دانلود و خرید کتاب ژاندارک کیست؟ پم پولاک ترجمه فرزین سوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ژاندارک کیست؟ اثر پم پولاک

کتاب ژاندارک کیست؟

معرفی کتاب ژاندارک کیست؟

کتاب ژاندارک کیست؟ نوشتۀ پم پولاک و مگ بلویسر با ترجمۀ فرزین سوری در نشر پیدایش به چاپ رسیده است. این کتاب در مجموعۀ کیست چیست کجاست قرار دارد. این مجموعه حاوی دانستنی‌های علمی، جغرافیایی و زندگی‌نامۀ مشاهیر و مناسب برای نوجوانان است. در این مجلد، خوانندگان با زندگی ژاندارک آشنا می‌شوند؛ دختری که قهرمان ملی فرانسه شد.

درباره کتاب ژاندارک کیست؟

آیا به حال به این فکر کرده‌اید که عصر دایناسورها چه بود؟ اکتشاف فضا از کجا شروع شد؟ جی کی رولینگ و والت دیزنی و چرچیل که بودند؟ جنگل آمازون کجاست؟ زندان آلکاتراز چطور؟ مجموعۀ کیست چیست کجاست حاوی دانستنی‌هایی از این دست برای کسانی است که این پرسش‌ها به ذهنشان می‌رسد؛ اما حوصله ندارند سراغ کتاب‌های خشک و بداخلاق تاریخی و جغرافیایی و... بروند. اگر جزو این دسته هستید با مجموعۀ «کیست چیست کجاست» همراه شوید و با خواندن قصه‌های جالب به پاسخ پرسش‌هایتان برسید.

در این کتاب خواننده قرار است با زندگی دختری جنگجو آشنا شوند که بعد از مرگ تبدیل به قهرمان ملی شد؛ ژاندارک. او به دوشیزهٔ اورلئان هم معروف است. ژاندارک در ۶ ژانویهٔ ۱۴۱۲ به دنیا آمد. او قهرمان ملی فرانسه و قدیسه‌ای در کلیسای کاتولیک است. این قهرمان، دختر دهقانی بود که باور داشت تحت هدایت الهی قدم برمی‌دارد. او ارتش فرانسه را در یک پیروزی مهم علیه انگلیس در اورلئان رهبری کرد که قصد فتح این کشور را داشت. زندگی او متعلق به دوره‌ای است که به جنگ صدساله معروف است. این جنگ میان فرانسه و انگلیس در جریان بود. او یک سال پس از این درگیری در نزدیکی شهر کنپیینی، به‌دلیل خیانت شهردار این شهر به دست بورگینیون‌ها اسیر و به انگلیسی‌ها فروخته شد و توسط انگلیسی‌ها و همکاران فرانسوی‌شان به‌عنوان مرتد سوزانده شد. درواقع، گروهی از روحانی‌های فرانسوی به درخواست حکومت انگلستان، به بهانۀ ادعای دریافت الهام از قدیسین و استفاده از پوشش مردانه، او را به کفر و ارتداد محکوم کردند و در آتش سوزاندند. او در یک دادگاه کلیسایی، به جرم ضدیت با قوانین کلیسا، محکوم شد. چند سال بعد، در یک دادگاه تجدیدنظر در ۱۴۵۶، بی‌گناهی وی را پذیرفتند. ژاندارک از آن زمان به یکی از قهرمانان بزرگ ملی در میان هموطنانش تبدیل شد.

کتاب ژاندارک کیست؟ خواننده‌اش را به سفری تاریخی در زندگی این دختر جنگجو و قهرمان می‌برد تا بخواند که او که بود، چه کرد و چگونه در نهایت تبدیل به قدیس شد. این کتاب کوتاه و جذاب، اطلاعات مفید و جالبی برای خوانندگانش دارد.

فهرست مطالب کتاب ژاندارک کیست؟ به شرح زیر است:

مقدمه: ژاندارک کیست؟

فصل ۱: صد سال جنگ

فصل ۲: ترک خانه

فصل ۳: شمشیر و پرچم

فصل ۴: پیروزی

فصل ۵: شارل پادشاه

فصل ۶: شکست

فصل ۷: اسارت

فصل ۸: زندان

فصل ۹: محاکمه

فصل ۱۰: ژان قدیس

گاه شمار زندگی ژاندارک

خواندن کتاب ژاندارک کیست؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به نوجوانان دوستدار کتاب‌های دانشنامه‌ای و دانستنی و زندگی‌نامه پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

حجم

۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

قیمت:
۶۷,۵۰۰
تومان