعفی که داریم قدرت خاصی همراه خود دارد.

وقتی از کسانی که دوستشان دارید (اما نه در این موقعیت) خسته می‌شوید، از خودتان بپرسید:

آن جنبهٔ قدرتمندِ ضعفی که نشان می‌دهند چیست؟

قطعاً این ضعف است که بزرگ‌تر به نظر می‌رسد اما قدرتی هم در آن‌جا وجود دارد، اگر فقط یک لحظه به آن فکر کنید.

این حقیقتِ زندگی است که هر جنبهٔ تحسین‌برانگیزِ وجودِ یک فرد با ایراداتی نیز همراه است. در حقیقت، فردی که در حوزه‌ای قدرتمند و تأثیرگذار است معمولاً همیشه در موضوعی دیگر ضعیف و آزاردهنده است.»

معرفی نویسنده
عکس آلن دوباتن
آلن دوباتن

آلن دو باتن فیلسوف، نویسنده و مجری تلویزیونی در ۲۰ دسامبر ۱۹۶۹ میلادی در زوریخ به دنیا آمد. او نویسنده‌ی کتاب های مشهوری مانند آرامش و خودشناسی است. او فرزند ژاکلین و ژیلبر دو باتن بود. ژیلبر در اسکندریه در مصر زاده شده بود و پس از این‌که به خاطر به قدرت رسیدن جمال عبد‌الناصر مجبور به خروج از مصر شد، برای کار و زندگی به سوئیس مهاجرت کرد و هم‌بنیان‌گذار موسسه‌ی مالی-اعتباری جی‌ای‌ام شد (ثروت خانواده‌ی او در سال ۱۹۹۹ م. حدود ۲۳۴ میلیون یورو تخمین زده شد). مادر آلن متولد سوئیس و از اهالی اشکنازی و پدرش از خانواده‌ی یهودیان سفاردی‌ از شهر باتن در کاستیا و لئون بود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۸۰ صفحه

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۸۰ صفحه

قیمت:
۵۴,۰۰۰
تومان