دانلود و خرید کتاب آنچه در مدرسه یاد نگرفته اید آلن دوباتن ترجمه علیرضا نظری انامق
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آنچه در مدرسه یاد نگرفته اید اثر آلن دوباتن

کتاب آنچه در مدرسه یاد نگرفته اید

معرفی کتاب آنچه در مدرسه یاد نگرفته اید

کتاب آنچه در مدرسه یاد نگرفته اید نوشته آلن دوباتن است که با ترجمه علیرضا نظری انامق در انتشارات اندیشه آگار منتشر شده است.

درباره کتاب آنچه در مدرسه یاد نگرفته اید

دنیای مدرن به آموزش‌وپرورش توجه خاصی دارد. در تاریخ بشریت هرگز سابقه نداشته است که این همه منابع و انرژی برای رشد و پرورش ذهن نسل بعدی انسان اختصاص داده شود. اما چرا در طول آن همه ساعتی که در مدرسه سپری کردیم هیچ صحبتی درباره موضوعات اساسی‌تر انجام نمی‌شد؟ موضوعاتی که برای داشتن یک زندگی آبرومندانه به آن‌ها نیاز داریم. چطور در مدرسه برای موضوعاتی مانند معادلات دیفرانسیل و انتگرال، فرسایش لایه‌های یخچال‌ها، سیاست ایالت‌های بورگوندی در سده ۱۴۰۰ میلادی، تفسیر شعر امیلی دیکنسون و معادلات مثلثاتی زمان زیادی صرف می‌شد اما برای طیف وسیعی از موضوعات و مسائلی که می‌توانستند به رشد ما کمک کنند زمان بسیار کمی اختصاص داده می‌شد؟ چرا در مدرسه هیچ‌کس به این موضوعات مهم حتی اشاره کوتاهی هم نکرد؟ این کتاب می‌خواهد هرآن‌چه تابه‌حال در مدرسه آموزش داده نشده است را به شما معرفی کند.

خواندن کتاب آنچه در مدرسه یاد نگرفته اید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که در زندگی به‌دنبال موفقیت هستند پیشنهاد می‌کنیم. اگر به کتاب‌های صوتی علاقه دارید می‌توانید کتاب صوتی آنچه در مدرسه یاد نگرفته‌اید را با صدای مهدی افشاریان بشنوید.

درباره آلن دوباتن

آلن دو باتن، نویسنده، فیلسوف و مجری تلویزیونِ ساکن بریتانیا، که دغدغه‌اش نوشتن درباره زندگی روزمره به شیوه‌ای فلسفی است. او در تمام نوشته‌هایش می‌کوشد فلسفه را وارد زندگی عادی انسان کند.

آلن دوباتن نویسنده‌ فلسفی در سال ۱۹۶۹ در شهر زوریخ سوئیس به دنیا آمده است. او اکنون در لندن زندگی می‌کند و مشغول مدیریت در موسسه‌ خود یعنی مدرسه‌ زندگی است. این نویسنده اکنون به‌عنوان نویسنده‌ فلسفه‌ روزانه شناخته می‌شود. او درباره‌ موضوعاتی می‌نویسد که هرروزه همه‌ انسان‌ها با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند. موضوعاتی مانند عشق، سفر، هنر، معماری و ادبیات. کتاب‌های آلن دوباتن تاکنون به بیشتر از سی زبان دنیا ازجمله فارسی ترجمه‌شده‌اند.

دوباتن دوره دکتری فلسفه را در دانشگاهِ هاروارد آغاز کرد ولی برای نوشتن کتب فلسفی به زبان ساده، آن را نیمه‌کاره رها کرد. مهم‌ترین کتاب‌های الن دوباتن، تسلی بخشی‌های فلسفه و هنر سیر و سفرنام دارند.

اولین کتاب آلن دوباتن به نام جستارهایی در باب عشق، در سال ۱۹۹۳ زمانی که او ۲۴ سال داشت، منتشر شد. کتابی که خیلی زود در لیست کتاب‌های پر فروش قرار گرفت و بیش از دو میلیون نسخه از آن به فروش رفت.

آلن دوباتن مؤسس مدرسه‌ای به نام مدرسه‌ زندگی است. او با این باور که فرزندان ما در مدرسه راه و روش زندگی کردن را نمی‌آموزند مدرسه زندگی را تأسیس کرد. دوباتن معتقد است این فقدان دانش باعث می‌شود کودکان در زندگی بالغانه‌شان با مشکلات زیادی مواجه شوند.

موضوعاتی که در مدرسه زندگی تدریس می‌شوند متنوع‌اند. اما همه‌ این آموزش‌ها در راستای افزایش خودشناسی هستند. زیرا گردانندگان این مدرسه معتقدند تنها با خودشناسی است که می‌توانیم زندگی برتر و رضایت‌بخش‌تری داشته باشیم. مجموعه‌ آموزش‌های این مدرسه در شش دسته‌ کلی تقسیم‌بندی می‌شود. خودشناسی، ارتباطات (Relationships)، کار، آرامش، رفتار‌های اجتماعی و فرهنگ و فراغت.

نویسندگان و فیلسوفان باتجربه‌ای هم در این موسسه کار می‌کنند. نکته‌ جالب این است که با توجه به تفاوتِ روش‌های یادگیری، مدرسه‌ زندگی آلن دوباتن، آموزه‌ها یا محصولاتش را به روش‌های مختلفی، مانند کتاب، کارگاه، ویدیو، جلسه‌ روانکاوی و ... ارائه می‌کند.

آلن دوباتن تاکنون کتاب‌های بسیاری منتشر کرده است. از میان این آثار، کتاب‌های جستارهایی در باب عشق، تسلی ‌بخشی‌های فلسفه، هنر سیر و سفر، اضطراب منزلت، دین برای خداناباوران، سیر عشق، هنر همچون درمان و تعدادی از کتاب‌های مدرسه‌ زندگی به فارسی ترجمه‌شده‌اند و همه‌ آن‌ها در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های بازار قرارگرفته‌اند.

بخشی از کتاب آنچه در مدرسه یاد نگرفته اید

وقتی متولد می‌شویم و پا به دنیا می‌گذاریم، هیچ تصوری از اجازه گرفتن برای انجام دادن کاری نداریم. ما فقط دوست داریم هر کاری را که می‌خواهیم فوراً انجام دهیم: وقتی فرش به نظرمان جالب می‌رسد آن را لیس می‌زنیم. وقتی گربه ما را آزار می‌دهد دُمش را می‌‌کشیم. وقتی پریز می‌‌بینیم انگشتان خود را به داخل سوراخ‌‌های آن می‌‌کنیم. وقتی چیزی را به زمین می‌‌اندازیم و صدایی از آن بلند می‌‌شود کنجکاو می‌‌شویم و برای شنیدن همان صدا مجدداً آن چیز را به زمین می‌‌اندازیم. سعی می‌‌کنیم همه چیز را همین الان به دست آوریم و در غیر این صورت شروع به جیغ‌وداد می‌‌کنیم.

طولی نمی‌‌کشد که پیام‌‌هایی متعارض با خواسته‌هایمان می‌‌شنویم: «نمی‌‌توانی هر وقت دلت خواست هر کاری بکنی، همیشه اول باید اجازه بگیری.» ظاهراً چیزی که دلتان می‌‌خواهد داشته باشید متعلق به شخص دیگری است و آن‌ها باید به شما اجازه بدهند. بسیاری از کارهایی که دوست دارید انجام دهید ممکن است به دیگران آسیب بزند و به جای عمل کردن، اول باید فکر کنید. درواقع بخش اعظمی از آنچه که شما می‌‌خواهید و دوست دارید داشته باشید مستلزم این است که بارها و بارها برایشان اجازه بگیرید و به دردسر بیفتید. در طول انجام این کار، شاید پیش بیاید که فردی صدهزار بار به‌صورت محترمانه اما با تحکم به شما بگوید: «نه، این مال تو نیست؛ نه، ما نمی‌‌توانیم این کار را انجام دهیم. نه، این کار ناخوشایند است و غیره.» متأسفانه به نظر می‌رسد که ایده‌‌های هیجان‌انگیز و جدیدی که شما در ذهنتان دارید به‌شدت با واقعیت‌‌های موجود در دنیا متعارض هستند: شما می‌‌خواهید یک رادیو را با طناب به پشت همستر ببندید ولی این اجازه را به شما نمی‌‌دهند؛ می‌‌خواهید به جای نهار فقط کیک بخورید اما نمی‌‌گذارند؛ دوست دارید برادرتان را به‌صورت کامل در شن‌‌های ساحل دفن کنید یا سر او را سوراخ کنید تا بتوانید فکرهای داخل سرش را ببینید اما به‌شدت با شما مخالف می‌‌شود. علاوه بر این، در مورد زمان‌‌بندی نیز نکات ناخوشایندی دستگیرتان می‌‌شود: هر کاری که دوست داری انجام بدهی، باید بعد از «انجام تکالیفت» باشد. این کار را «سال آینده» می‌‌توانی انجام دهی. وقتی «بزرگ‌تر شدی» می‌‌توانی این کار را انجام دهی. ظاهراً برای انجام کاری که دوستش دارید باید بیش از آنچه که خودتان می‌‌خواهید صبر کنید تا زمانش فرا برسد.

معرفی نویسنده
عکس آلن دوباتن
آلن دوباتن

آلن دو باتن فیلسوف، نویسنده و مجری تلویزیونی در ۲۰ دسامبر ۱۹۶۹ میلادی در زوریخ به دنیا آمد. او نویسنده‌ی کتاب های مشهوری مانند آرامش و خودشناسی است. او فرزند ژاکلین و ژیلبر دو باتن بود. ژیلبر در اسکندریه در مصر زاده شده بود و پس از این‌که به خاطر به قدرت رسیدن جمال عبد‌الناصر مجبور به خروج از مصر شد، برای کار و زندگی به سوئیس مهاجرت کرد و هم‌بنیان‌گذار موسسه‌ی مالی-اعتباری جی‌ای‌ام شد (ثروت خانواده‌ی او در سال ۱۹۹۹ م. حدود ۲۳۴ میلیون یورو تخمین زده شد). مادر آلن متولد سوئیس و از اهالی اشکنازی و پدرش از خانواده‌ی یهودیان سفاردی‌ از شهر باتن در کاستیا و لئون بود.

نظرات کاربران

bookbuff
۱۴۰۱/۰۲/۲۰

باز هم کتابی زیبا از آلن دوباتن. در این کتاب به اهمیت یادگیری چیزهای کوچکی که در زندگی ما بسیار مهم هستند پرداخته شده است. چیزهایی که در مدرسه به ما یاد نداده‌اند. کتابی آرامش‌بخش و آموزنده. با ترجمه‌ای ر‌وان

- بیشتر
دو روح در یک بدن (شیلا)
۱۴۰۲/۰۱/۲۴

از خوندن کتاب های آلن دوباتن خیلی خوشحالم چیزهایی زیادی ازشون دارم یاد میگیرم. اکثر ما استعداد فوق‌العاده ای در متنفر بودن از خودمان داریم، اگر با یک غریبه همانگونه رفتار کنیم که با خودمان رفتار می‌کنیم، امکان دارد به جرم

- بیشتر
امیرعلی واعظی
۱۴۰۲/۰۱/۱۲

* به نظر من نوشته‌های "آلن‌ دوباتن" ارزش وقت‌گذاشتن و خواندن را دارند؛ چونکه راجع به "خوب زیستن" همیشه حرفی برای گفتن دارد و چقدر هم خوب و با مهارت این‌کار را می‌کند. * کتاب می‌گوید محتوای آموزشی مدارس مارا برای

- بیشتر
sh kh
۱۴۰۲/۰۱/۰۸

قطعا و حتما کتاب خوبیست، بخشهای متفاوتی راجع به زندگی، روابط اجتماعی، شغل، ازدواج، حس خوشبختی و مباحث دیگر دارد که همه ما در زندگی با آنها برخورد داشته و داریم. اما باید هر بخش و جمله را به خوبی

- بیشتر
Elnaz Abdolrahimi Niari
۱۴۰۲/۰۱/۰۱

حقیقتا آلن دوباتن جادو میکنه⭐.خیلی چیزها هست که تو بچگی بهمون یاد دادن و ممکنه تو اون دوران کاربرد داشته اما الان که بزرگ شدیم لازمه دیوارهای ذهنیمون رو بشکافیم❤و راه حل های جدید پیدا کنیم.

pink lotus
۱۴۰۲/۰۲/۰۱

عنوان کتاب همه چیز رو در موردش توضیح میده این که ما در مدارس برای مهارت های اساسی زندگی مثل مهارت عاطفی، مالی، شادکامی و... آموزش نمی بینیم و از جامعه یاد میگیریم خودمون و احساساتمون رو سرکوب کنیم تا

- بیشتر
Amirhossein
۱۴۰۳/۰۱/۲۴

مطالعه این کتاب برای همه ما میتونه خیلی لذت بخش باشه و دید متفاوتی راجب تمام تصمیماتی که همیشه میگیرم بهمون بده . کتاب همونجوری که اسم اون مشخصه موضوعاتی رو بررسی و گوشزد که میکنه که به اشتباه توی

- بیشتر
Mohammad
۱۴۰۲/۱۱/۲۰

موضوع این کتاب مهارتهای زندگی است، همان چیزی که در هر لحظه از زندگی بدان نیاز داریم و البته که در مدرسه و خانواده آموزش داده نشده و حتی در مواردی روشها و رفتارهایی خلاف آنچه باید آموزش داده شده

- بیشتر
یلدا
۱۴۰۲/۱۱/۰۴

این کتاب بی‌نظیره. برای رها شدن از خیلی چیزها که فرصت «زندگی کردن» رو ازمون گرفته لازم داریم که این کتابو بخونیم و با خودمون، با جهانمون به صلح برسیم:)

M.s Gholizade
۱۴۰۲/۰۷/۱۲

آلن دوباتن به نظر من قلم بسیار گیرایی داره،فلسفه و روانشناسی رو با هم ترکیب میکنه و حرف های بی نظیری میزنه ،این کتاب آلن دوباتن هم بسیار عالیه و پیشنهاد میکنم حتما بخونیدش.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۵۷)
اکثر ما استعداد فوق‌العاده‌ای در متنفر بودن از خود داریم. اگر با یک غریبه همان‌گونه رفتار کنیم که با خودمان رفتار می‌کنیم، امکان دارد به جرم خشونت دستگیر شویم.
دو روح در یک بدن (شیلا)
در مدرسه به‌قدری بر روی موضوعاتی چون نحوه فرسایش یخچال‌های قطبی و قوانین حرکت و موارد دیگر تأکید می‌شود که فرصتی برای یادگیری قوانین مهربانی و عشق‌ورزی و یا اصول برقراری ارتباط با خانواده باقی نمی‌ماند.
ساره🌿
عاملی که بین ما و افراد نابغه تفاوت ایجاد می‌کند، ساختار مغز و کیفیت آموزش نیست، بلکه باوری است که فرد نسبت به توانایی‌های خود دارد. در حقیقت، عامل متمایز کننده و همین‌طور محدود کننده عزت‌نفس پایین است.
bookbuff
عشق به معنی این نیست که چشممان را روی ایرادها و نقایص ببندیم و وجود آن‌ها را انکار کنیم. درواقع معنای عشق آن است که به چنین نقایص و ایرادهایی آگاه باشیم و آن‌ها را بخشی از شخصیت و هویت کلی خود تلقی کنیم و نسبت به آن‌ها نگاهی دلسوزانه و غمخوارانه داشته باشیم.
سوده:)
بی‌‌تفاوتی دیگران هرچند برای ما دردناک است اما باید بدانیم که اولین اساس داشتن زندگی آزاد، از بی‌‌تفاوتی و بی‌‌توجهی دیگران نسبت به ما حاصل می‌‌شود.
آسمان شب
آنچه که فرهنگ غالب درباره روابط رمانتیک می‌گوید این است که گویی عشق تحسینی بی‌حدوحصر نسبت به فردی کامل و بی‌‌عیب و نقص است. ما فراموش کرده‌‌ایم که می‌‌توانیم با وجود عیب و نقص بازهم فردی را دوست داشته باشیم. نباید وقوع یک اشتباه یا نقص را به‌منزله رخ دادن یک فاجعه تلقی کرد.
bookbuff
چرا در طول آن همه ساعتی که در مدرسه سپری کردیم هیچ صحبتی درباره موضوعات اساسی‌تر انجام نشد؟ موضوعاتی که برای داشتن یک زندگی آبرومندانه به آن‌ها نیاز داریم. چطور در مدرسه برای موضوعاتی مانند معادلات دیفرانسیل و انتگرال، فرسایش لایه‌های یخچال‌ها، سیاست ایالت‌های بورگوندی در سده ۱۴۰۰ میلادی، تفسیر شعر امیلی دیکنسون و معادلات مثلثاتی زمان زیادی صرف می‌شد اما برای طیف وسیعی از موضوعات و مسائلی که می‌توانستند به رشد ما کمک کنند زمان بسیار کمی اختصاص داده می‌شد؟ چرا در مدرسه هیچ‌کس به این موضوعات مهم حتی اشاره کوتاهی هم نکرد؟
سوده:)
عاملی که بین ما و افراد نابغه تفاوت ایجاد می‌کند، ساختار مغز و کیفیت آموزش نیست، بلکه باوری است که فرد نسبت به توانایی‌های خود دارد. در حقیقت، عامل متمایز کننده و همین‌طور محدود کننده عزت‌نفس پایین است
Amirhossein
همه انسان‌ها مشکل دارند این‌گونه نیست که در دنیا فقط ما مشکل داشته باشیم. شاید ما به مشکلات خودمان بیشتر از مشکلات دیگران توجه داریم و به این خاطر متوجه آشفتگی‌‌های درونی و احساسات منفی که دیگران دارند نمی‌‌شویم
bookbuff
آرتور شوپنهاور، فیلسوف آلمانی قرن نوزدهم، می‌‌گوید هرکسی را که ملاقات می‌کنیم تقریباً یک احمق است و نباید بیش‌ازحد به او ارزش بدهیم و توجه کنیم.
bookbuff

حجم

۲۱۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۲۱۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان