دانلود و خرید کتاب استیو جابز چه کسی بود؟ پام پولاک ترجمه ابوالفضل طاهریان ریزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب استیو جابز چه کسی بود؟

کتاب استیو جابز چه کسی بود؟ نوشتهٔ پام پولاک و مگ بلویسر و ترجمهٔ ابوالفضل طاهریان ریزی است و انتشارات طاهریان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب استیو جابز چه کسی بود؟

استیون پال جابز ۲۴ فوریهٔ ۱۹۵۵ به دنیا آمد و ۵ اکتبر ۲۰۱۱ درگذشت. او کارآفرین، مخترع، بنیان‌گذار و مدیر ارشد اجرایی شرکت رایانه‌ای اپل و یکی از چهره‌های پیشرو در صنعت رایانه بود. در سال ۱۹۷۶، جابز ۲۱ ساله به همراه دوستش استیو وازنیک ۲۶ ساله، شرکت اپل را تأسیس کردند. اولین رایانهٔ شخصی‌ای که شرکت اپل به بازار معرفی کرد، اپل I نام داشت. یک سال پس از آن در سال ۱۹۷۷ اپل II نیز راهی بازار شد. در سال ۱۹۸۵ طی یک اختلاف مدیریتی، جابز اپل را ترک و در همان سال شرکت نکست را تأسیس کرد. از مهم‌ترین محصولات شرکت نکست می‌توان به نکست کامپیوتر اشاره کرد که بعدها میزبان اولین مرورگر وب شد. در سال ۱۹۹۶ شرکت اپل، شرکت نکست را به مبلغ ۴۲۹ میلیون دلار خرید. طی این معامله استیو جابز، مجدداً به اپل بازگشت. از اتفاقات مهم پس از این مسئله در اپل می‌توان به معرفی آی‌پاد در سال ۲۰۰۱، پرده‌برداری از آی‌تیونزاستور در سال ۲۰۰۳ و معرفی آی‌فون و آی‌پد در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۰ اشاره کرد.

جابز در سال ۱۹۸۶ یک گروه گرافیکی را از بخش گرافیک کامپیوتر لوکاس فیلم خرید. پس از خرید این بخش، شرکت پیکسار متولد شد که نام آن از ترکیب پیکسِر و رادار الهام گرفته شده بود. پیکسار توانست فیلم‌های پویانمایی موفقی بسازد. در سال ۲۰۰۶ شرکت والت دیزنی، پیکسار را خرید. پس از این معامله جابز به سهام‌دار اصلی والت دیزنی تبدیل شد و به عضویت هیئت مدیرهٔ آن درآمد. در اکتبر ۲۰۰۳ سرطان لوزالمعده جابز تشخیص داده شد و در اوت ۲۰۱۱، او از سمت مدیرعاملی اپل استعفا داد. تیم کوک، از مدیران ارشد اپل، مدیرعامل شد و جابز به‌عنوان رئیس هیئت‌مدیره به فعالیت‌هایش ادامه داد.

استیو جابز در نهایت بر اثر عوارض ناشی از سرطان لوزالمعده، در تاریخ چهارشنبه ۵ اکتبر ۲۰۱۱ در سن ۵۶ سالگی درگذشت.

کتاب استیو جابز چه کسی بود؟ به زندگی استیو از کودکی تا لحظهٔ مرگ می‌پردازد.

خواندن کتاب استیو جابز چه کسی بود؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ نوجوانان به‌ویژه نوجوانان طرفدار فناوری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب استیو جابز چه کسی بود؟

«استیو جابز همیشه ماشین‌ها را دوست داشت. پدرش برای امرار معاش خانواده، ماشین‌آلات را تعمیر می‌کرد. استیو از کودکی دوست داشت به پدرش در درست کردن ماشین‌ها کمک کند.

وقتی استیو بزرگ شد، بالاخره شرکتی را تأسیس کرد که ماشین‌هایی را تولید می‌کرد. البته نه هر دستگاهی، بلکه دستگاهی که استیو مطمئن بود به زودی بخشی از زندگی روزمره همة مردم دنیا خواهد شد (درست مثل ماشین و تلویزیون). راستی نام این ماشین چه بود؟ آن کامپیوتر شخصی نام دارد.

امروزه میلیون‌ها نفر از مردم در سراسر دنیا صاحب کامپیوترهای شخصی هستند. اما در دهه ۱۹۷۰ به هیچ وجه این طور نبود. اولین کامپیوتر مدرن در سال ۱۹۳۸ به بازار عرضه شد. کامپیوتری که در سال ۱۹۴۶ ساخته شد به اندازه یک اتاق بزرگ بود! وقتی استیو بچه بود، استفاده از کامپیوترها هنوز خیلی سخت و پیچیده بود. فقط دولت‌ها از آنها برای جمع‌آوری اطلاعات استفاده می‌کردند.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان