دانلود و خرید کتاب جنگ ویتنام چیست؟ جیم اوکانر ترجمه مهرداد تویسرکانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جنگ ویتنام چیست؟ اثر جیم اوکانر

کتاب جنگ ویتنام چیست؟

معرفی کتاب جنگ ویتنام چیست؟

کتاب جنگ ویتنام چیست؟ نوشتۀ جیم اوکانر با ترجمۀ مهرداد تویسرکانی در نشر پیدایش به چاپ رسیده است. این کتاب در مجموعۀ کیست چیست کجاست قرار دارد. این مجموعه حاوی دانستنی‌های علمی، جغرافیایی و زندگی‌نامۀ مشاهیر و مناسب برای نوجوانان است. در این مجلد، خوانندگان دربارۀ جنگ ویتنام، تاریخچه و حوادث سیاسی و اجتماعی بعد از آن می‌خوانند.

درباره کتاب جنگ ویتنام چیست؟

آیا به حال به این فکر کرده‌اید که عصر دایناسورها چه بود؟ اکتشاف فضا از کجا شروع شد؟ جی کی رولینگ و والت دیزنی و چرچیل که بودند؟ جنگل آمازون کجاست؟ زندان آلکاتراز چطور؟ مجموعۀ کیست چیست کجاست حاوی دانستنی‌هایی از این دست برای کسانی است که این پرسش‌ها به ذهنشان می‌رسد؛ اما حوصله ندارند سراغ کتاب‌های خشک و بداخلاق تاریخی و جغرافیایی و... بروند. اگر جزو این دسته هستید با مجموعۀ «کیست چیست کجاست» همراه شوید و با خواندن قصه‌های جالب به پاسخ پرسش‌هایتان برسید.

در این کتاب خواننده قرار است با تاریخ یکی از جنگ‌های مشهور و طولانی در قرن بیستم آشنا شود؛ جنگ ویتنام. این جنگ با درگیری میان کمونیست‌های ویتنام شمالی و دولت ویتنام جنوبی آغاز شد. دربارۀ پیشینه و علت وقوع این جنگ باید گفت وقتی در ۱۹۴۰ ژاپن به بخشی از ویتنام حمله کرد نزدیک به ۶ دهه بود که ویتنامی‌ها تحت سلطۀ فرانسه بودند. یک سال بعد از این حمله، کشور ویتنام به میدان نبرد سربازهای دو کشور خارجی یعنی فرانسه و ژاپن در میانۀ جنگ جهانی تبدیل شده بود. در همین دوره بود که هوشی مین، رهبر انقلابی و کمونیست این کشور به خانه بازگشت و توانست فرانسوی‌ها را از کشور بیرون کند. حالا جنگ هم میان ویتنام شمالی و جنوبی در جریان بود و هم جنگ با آمریکا؛ زیرا ویتنام شمالی را کشورهای کمونیستی مانند جمهوری خلق چین و اتحاد جماهیر شوروی حمایت می‌کردند. ویتنام جنوبی نیز حمایت کشورهای ضد کمونیست و در رأس آن ایالات متحدۀ آمریکا را داشت. پس از سال‌ها جنگ، در ۱۹۷۳ آخرین گردان سربازان آمریکایی از جنوب ویتنام خارج شدند بدون آنکه نتیجه‌ای به دست آورده باشد. به این ترتیب، ویتنام جنوبی که بسیار ضعیف بود برای نبرد با کمونیست‌های شمال ویتنام تنها گذاشته شد. در اوایل ۱۹۷۵ ویتنامی‌های شمال حملۀ دیگری را به جنوب طراحی کند و به این ترتیب، جنوب ویتنام در ۳۰ آوریل ۱۹۷۵ تحت محاصرۀ کمونیست‌های شمال قرار گرفت و سال بعد، با الحاق جنوب به شمال، ویتنام به کشوری کمونیستی تبدیل شد و نام جمهوری سوسیالیست ویتنام روی آن گذاشته شد.

کتاب جنگ ویتنام چیست؟ تاریخچه‌ای از این جنگ پرخشونت و کشت‌وکشتار است. در این کتاب، خواننده با سرزمین ویتنام، جنگ‌های آن دوره، دولت‌های مستقر، اقدامات ایالات متحده و چگونگی پایان این جنگ آشنا می‌شود.

فهرست مطالب کتاب جنگ ویتنام چیست؟ به شرح زیر است:

مقدمه: جنگ ویتنام چیست؟

فصل ۱: ویتنام کجاست؟

فصل ۲: جنگ پارتیزانی

قصل ۳: دولت ییم

فصل ۴: عمو هو

فصل ۵: کندی

فصل ۶: جانسون و گسترش جنگ

فصل ۷: جنگ زمینی و هوایی

فصل ۸: اعتراض

فصل ۹: ۱۹۶۸

فصل ۱۰: جنگ در آمریکا

فصل ۱۱: ریچارد نیکسون

فصل ۱۲: پایان جنگ

فصل ۱۳: بازگشت تلخ به وطن

فصل ۱۴: یادمان سربازان جنگ ویتنام

گاه‌شمار جنگ ویتنام

خواندن کتاب جنگ ویتنام چیست؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به نوجوانان دوستدار کتاب‌های دانشنامه‌ای و دانستنی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۹٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۸۱,۰۰۰
تومان