دانلود و خرید کتاب جهان اسطوره شناسی (جلد اول) الکساندر کراپ ترجمه جلال ستاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب جهان اسطوره شناسی (جلد اول)

کتاب جهان اسطوره شناسی (جلد اول) نوشتهٔ الکساندر کراپ، برانیسلاو مالینوفسکی، لوی استروس و کارل آبراهام با ترجمهٔ جلال ستاری است و نشر مرکز آن را منتشر کرده است. این کتاب جلد اول از مجموعهٔ جهان اسطوره‌شناسی و شامل چند مقاله از بزرگ‌ترین صاحب‌نظران دربارهٔ اسطوره است. 

درباره کتاب جهان اسطوره شناسی (جلد اول)

کتاب جهان اسطوره شناسی (جلد اول) دربردارنده‌‌ٔ هشت گفتار از پنج اسطوره‌‌شناس نامی زمان اسـت که از میان آثـار آنان برگزیده شده‌‌اند و دیدگاه‌‌ها و تفسیرهای متفاوت این نظریه‌‌پردازان درباره‌‌ٔ اسطوره را معرفی می‌‌کننـد. 

نوشته‌‌های کراپ از دیدگاه جان‌‌گرایی (انیمیسـم)، نوشته‌‌ٔ آبراهام از دیدگاه فرویدی، اثر مالینوفسکی از نقطه‌‌نظر مردم‌‌شناسی و مقاله‌‌ٔ لوی استروس با دید ساختارگرا در اسطوره می‌‌نگرند و نوشته‌‌ٔ کازنوو مجملی است از همه‌‌ٔ نظریات درباره‌‌ٔ تبیین اسطوره با تأکید بر توتم‌‌پرستی.

خواندن کتاب جهان اسطوره شناسی (جلد اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران و دوستداران اسطوره پیشنهاد می‌کنیم.

درباره جلال ستاری

جلال ستاری در سال ۱۳۱۰ در رشت متولد شد. او محقق، اسطوره‌شناس و اندیشمند ایرانی است. ستاری برای تحصیل به سوئیس رفت و تا مقطع دکترا تحصیل کرد. یکی از استادانش، ژان پیاژه، روان‌شناس مشهور بود. توجه ستاری به چیزی فراتر از روان‌شناسی فردی جلب شد و تمرکزش را بر روان‌شناسی جمعی و شناخت تأثیر مثبت یا منفی کهن‌الگوها و اسطوره‌ها و افسانه‌ها در ناخودآگاه جمعی معطوف کرد. جلال ستاری کتاب‌ها و آثار بسیاری در زمینه افسانه‌شناسی، ادبیات نمایشی و نقد فرهنگی تألیف کرده است که بسیاری از آن‌ها به کتاب‌های مرجع در همین زمینه بدل شده‌اند. به‌پاس فعالیت‌هایش، نشان هنر و ادب درجه شوالیه را از دولت فرانسه دریافت کرده‌ است و جایزه‌ای به نام او وجود دارد که به پژوهشگران برتر زمینه نمایش ایرانی اهدا می‌شود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۴۴,۰۰۰
تومان