دانلود و خرید کتاب راز خدمتکار فریدا مک فادن ترجمه مریم علیزاده میلانلو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راز خدمتکار اثر فریدا مک فادن

کتاب راز خدمتکار

ویراستار:سارا بحری
امتیاز:
۳.۵از ۱۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب راز خدمتکار

کتاب راز خدمتکار نوشتهٔ فریدا مک فادن و ترجمهٔ مریم علیزاده میلانلو و ویراستهٔ سارا بحری است. کتاب کوله پشتی این رمان آمریکایی را منتشر کرده است.

درباره کتاب راز خدمتکار

مجموعهٔ «خدمتکار» حاوی داستانی رازآلود و مهیج از فریدا مک فادن است. جلد اول این کتاب با عنوان «خدمتکار» (The Housemaid)، جلد دوم با عنوان «راز خدمتکار» (The Housemaid's Secret) و جلد سوم آن به نام «خدمتکار می‌بیند» (The Housemaid Is Watching) منتشر شده است. این مجموعه از عناوین پرفروش نیویورک تایمز، یواس‌اِی تودِی و وال استریت ژورنال بوده؛ همچنین در سال ۲۰۲۳ برندهٔ جایزهٔ ITW در ژانر ترسناک و هیجان‌انگیز شده است.

در رمان آمریکایی راز خدمتکار (این خانهٔ بی عیب‌ونقص فقط یک قانون دارد؛ پشت درهای بسته را نگاه نکن) «میلی» همچنان به‌عنوان یک خدمتکار کار و هنوز هم با مشکلات مالی دست‌وپنجه نرم می‌کند. او پس از اینکه شغل فعلی خودش را از دست می‌دهد، از «داگلاس گریک»، یک متخصص فناوری معروف و ثروتمند تماسی دریافت می‌کند. داگلاس از میلی می‌خواهد که نظافت و آشپزی خانه‌اش را بر عهده بگیرد، اما به یک شرط و آن این که او نباید با همسرش (وندی) که بیمار است، ارتباط برقرار کند. ازآنجاکه میلی شدیداً محتاج پیدا کردن کار است و سوءسابقه هم دارد، ناچار پیشنهاد داگلاس را می‌پذیرد. طبق معمول همه‌چیز آن‌طور که به‌ نظر می‌رسد نیست و میلی خود را در یک دوگانگی می‌بیند؛ با کمک به وندی که به‌گفتهٔ داگلاس بیمار است، شغلش را به خطر بیندازد و یا با نادیده‌گرفتن آنچه در حال رخ‌دادن است، ارزش‌هایش را زیر پا بگذارد؟

خواندن کتاب راز خدمتکار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی آمریکا و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب راز خدمتکار

«راسل مرده است.

به قتل رسیده است.

و این اتفاق در این فاصله که از حمام خارج شدم رخ داده است.

به آن پنجرهٔ باز فکر می‌کنم که وقتی آمدم نوشیدنی بردارم متوجهش شدم. کسی وارد این کلبه شده است. کسی وارد اینجا شده و این کار را با راسل کرده است.

می‌ترسم بدانم که آن شخص کیست. در حال حاضر فقط یک نفر هست که دشمن خونی‌ام است و سابقهٔ رفتار خشونت‌آمیز را هم دارد. پلیس هم نمی‌تواند پیدایش کند.

با صدای بلند فریاد می‌زنم: «میلی؟»

هیچ پاسخی نمی‌شنوم.

و بعد چراغ‌ها خاموش می‌شوند.

دوست دارم بگویم که به‌خاطر توفان است، اما فکر نمی‌کنم باد آن‌قدر شدید باشد که باعث شود برق قطع شود. کسی برق را قطع کرده است.

احساس سرما می‌کنم و دست‌هایم را دورم حلقه می‌کنم و خودم را درآغوش می‌گیرم. حالا که برق قطع شده، کلبه در تاریکی محض فرورفته است. تلفن همرام را برداشته بودم و چند خط آنتن داشتم، اما آن را از همان ابتدا در آشپزخانه گذاشتم. اگر باهوش باشد، تا الان آن را برداشته است و به این معناست که هیچ راهی برای درخواست کمک ندارم.

باز هم با صدای بلند فریاد می‌زنم: «میلی.»

پاسخی دریافت نمی‌کنم. دارد با من بازی می‌کند. الان باید از من متنفر باشد. واقعاً حق دارد از من متنفر باشد. سعی داشت کمکم کند، ولی من همه‌چیز را به او نسبت دادم. او کار را خیلی آسان کرد.

و حالا کلمات دوستم آدری در گوشم طنین می‌اندازند: اون خیلی سرسخته، باور کن، خطرناکه.

میلی واقعاً خطرناک است. مشخص است.

و من او را به دشمنم تبدیل کردم.

فریادزنان می‌گویم: «میلی، لطفاً بهم گوش کن. من... خیلی متأسفم. نباید اون کار رو می‌کردم؛ اما باید بدونی داگلاس بدرفتار بود. راستش رو بهت گفتم.»

شیشه در جایی آن‌طرف اتاق خرد می‌شود. سرم به‌سمت صدا می‌چرخد. او هم مثل من در این تاریکی چیزی نمی‌بیند مگر اینکه عینک دیددرشب داشته باشد. باید به‌نحوی از این تاریکی به نفع خودم استفاده کنم.

«داگلاس همیشه کارهای وحشتناکی باهام می‌کرد. اون شوهر خیلی وحشتناکی بود. باید از اون زندگی مشترک خلاص می‌شدم. باید درک کنی...»

میلی هنوز پاسخی نداده است. اما می‌توانم خشمش را احساس کنم. من با زن اشتباهی درگیر شده‌ام.»

نظرات کاربران

نــے‌آیش🐋
۱۴۰۲/۱۲/۲۷

🩸از زمانی که کتاب‌های مک‌فادن رو برای مطالعه انتخاب می‌کنی، خودت رو برای لحظه‌ای آماده کردی که قراره به ناگهانی‌ترین شکلِ ممکن یه شوکِ به معنای واقعی "تکان‌دهنده" رو تجربه کنی. اثرِ جدیدِ مک‌فادن، کتاب "راز خدمتکار" هم از این

- بیشتر
سینیوریتا
۱۴۰۳/۰۱/۳۱

خب مک فادن نویسنده مورد علاقه منه و این کتاب هم مثل بقیه کتاب هاش متن روان و کشش و جذابیتی داره که نمیشه زمین گذاشتش هیجان و غافلگیری قابل قبولی هم داره با اینکه بهترین کتاب این نویسنده نیست

- بیشتر
mahsa
۱۴۰۳/۰۱/۲۰

بعد از خوندن جلد اول میخواستم بیخیال جلد دوم بشم چون فکر میکردم داستان تکراری ای داشته باشه(چندین نظر اینجوری هم شنیده بودم) اما داستان اصلا تکراری نبود و چرخش خیلی خوبی داشت و غافل گیرم کرد. میشه گفت به

- بیشتر
کاربر 7570449
۱۴۰۳/۰۱/۱۵

من دوسش داشتم

دختر خوانده پروفسور اسنیپ فقید 🐍💚
۱۴۰۲/۱۲/۲۲

اصلا دوستش نداشتم،کاملا قابل حدس بود بدون هیچ غافلگیری ای. به نظرم هیچ لزومی نداشت کتاب خدمتکار رو ادامه بده. و کلا حس میکنم کتاب های این نویسنده دیگه داره میره سمت تکراری شدن. تمام کتاب های فریدا مک فادن

- بیشتر
ققنوس
۱۴۰۳/۰۱/۲۷

به نظر من کلیت داستان خوب بود و به اندازه ی خودش غافلگیری داشت اما انگار عجله ایی نوشته شده بود و اونطور که باید به جزییاتش توجه نشده بود و داستان اصطلاحا سوراخ داشت که اگر بهشون توجه میشد

- بیشتر
Fatemeh Rezvani
۱۴۰۳/۰۱/۲۶

خوب بود غافلگیری هم داشت اما جلد اول رو بیشتر دوست داشتم

نگین
۱۴۰۳/۰۲/۰۷

کتاب به شدت جذابی بود، اوایل آدم رو گیج می‌کنه و آدم فکر می‌کنه همونی که خودت حدس زدی درسته، اما هرچقدر که میری جلوتر می‌بینی حدست اشتباه بود. داستانش کِشش داشت، مثل همیشه!

صادق‌تر از هدایت
۱۴۰۲/۱۲/۲۷

بعد از خوندن جلد اولش خیلی مشتاق بودم که جلد دوم تو ایران ترجمه بشه ولی حقیقتا "راز خدمتکار" تا حدودی ناامیدم کرد. اوایل کتاب که کاملاً یکنواخت و عادی بود و اواسطش پیشرفت کرد و دوباره متاسفانه افت چشمگیری داشت... توی

- بیشتر
غَزال_ک
۱۴۰۲/۱۲/۲۶

من تاحالا تقریبا همه‌ی کتاب های فریدا مک فادن رو خوندم و خب بنظرم این کار ضعیف ترینشون بود.البته نمیگم قشنگ نبود ولی نسبت به بقیه کارهاش جذابیت کمتری داشت. اما درکل اگه طرفدارش هستین از دستش ندین.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
پرداختن به گذشته که فایده‌ای ندارد؛ آن هم تا وقتی‌که آینده این‌قدر ناامیدکننده به نظر می‌رسد.
غَزال_ک
در عوض او قضاوت بسیار بدی کرد و آدم بسیار خطرناکی را دست‌کم گرفت. من را. و برایش بهایی ابدی پرداخت.
سینیوریتا
در عوض او قضاوت بسیار بدی کرد و آدم بسیار خطرناکی را دست‌کم گرفت. من را. و برایش بهایی ابدی پرداخت.
سینیوریتا

حجم

۲۶۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

حجم

۲۶۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
۳۴,۳۰۰
۳۰%
تومان