دانلود و خرید کتاب پی پی جوراب بلند آسترید لیندگرن ترجمه گلی امامی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پی پی جوراب بلند اثر آسترید لیندگرن

کتاب پی پی جوراب بلند

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب پی پی جوراب بلند

کتاب الکترونیکی پی پی جوراب بلند نوشتۀ آسترید لیندگرن و ترجمۀ گلی امامی است و انتشارات علمی و فرهنگی آن را منتشر کرده است. کتاب پی پی جوراب بلند، داستان دختربچه‌ای به نام پی‌پی است که به تنهایی زندگی می‌کند و قدرت‌های خاصی دارد.

درباره کتاب پی پی جوراب بلند

شیافتن بهترین کتاب کودک یکی از مشغله‌های ذهنی والدین محسوب می‌شود؛ چرا که کودکان با کمک کتاب‌های کودکانه می‌توانند به درک و رشد بهتری برسند. زمانی که صبحت از خرید کتاب کودک می‌شود منظور فقط کتاب داستان کودک یا کتاب قصه‌های کودکانه نیست، بلکه این مجموعه کتاب شعر کودک، کتاب علمی کودک و... را هم در برمی‌گیرد که بسیار مهم هستند.

قبل از هر اقدامی باید بدانید برای چه کسانی می‌خواهید کتاب بخرید و بر اساس گروه سنی او اقدام کنید. به‌عنوان‌مثال اگر برای کودکی ۱۰ ساله دنبال کتاب هستید، با جست‌وجوی بهترین کتاب برای کودکانه ۱۰ساله می‌توانید مشکل خود را حل کنید؛ اما فراموش نکنید گروه سنی کتاب‌های کودک بسیار مهم است. در مجموع، کتاب کودک با تصویر بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد؛ چرا که رنگ‌ها کودکان را به خود جذب می‌کنند. در ادامه با این تقسیم‌بندی گروه سنی کودکان آشنا می‌شوید:

گروه الف: سال‌های قبل از دبستان

گروه ب: کلاس‌های اول، دوم و سوم دبستان

گروه ج: کلاس‌های چهارم، پنجم و ششم دبستان

کتاب پی پی جوراب بلند دربارۀ دختربچه ۹ ‌ساله‌ای است که کاملاً مستقل و بدون والدین زندگی می‌کند. رفتار او با همسالانش متفاوت است و شخصیتی جسور و نیرویی فوق‌العاده دارد؛ به‌طوری‌که اسب خود را یک‌دستی بلند می‌کند. پی‌پی بزرگسالان خودخواه را به استهزا می‌گیرد و این رفتارش معمولاً برای کودکان سرگرم‌کننده است. «پی‌پی جوراب بلند» تاکنون به بیش از ۶۰ زبان ترجمه شده است. در آلمان تاکنون ۷میلیون و ۵۰۰هزار نسخه از این کتاب به زبان آلمانی فروخته شده است.

درباره  آسترید لیندگرن

آسترید لیندگرن بیگمان نامدارترین نویسنده سوئد و تأثیرگذارترین نویسنده بر ادبیات کودکان به شمار می‌رود. کتابی که بی‌درنگ لیندگرن را بلند آوازه کرد و تأثیری جدی بر آثار مربوط به کودکان به جا گذاشت، «پی پی جوراب بلند» بود. این کتاب به بیش از ۹۰ زبان برگردانده شده است و از آثار محبوب کودکان به شمار می‌آید.

لیندگرن به پاس تخیل خود جایزه های بی شمار بین المللی و کشورهای اسکاندیناوی گرفته است. لیندگرن تقریبا در آغاز حرفه نویسندگی در ۱۹۵۸ نشان هانس کریستین اندرسن را برای نگارش «پی پی جوراب بلند» دریافت کرد.

لیندگرن همچنین یک چهره عمومی برجسته و بانفوذ نیز بود، و سهمی اساسی در بحث‌ها و گاه وضع قوانینی در زمینه حقوق کودکان و جانوران، جنگ و سیاست عدم خشونت، و مسائل فرهنگی متفاوت داشت. در سال ۱۹۷۶ با نگارش رساله‌ای تند درباره سیاست‌های مالیاتی به سقوط حکومت سوئد کمک کرد.

آسترید در نوامبر سال ۱۹۰۷ در یک خانواده کشاورز در روستای دیمربای در ایالت جنوبی اسمولند سوئد زاده شد. او دومین فرزند ساموئل اگوست اریکسون و هانا بود. پدرش روی زمین کشاورزی اجاره‌ای در ناس، محل اقامت کشیش محل در کناره روستا کار می‌کرد. او چهار فرزند داشت، یک پسر و سه دختر. به نظر لیندگرن، کودکی‌اش شاد و سرشار از ماجرا بود. تنها کار روی مزرعه رشته شادی‌ها و بازی‌ها را از هم می‌گسیخت. لیندگرن همیشه از کودکی شادمانه‌اش به عنوان نقطه اوج انگیزش خود به کار نویسندگی یاد کرده است.

انتشار نخستین کتاب لیندگرن بلافاصله پس از جنگ جهانی دوم، نشان دهنده علاقه شدید او به آموزش و پرورش و روان شناسی کودک و نیز ارتقا آگاهی همگانی از حقوق کودکان بود. لیندگرن به تمامی در جبهه کودکان باقی ماند، و همواره شیوه‌های سلطه‌جویانه و تعلیمی سنتی را مورد انتقاد قرارداد. به پیامد جنگ، ادبیات روستایی و ماجراجویانه اولیه کودکان، سطحی و دروغین به نظر می‌رسید. کارهای لیندگرن خوانندگان جوان را به زندگی روزمره نزدیک‌تر می‌ساخت و لحن شاد و خوش‌بینانه‌ای داشت. لیندگرن در کنار نویسندگانی مانند «لنارت هلسینگ» و «تاو جانسون» بر ادبیات کودکان سوئد تاًثیر گذاشت و پایگاه آن را در جامعه تغییر داد. او با نوشتن در همۀ ژانرها و سبک‌های ممکن، پیوسته هنجارها و نقش‌های مرسوم را، سازگار با مفاهیم آموزش و پرورش و نیز اصول هنری زیر پا می‌گذاشت.

آسترید لیندگرن سال ۲۰۰۲ و در سن ۹۴ سالگی درگذشت. دولت سوئد بعد از مرگ وی و برای گرامیداشت خاطرۀ او جایزۀ یادبود آسترید لیندگرن را با مبلغ ۵میلیون کرون بنیاد نهاد.

خواندن کتاب کتاب پی پی جوراب بلند را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای کودکان گروه سنی ب و ج مناسب است.

بخشی از کتاب کتاب پی پی جوراب بلند

«بیرون یک شهر کوچک در کشور سوئد، باغی بود قدیمی با درختهای میوۀ انبوه که شاخه‌های آنها از هر طرف درهم پیچیده بود. در این باغ کلبه‌ای بود و در این کلبه پی‌پی جوراب بلند زندگی می‌کرد. پی‌پی نه ساله بود و تک و تنها زندگی می‌کرد. نه مادر داشت و نه پدر، که البته از یک جهت بد نبود، چون دیگر کسی نبود که وسط تفریح و بازی به او بگوید وقت خواب است و یا اینکه وقتی دلش می‌خواست آب‌نبات بخورد به او بگوید بیا و روغن ماهی بخور.

پی‌پی پیشترها پدری داشت که او را خیلی دوست داشت. البته مادری هم داشت. ولی این موضوع مربوط به خیلی قدیم می‌شد...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۷۷ صفحه

حجم

۷٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۷۷ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان