دانلود و خرید کتاب مروری بر زندگی تراجنسیتی ها مهری شاه حسینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مروری بر زندگی تراجنسیتی ها اثر مهری شاه حسینی

کتاب مروری بر زندگی تراجنسیتی ها

معرفی کتاب مروری بر زندگی تراجنسیتی ها

کتاب مروری بر زندگی تراجنسیتی ها نوشتهٔ مهری شاه حسینی و محمود شاه حسینی است و روشنگران و مطالعات زنان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب مروری بر زندگی تراجنسیتی ها

تراجنسیتی، یا ترنسکشوالیسم، پدیده اسرارآمیزی است که از دیرباز، توجه بسیاری از پزشکان، روان‌پزشکان و زیست‌شناسان جهان را به خود جلب کرده است. برخی از تراجنسیتی‌ها عمل جراحی انجام داده و جنسیت خود را تغییر می‌دهند.

بر اساس برخی اسناد و مدارک، سابقه عمل جراحی به منظور تغییرجنسیت، در ایران و سایر کشورها، به قرن بیستم و حدود سال ۱۹۴۰ میلادی باز می‌گردد. 

برخی متقاضیان تغییرجنسیت، در کشورهایی که امکانِ عمل جراحی را ندارند، به کشورهای دارای این تجربه، از جمله ایران، سفر کرده و جنسیت خویش را تغییر می‌دهند.

آمار تغییر جنسیت در ایران بالا است، به طوری که ایران، دومین کشور، بعد از کشور تایلند، از نظر تعداد عمل‌های جراحی، به منظور تغییرجنسیت است. 

اگر در قرون گذشته، این پدیده به عنوان خواب و خیال و تصور دست نایافتنی تلقی می‌شد، امروزه این امر به واقعیت تبدیل گشته است. 

محققان این زمینه باید با پزشکان، روان‌شناسان، بیماران، مراکز درمانی و خانواده‌های آنان گفت‌وگو کنند. در این صورت، ابعاد این اختلال هویت جنسی در مورد بیماران تراجنسیتی شناخته می‌شود. کم نیستند افرادی که فکر می‌کنند این اختلال، چیزی جز توهم نیست! در حالی‌که این امر، در تمام کشورهای دنیا شناخته شده است و متأسفانه پزشکان و روانشناسان، هنوز نتوانسته‌اند به راه درمان آن پی ببرند. در نتیجه به عمل جراحی روی اندام تناسلی اقدام کرده تا از این طریق، جسم بیمار، تا اندازه‌ای با روح و روان شخص هماهنگ شود.

مهری شاه حسینی و محمود شاه حسینی، در کتاب مروری بر زندگی تراجنسیتی ها تلاش کرده‌اند ضمن مصاحبه و گفت‌وگو با افراد درگیر با این پدیده، اعم از پزشک و بیماران، گوشه‌ای از زوایایِ پدیده تراجنسیتی را روشن سازند.

خواندن کتاب مروری بر زندگی تراجنسیتی ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که در زمینهٔ تراجنسیتی‌ها پژوهش می‌کنند اعم از روان‌شناس‌ها و جامعه‌شناس‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مروری بر زندگی تراجنسیتی ها

«فردی که مبتلا به اختلال هویت جنسی است، کلیه خصوصیات، علائق، عواطف، کنش‌ها و واکنش‌های او، برابر و همسو با جنس مخالفش است که این معضل پیچیده، برای هیچکس غیراز خود او قابل‌درک نیست. در نتیجه، ظاهر خود را همچون قفسی می‌پندارد که روحش را به اسارت گرفته است. او بدون هرگونه قصد و غرض خاص، آنچنان رفتار می‌کند که تطابقی با جسم و ظاهر او ندارد. بروز چنین رفتارهایی از جانب او که مغایر و برخلاف معیارها و ضوابطی است که جامعه برای تفکیک جنسیتی قائل است، در مراودات و مناسبات اجتماعی، باعث نوعی قضاوت ناعادلانه و غیرمنصفانه از سوی آحادی از افراد جامعه می‌شود که به صدور حکم هنجارشکنی و انحراف جنسی و اخلاقی می‌انجامد. این طرز تلقی، همسو با برخوردهای نکوهیده و پُرتنش والدین، و در پاره‌ای مواقع با طرد آنان از خانه و کاشانه، مسیر ناامن و ناهمواری را پیش‌روی این افراد می‌گشاید که درگوشه و کنار و پیچ و خم‌های آن، کمین‌گاهایی است بسیار هول‌انگیز برای جای‌گیری انواع مذلت‌ها و فلاکت‌ها و نکبت‌ها، که سرنوشت وآینده این افراد را دستخوش ظالمانه‌ترین مخاطرات قرار می‌دهد که با نمونه‌هایی از آن، در این مجموعه برخورد خواهید کرد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۲۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۲۲۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۲۵,۵۰۰
۱۲,۷۵۰
۵۰%
تومان