دانلود و خرید کتاب تاریخ سینما، از ابتدا تا ۱۹۷۰ اریک رد ترجمه وازریک درساهاکیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاریخ سینما، از ابتدا تا ۱۹۷۰ اثر اریک رد

کتاب تاریخ سینما، از ابتدا تا ۱۹۷۰

معرفی کتاب تاریخ سینما، از ابتدا تا ۱۹۷۰

کتاب الکترونیکی «تاریخ سینما، از ابتدا تا ۱۹۷۰» نوشتهٔ اریک رد با ترجمهٔ وازریک درساهاکیان در نشر چشمه چاپ شده است. اریک رد در این اثر تلاش کرده است تا ارتباط بین فیلم‌ها و جوامع مختلف را به صورت مدون و زمان‌بندی‌شده نمایش دهد و نشان دهد چگونه سینما در زمینه‌های اجتماعی و اقتصادی مؤثر بوده است.

درباره کتاب تاریخ سینما، از ابتدا تا ۱۹۷۰ 

کتاب تاریخ سینما، از ابتدا تا ۱۹۷۰ به بررسی پیشرفت‌های تکنولوژیکی، تحولات فرهنگی و تأثیرات اجتماعی سینما از زمان اختراع آن تا سال ۱۹۷۰ می‌پردازد. اریک رد با تجزیه‌و‌تحلیل فیلم‌ها، به بررسی چگونگی تأثیرگذاری آن‌ها بر جامعه و بالعکس می‌پردازد. در این کتاب، اریک رد تحولات مهم سینمایی را در دوره‌های زمانی مختلف بررسی می‌کند و بر دوره‌های کلیدی که شکل‌گیری و توسعهٔ سینما در آن‌ها بارزتر است، تمرکز می‌کند. او همچنین به نقد و تحلیل آثار برجسته‌ای در سینما می‌پردازد که نقش مهمی در شکل‌دهی فرم و محتوای فیلم‌های پس از خود داشته‌اند. از دیگر ویژگی‌های این کتاب، بررسی نقش کارگردانان مهم و تأثیر آن‌ها بر سینما است.

این کتاب که به طور خلاصه تاریخچه سینما را از دوران آغازین تا دهه ۷۰ میلادی پوشش می‌دهد، با تحلیل نقش سینما در جوامع مختلف به خوبی نشان می‌دهد که چگونه سینما به عنوان یک هنر و صنعت توانسته است در بیش از یک قرن شکل و ساختار جوامع بشری را تحت تأثیر قرار دهد​. کتاب تاریخ سینما، از ابتدا تا ۱۹۷۰ همچنین با بررسی فناوری‌هایی که سینما را متحول کرده‌اند، از جمله ظهور صدا و رنگ در فیلم‌ها، جنبه‌ّای دیگری در موضوع تکامل سینما نظر می‌کند. تحلیل تأثیر جنگ‌ها، رکود اقتصادی و سایر رویدادهای تاریخی بر صنعت فیلم‌سازی از دیگر مواردی است که در این کتاب بررسی می‌شوند و نشان می‌دهد چگونه این وقایع به شکل‌گیری ژانرها و سبک‌های جدید در سینما منجر شده‌اند.

کتاب تاریخ سینما، از ابتدا تا ۱۹۷۰ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به دانشجویان رشته‌های سینما و رسانه، پژوهشگران تاریخ هنر و همهٔ دوستداران هنر هفتم پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب تاریخ سینما، از ابتدا تا ۱۹۷۰

«دنیای متمدن شیفتهٔ حرکت و ضبط حرکت بود. ماشین سرانجام این گمان را، که حرکت لزوماً به طبیعت و به قدرت اسب یا باد وابسته است، مردود اعلام کرده بود. علم قبلاً ایمان به یک نظام تغییرناپذیر اجتماعیِ و طبیعی ــ زنجیرهٔ عظیم کائنات ــ را لرزانده بود؛ و موتور بخار، این منبع خودکفای انرژی، بیش‌ازپیش موجب اختلال آن شد. قهرمان محبوب شاعران رمانتیک، پرومته، راز آتش را از خدایان دزدیده بود؛ اما پرومته به خاطر سرقتش به طرز دهشتناکی تنبیه شده بود. بنابراین، تصور می‌رفت که تکنولوژی جدید و اندیشه‌های جدید در باب نظم اجتماعیِ وابسته به آن به بهایی گزاف تمام می‌شود. اگر انقلاب فرانسه سبب بروز ترس‌ها و همچنین امیدهایی در مورد ماهیت دگرگونی شده بود، لکوموتیوِ راکتِ استیونسون، که در آغاز موجب شادمانی بسیار شد، هنگامی که در نخستین آزمایش آن روی خط‌آهن لیورپول ـ بیرمنگهام به سال ۱۸۳۰، یکی از اعضای پارلمان به نام ویلیام هاسکیسون را به قتل رساند، مملکت را به لرزه درآورد. شِلی مقاومت پرومته را در منظومه‌ای بلند ستود، اما همسر او در رمان فرانکنشتاین جنبهٔ دیگری از پیشرفت بشر را منعکس کرد که طبع بسیاری را خوش نیامد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۵۷۵ صفحه

حجم

۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۵۷۵ صفحه

قیمت:
۳۱۲,۰۰۰
تومان