دانلود و خرید کتاب دیوار برلین چیست؟ نیکو مدینا ترجمه محمود مزینانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دیوار برلین چیست؟ اثر نیکو مدینا

کتاب دیوار برلین چیست؟

معرفی کتاب دیوار برلین چیست؟

کتاب دیوار برلین چیست؟ نوشتۀ نیکو مدینا با ترجمۀ محمود مزینانی در نشر پیدایش به چاپ رسیده است. این کتاب در مجموعۀ کیست چیست کجاست قرار دارد. این مجموعه حاوی دانستنی‌های علمی، جغرافیایی و زندگی‌نامۀ مشاهیر و مناسب برای نوجوانان است. این مجلد، دیوار برلین را از پایان جنگ جهانی دوم تا زمان فروریختن آن روایت می‌کند.

درباره کتاب دیوار برلین چیست؟

آیا به حال به این فکر کرده‌اید که عصر دایناسورها چه بود؟ اکتشاف فضا از کجا شروع شد؟ جی کی رولینگ و والت دیزنی و چرچیل که بودند؟ جنگل آمازون کجاست؟ زندان آلکاتراز چطور؟ مجموعۀ کیست چیست کجاست حاوی دانستنی‌هایی از این دست برای کسانی است که این پرسش‌ها به ذهنشان می‌رسد؛ اما حوصله ندارند سراغ کتاب‌های خشک و بداخلاق تاریخی و جغرافیایی و... بروند. اگر جزو این دسته هستید با مجموعۀ «کیست چیست کجاست» همراه شوید و با خواندن قصه‌های جالب به پاسخ پرسش‌هایتان برسید.

در این کتاب خواننده با دیوار برلین و وقایع مرتبط با آن آشنا می‌شود. دیوار برلین یکی از رویدادهایی بود که بعد از جنگ جهانی دوم و مسائل مرتبط با آن در دورۀ جنگ سرد سر برآورد. دیوار برلین، نام دیواری به طول ۱۵۵ کیلومتر و به ارتفاع ۳/۶ متر بود که جمهوری دمکراتیک آلمان موسوم به آلمان شرقی ساخته بود. این دیوار در سال‌های ۱۹۶۱ تا ۱۹۸۹ به‌مدت ۲۸ سال شهر برلین را به دو منطقهٔ شرقی و غربی تقسیم کرده‌ بود. این دیوار اصلی‌ترین نماد جنگ سرد بود که به پردهٔ آهنین نیز مشهور شد و سرانجام در ۱۹۸۹ فروریخت که پایانی بر حکومت جمهوری دمکراتیک آلمان و همچنین جنگ سرد بود. پیشینۀ آن به حوادث جنگ جهانی دوم بازمی‌گردد. در دوران این جنگ، آمریکایی‌ها، بریتانیایی‌ها و فرانسوی‌ها با شوروی‌ها متحد شده بودند تا نازی‌ها را شکست دهند. پس از جنگ و فتح برلین به دست این نیروهای متفق، چهار کشور اصلی پیروز در جنگ جهانی دوم اقدام به تقسیم کشور شکست‌خوردۀ آلمان کردند. قرار شد قسمت شرقی شهر تحت کنترل نیروهای شوروی باقی بماند و قسمت غربی آن به‌صورت مشترک توسط ۳ دولت آمریکا، انگلیس و فرانسه اداره شود. در سال ۱۹۴۸ کشورهای آمریکا، انگلیس و فرانسه بخش‌های تحت حاکمیت خود را یکپارچه کردند و جمهوری فدرال آلمان را که به آلمان غربی مشهور شد شکل دادند. به‌دنبال آن نواحی غربی شهر برلین زیر نظر آلمان غربی قرار گرفت. در ۷ اکتبر ۱۹۴۹ اتحاد جماهیر شوروی در بخش تحت حاکمیت خود یک دولت کمونیستی روی کار آورد که منجر به شکل‌گیری جمهوری دمکراتیک آلمان یا آلمان شرقی شد و در نتیجه نواحی شرقی برلین که تحت نفوذ شوروی بود زیر نظر آلمان شرقی قرار گرفت. این موضوع دو جناح را خیلی سریع به دشمن یکدیگر تبدیل کرد. وضع زندگی و رفاه در جبهۀ غربی در مقایسه با وضعیت بغرنج و نامناسب برلین شرقی که تحت حکومت کمونیستی اداره می‌شد نارضایتی به وجود آورد. همین مسائل باعث شد شوروری میان جمهوری فدرال آلمان و جمهوری دمکراتیک دیواری بکشد و راه ارتباطی را ببندد.

کتاب دیوار برلین چیست؟ خواننده‌اش را به سفری تاریخی در این واقعه می‌برد و او در خلال این سفر می‌آموزد که این دیوار چگونه برپا شد و چگونه در نهایت برافتاد.

فهرست مطالب کتاب دیوار برلین چیست؟ به شرح زیر است:

مقدمه: دیوار برلین چیست؟

فصل ۱: «تو باید به برلین بروی»

فصل ۲: پرده‌ی آهنین

فصل ۳: محاصره

فصل ۴: جنگ سرد

فصل ۵: دیوار

فصا ۶: اولین قربانیان

فصل ۷: ایست بازرسی چارلی

فصل ۸: من یک برلینی هستم (ایش بین آین برلینر)

فصل ۹: بالاتر و بالاتر

فصل ۱۰: «این دیوار را خراب کنید!»

فصل ۱۱: آلمان متحد

گاه‌شمار دیوار برلین

خواندن کتاب دیوار برلین چیست؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به نوجوانان دوستدار کتاب‌های دانشنامه‌ای و دانستنی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

حجم

۶٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

قیمت:
۷۲,۰۰۰
۳۶,۰۰۰
۵۰%
تومان