دانلود و خرید کتاب دل شکستگی آلن دوباتن ترجمه محمدهادی حاجی‌بیگلو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب دل شکستگی

کتاب دل شکستگی اثری از الن دوباتن و از مجموعه کتاب‌های مدرسه زندگی این فیلسوف و نویسنده معاصر است.

 درباره کتاب دل شکستگی

گرچه حس می‌کنیم که دل‌شکستگی‌مان ما را از باقی انسان‌ها جدا می‌کند، اما در نهان ما را به هم نزدیکتر می‌کند. تقریباً هیچ کسی نیست که زندگی را بدون تجربه‌ دل‌شکستگی به پایان برساند. عموماً در این لحظات سخت به ما می‌گویند گذر زمان همه چیز را درست می‌کند، اما فهم و چشم‌اندازمان نسبت به این مسئله نیز نقشی اساسی دارد. چون گاهی اوقات خودمان باعث می‌شویم شرایطمان از حد لازم بدتر شود. کم کم به خودمان می‌گوییم که به قدر کافی خوب نیستیم، و این جدایی نشانه‌ آن است که دیگر همیشه با ما بدرفتاری خواهد شد . . .

هدف این کتاب این است که با طرح زمینه‌ها، قدری تاریخ، قدری روانشناسی و اندکی فلسفه کمکمان کند دل‌شکستگی‌مان را قدری التیام بخشیم. خواهیم آموخت که واکنش‌هایمان به جدایی‌ها چگونه در ما شکل گرفته است، بهترین نحوه‌ی فکرکردن به شریک سابق زندگی‌مان چگونه است، و وقتی دچار نومیدی هستیم روابط آتی‌مان را چطور در ذهنمان مجسم کنیم. وقتی از حس دل‌شکستگی به درآییم، خشنودی لطیفی در ما خواهد بود که تنها نیستیم، تسلی خواهیم یافت که رنج ما را پایانی هست و دوباره فریفته‌ی خوشی‌ها و اندوه‌های بی‌پایان و ظریف روابط عاشقانه خواهیم شد.

 خواندن کتاب دل شکستگی را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم

 همه دوست‌داران کتاب‌های حوزه فلسفه و زندگی مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب دل شکستگی

مزایای دل‌شکستگی

البته دل‌شکستگی چیزی نیست که اگر به اختیار ما باشد انتخابش کنیم یا آرزو کنیم برای دیگران هم پیش بیاید، اما در میانه‌ی ویرانی‌های ناشی از دل‌شکستگی می‌توان برخی مزایا و خوبی‌ها را هم کشف کرد و حتی بابتشان شادمان بود:

یک. دل‌شکستگی ما را دچار عذابی عمیق کرد، به حدّی که گمان می‌کردیم چه‌بسا از این درد جان بدهیم، ولی برخلاف انتظارات دوام آوردیم. کماکان هستیم و هفته‌ی بعد هم قرار است به یک میهمانی برویم. به نتیجه‌ای نسبتاً خارق‌العاده رسیده‌ایم: توانستیم دوام بیاوریم؛ و بدین ترتیب، می‌توانیم این نتیجه را بگیریم که: بسیار قوی‌تر از آنی هستیم که ابتدا تصورش را می‌کردیم.

دو. چیزهای زیادی در‌موردِ خودمان فهمیدیم. البته این درس‌ها به شیوه‌ای بی‌رحمانه به ما داده شد، اما پس از آن همه اتهام‌زنی‌ها و توهین‌ها، پس از آن همه دعواها و تنش‌ها، چیزهای مهمی آموختیم. در آخر در لحظاتی که آرام‌تر شدیم، فهمیدیم که زندگی با ما چندان هم آسان نیست؛ دریافتی سرنوشت‌ساز که اگر آن را فراموش نکنیم امکانش هست که در آینده زندگی با ما آسان‌تر شود.

سه. در آن حین که هرچه بیشتر بهبود می‌یابیم متوجه می‌شویم که رضایت درونی‌مان کاملاً وابسته به هیچ شخص خاصی نیست. افراد و چیزهای فراوانی هستند که می‌توانند از ما حمایت و پشتیبانی کنند. آن عشق بزرگ تمام شده است، اما عشق‌های فراوان دیگری هستند که هنوز با ما هستند. بدین ترتیب، بیشتر مراقب و قدردان چیزهایی می‌شویم که برایمان مانده است: کتاب‌های جذاب فراوانی هستند که هنوز نخوانده‌ایم، غذاهای زیادی هستند که هنوز امتحان نکرده‌ایم، آن پارک را می‌بینیم که غرق گل‌های افسونگر است، دوستانی داریم که حتی نیمه‌های شب نیز تماس ما را جواب می‌دهند. چیزهای بسیاری هستند که هنوز عاشقشان هستیم.

چهار. می‌آموزیم که انتظاراتمان را متعادل‌تر کنیم. هر رابطه‌ای از برخی جهات عمیقاً ناقص و ناکامل است؛ باید بکوشیم از فرد بعدی‌ای که وارد زندگی‌مان می‌شود توقعات بیش از حدّی نداشته باشیم. خواهیم آموخت که از بابت فرد و رابطه‌ای كه «به قدر کافی خوب» است، قدردان باشیم.

پنج. اکنون ما نیز یکی از اندوه‌های جهان‌شمول بشری را تجربه کرده‌ایم. قبلاً به ندرت از دل‌شکستگیِ دیگران چیزی به گوشمان می‌خورد، اما اکنون می‌دانیم که تقریباً همگان به سبک خودشان چنین اندوهی را تجربه کرده‌اند (یا روزی تجربه خواهند کرد). همدلی و دلسوزی‌مان برای همنوعانمان و همچنین برای خودمان ژرفا و وسعت بیشتری یافته است. اکنون مهربان‌تر شده‌ایم و گاهی اوقات آمادگی بیشتری داریم که بر غرابت‌ها و تناقض‌های دل با خوش‌رویی بخندیم.

معرفی نویسنده
عکس آلن دوباتن
آلن دوباتن

آلن دو باتن فیلسوف، نویسنده و مجری تلویزیونی در ۲۰ دسامبر ۱۹۶۹ میلادی در زوریخ به دنیا آمد. او نویسنده‌ی کتاب های مشهوری مانند آرامش و خودشناسی است. او فرزند ژاکلین و ژیلبر دو باتن بود. ژیلبر در اسکندریه در مصر زاده شده بود و پس از این‌که به خاطر به قدرت رسیدن جمال عبد‌الناصر مجبور به خروج از مصر شد، برای کار و زندگی به سوئیس مهاجرت کرد و هم‌بنیان‌گذار موسسه‌ی مالی-اعتباری جی‌ای‌ام شد (ثروت خانواده‌ی او در سال ۱۹۹۹ م. حدود ۲۳۴ میلیون یورو تخمین زده شد). مادر آلن متولد سوئیس و از اهالی اشکنازی و پدرش از خانواده‌ی یهودیان سفاردی‌ از شهر باتن در کاستیا و لئون بود.

نظرات کاربران

Velvet
۱۴۰۰/۱۰/۲۷

این کتاب احساسات گنگ شما بعد از یک دل شکستگی رو طبقه بندی میکنه و بهتون نسخه شفاف تری از احساسات خودتون رو میده. حتما اگه ب تازگی از رابطه ای خارج شدین، خصوصا اگه در جایگاه تحمیل شده قرار

- بیشتر
minerva
۱۴۰۰/۱۰/۱۸

وقتی دلمون میکشنه و تحت تاثیر احساسات شدید قرار میگیریم نباید همه چیز رو باهم قاطی کنیم و خودمون رو بدترین موجود عالم ببینیم و تنها مقصر قضیه تلقی کنیم(بلکه باید تجربه کسب کنیم و بررسی کنیم ببینیم کجا اشتباه

- بیشتر
MOHAMMAD MAHDI
۱۴۰۱/۰۳/۰۳

سلام و احترام خدمت همه ی دوستان این کتاب از اون کتاب هایی هست که پاورچین پاورچین و یواش یواش یه آینه ی تمام قدی رو که ما بتونیم پیش از هرکسی و بیش از هرچیزی خودمون رو توش به صورت

- بیشتر
farnaz
۱۴۰۱/۰۱/۰۶

برای نقطه گذاشتن برای رابطه خیلی به درد میخوره ،مخصوصا زمانی که هنوز درگیر احساسات بعد از جدایی باشند

farnaz Pursmaily
۱۴۰۲/۰۲/۱۲

[دل‌های انسان‌ها مدام به شیوه‌های فراوانی از جانب واقعیت شکسته می‌شود. چنان‌که گویی جهان بر دل‌شکستگی بنا شده است.] بنابر همین جمله‌ی کتاب، این کتاب رو همه‌ی آدم‌ها می‌تونند بخونند. به خصوص بعد از جدایی‌ها. یکی از کاربردی‌ترین بخش‌های کتاب هم در

- بیشتر
کاربر 5435912
۱۴۰۱/۰۹/۱۸

خیلیییی عالی واقعا نیازه چندبار بخونیش

کاربر ۲۳۰۱۱۸۴
۱۴۰۱/۱۱/۱۰

نوع نگرش را تغییر می دهد

Amir G
۱۴۰۱/۱۱/۰۱

این کتاب حرف هایی که شاید با خودتون میزدید و نمیدونستید چه طور باید بیان کنید کاملا شفاف براتون توضیح میده و قلبتون رو التیام میده یه کتاب خوب دیگه از آلن دوباتن

مصطفی
۱۴۰۲/۱۱/۲۶

آلن دوباتن فیلسوف معاصر و دوره ی مدرن که‌ با اندیشه های صاف و قلمی توانمند به این زیبایی مشکلات رو به تصویر می کشه و به مانند یک دوست واقعی با ما صحبت می کنه با تک تک کلمه

- بیشتر
fariba.
۱۴۰۲/۱۱/۱۴

مثل بقیه کتابهای آلن دو باتن ، روشنگر .

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵۱)
یکی از عجیب‌ترین و ژرف‌ترین درس‌های دل‌شکستگی این است که درنهایت، درمی‌یابیم کانون تمرکز عشق ما درواقع یک فرد خاص نبوده است، بلکه مجموعه‌ای از خوبی‌ها بوده است که ـ خدا را شکر ـ ملک طلق یک فرد خاص نیستند، بلکه می‌توان آن‌ها را در بسیاری افراد دیگر هم یافت که می‌توانند شریک زندگی ما باشند؛ کسانی که به انتظارمان نشسته‌اند، تا زمانی که به قدر کافی قوی شده باشیم و آماده‌ی ملاقات آن‌ها باشیم.
Velvet
توانستیم دوام بیاوریم؛ و بدین ترتیب، می‌توانیم این نتیجه را بگیریم که: بسیار قوی‌تر از آنی هستیم که ابتدا تصورش را می‌کردیم.
marziii
او چه داشت که من نداشتم؟ بخشی از این عذاب بابت یکی از ویژگی‌های بنیادیِ روان‌شناسیِ انسان است؛ ما خودمان را از درون و با جزئیات فراوان و دلسردکننده می‌شناسیم، در‌حالی‌که دیگران را صرفاً از بیرون می‌شناسیم و فقط چیزهایی را می‌بینیم که خودشان اراده کرده‌اند بروز دهند، که چه‌بسا تقریباً هیچ اهمیتی نداشته باشند جز اینکه چهره‌ای جذاب و رفتارهایی دل‌فریب را بسازند.
MOHAMMAD MAHDI
فقط تا حدّی گذشته را به یاد آوریم که عملاً به زندگی کنونی‌مان کمک کند. خاطرات تا جایی ارزشمندند که کمکمان می‌کنند نقشه‌هایی برای زندگی بریزیم و از خطا اجتناب کنیم؛ اما وقتی خاطرات موانعی می‌شوند بر سر راه زندگیِ بهتر، باید انرژی‌مان را صرف فراموشی کنیم. بهترین راه فراموشی صرفاً گذر زمان نیست، بلکه به معنای دقیق‌تر اتفاقات و رویدادها است. برای اینکه خود را از چیزهایی در گذشته رها کنیم که گریبانمان را گرفته‌اند، باید اطمینان حاصل کنیم که می‌توانیم لایه‌ی ضخیمی از رویدادهای نو را بین خودمان و آن گذشته بکشیم؛ خلاصه اینکه نیاز داریم اتفاقات جدیدی در زندگی‌مان رخ دهند.
MOHAMMAD MAHDI
سقراط، فیلسوف یونان باستان، استدلال کرد که بخش عمده‌ای از حکمت در این قابلیت نهفته است که در مواقع خاصی جهلمان را بپذیریم. فرد حکیم و خردمند می‌داند که چه وقت‌هایی نمی‌داند. اینکه نادانی‌مان را تشخیص دهیم و آن را بپذیریم، و اینکه به یاد داشته باشیم گرایش به فرافکنی داریم، می‌تواند کمکمان کند که از تمام‌شدنِ یک رابطه تفاسیری فاجعه‌بار ندهیم و خودمان را به طور کامل مقصر و گناهکار ندانیم.
F.saljoughi
می‌آموزیم که انتظاراتمان را متعادل‌تر کنیم. هر رابطه‌ای از برخی جهات عمیقاً ناقص و ناکامل است؛ باید بکوشیم از فرد بعدی‌ای که وارد زندگی‌مان می‌شود توقعات بیش از حدّی نداشته باشیم. خواهیم آموخت که از بابت فرد و رابطه‌ای كه «به قدر کافی خوب» است، قدردان باشیم.
MOHAMMAD MAHDI
وقتی عاشق کسی هستیم، با بدترین احوالاتمان، با نامنصفانه‌ترین اتهام‌هایمان و با آزارنده‌ترین توهین‌هایمان به خدمتش می‌رسیم. همیشه این معشوقمان است که بابت هر مشکل و معضلی در زندگی‌مان هدف انگشت اتهام ما قرار می‌گیرد؛ از او انتظار داریم همه‌ی حرف‌هایمان را بفهمد بی‌آنکه برایش توضیح دهیم؛ و او تنها کسی است که در برابر کوچک‌ترین خطاها یا سوءفهم‌هایش با خشم و اوقات‌تلخی واکنش نشان می‌دهیم.
MOHAMMAD MAHDI
باید چیزهای محیط زندگی‌مان را از دست خاطراتِ کسی که دلمان را شکسته است دوباره پس بگیریم.
MOHAMMAD MAHDI
وقتی کسی جای ما را می‌گیرد، عمیق‌ترین درسی که برای ما دارد این است که ما هم چندان بد نیستیم، بلکه ما را به دلیل توهمی فراگیر ترک کرده‌اند که در همه‌ی افراد وجود دارد: یعنی باور به اینکه فقط اگر با کسی دیگر وارد رابطه شده بودیم، بسیار خوشبخت‌تر می‌بودیم. اما حقیقت این است که هر رابطه‌ای کم‌و‌بیش ناکامی‌ها و نارضایتی‌های ویژه و متمایز خودش را دارد.
MOHAMMAD MAHDI
همان‌طور که در قرن هفدهم برای مردم سخت بود اصلاً تصورش را بکنند که یک سازمان آتش‌نشانی هم می‌تواند وجود داشته باشد. به‌پایان‌رسیدنِ رابطه‌ها از جمله نافرجامی‌های معمول زندگی‌اند، و چه‌بسا در آینده‌ای نه چندان دور، کسانی که به متخصصان دل‌شکستگی رجوع می‌کنند به گذشته، یعنی به ما، نگاه کنند و دلشان برایمان بسوزد که وقتی روابط‌مان به ناکامی می‌کشید، برای کسب حکمت، تسلی و راهنمایی هيچ جایی وجود نداشته که بتوانيم به آنجا رجوع کنیم.
MOHAMMAD MAHDI

حجم

۱۹۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

حجم

۱۹۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

قیمت:
۱۹,۵۰۰
تومان