دانلود و خرید کتاب دمیان هرمان هسه ترجمه معصومه نوعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دمیان اثر هرمان هسه

کتاب دمیان

نویسنده:هرمان هسه
امتیاز:
۱.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب دمیان

کتاب دمیان نوشتۀ هرمان هسه و ترجمۀ معصومه نوعی است. انتشارات آتیسا این رمان آلمانی و تربیتی را روانۀ بازار کرده است.

درباره کتاب دمیان

هرمان هسه در کتاب دمیان، تأثیر نظریات روان‌کاوی و به‌طور ویژه کارل گوستاو یونگ را نشان داده و از کهن‌الگوها و نمادهای یونگی استفاده کرده است. سراسر کتاب پر است از تمثیل‌های فوق‌العاده پرمعنا. نویسنده مسائل گوناگونی را در این کتاب و از دیدگاه نوجوانی مأیوس و طوفان‌زده در قالبی از مظاهر و تمثیل‌ها مطرح کرده است. او در نوشته‌های خود رنج خود را آشکار می‌کند و خود و امثال خودش را اشخاص غریب و بی‌کس معرفی می‌کند. او آنچه را خواهان است، ازدست‌رفته می‌بیند و آنچه را به او تقدیم می‌کنند، سزاوار قبولش نمی‌داند. میان آثار پرتعداد کوتاه و بلند هرمان هسه، رمان تربیتی «دمیان» جایگاه ویژه‌ای دارد و یکی از مهم‌ترین آثار او محسوب می‌شود. رمان «دمیان» در سال ۱۹۱۹ میلادی و در سال‌های میانی حیات نویسنده‌ منتشر شده است. در سال ۱۹۹۶ بود که یک کارگردان ژاپنی به نام «ماساتوشی تاکِئوچی»  فیلمی بر اساس رمان دمیان به نام «آدمکش» ساخت. در این فیلم نیز شخصیت اصلی همانند «امیل سینکلر»، نسبت به جهان بی‌تفاوت است و یکی از دوستانش به او راهِ رسیدن به خودشناسی را نشان می‌دهد. دمیان داستان امیل سینکلر، پسری جوان است که در خانواده‌ای متوسط رشد کرده است. تمام زندگی امیل را می‌توان در نبردی میان دو دنیا خلاصه کرد؛ دنیای توهمات و دنیای واقعیت‌ها و حقایق معنوی. او در طول رمان، با همراهی و کمک هم‌کلاسی مرموزش، خود را از آرمان‌های پوچ و ظاهری دنیا رها ساخته و به شورشی علیه این عقاید دست می‌زند. امیل در راهی قدم گذاشته است که پایانش، بیداری نفس و خودشناسی است.

خواندن کتاب دمیان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی قرن ۲۰ آلمان و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره هرمان هسه

هرمان هسه در ۲ ژوئیهٔ ۱۸۷۷ به دنیا آمد و در ۹ اوت ۱۹۶۲ میلادی درگذشت. او ادیب، نویسنده و نقاش آلمانی - سوییسی و برندهٔ جایزهٔ نوبل سال ۱۹۴۶ در ادبیات بود. از کتاب‌های مشهور او می‌توان به «دمیان»، «گرگ بیابان» و «سیذارتا» اشاره کرد. از ویژگی‌های آثار او می‌توان به زبان ساده و بهره‌گیری از فلسفهٔ هندی اشاره کرد؛ همچنین گرایش به رومانتیسم و طبیعت‌گرایی از نمودهای چشمگیر آثار قدیمی‌تر هرمان هسه هستند. این سبک در یکی از اولین رمان‌های او به نام «پیتر کامنسیند» که با استقبال بی‌نظیری روبه‌رو شد، به چشم می‌خورد. هرمان هسه به‌طور جدی به مشکلات انسان‌ها و روابط بین آن‌ها و همچنین نقش هنرمند در جامعه پرداخته و در رمان‌های «گرترود» و «رُسهالده» این معضل را به شیوه‌ای هنرمندانه‌ای مطرح می‌کند. هسه پس از آشنایی با آثار زیگموند فروید و یونگ دریافت که هر یک از فرارهای دیوانه‌وار و فزاینده‌اش در فاصلهٔ سال‌های ۱۹۰۴ تا ۱۹۱۴ در واقع فرار از خویشتن بوده است؛ بازتاب دردها و رنج‌های درونی‌اش در دنیای بیرون و نوشته‌هایش نیز قرینه‌سازی‌ای از خویشتنِ خویش بوده است.

بخشی از کتاب دمیان

«سینکلر ده‌ساله برای تحت‌تأثیر قراردادن مخاطبان روستایی قلدر خود که به‌وضوح ساکنان دنیای تاریک، هستند به دروغ لاف می‌زند که یک سبد سیب دزدیده است. اگر چه هسه احتمالاً اولین میوه ممنوعه» را در ذهن داشت، ممکن است به گلابی دزدیدن سنت آگوستین از درخت همسایه در جلد دو کتاب اعترافات ۳ نیز فکر کرده باشد. فرانتز کرومر پسری بزرگ‌تر از سینکلر و رهبر گروه قلدرها، از سینکلر به‌خاطر دزدی ای که هرگز مرتکب نشده است باج می‌گیرد و قربانی خود را با سوت صدا می‌زند. در فرهنگ، اروپایی شیطان با علامت، دادن حضور خود را اعلام می‌کند یا با سوت احضار می‌شود. احتمالاً، هسه، اپرا دوست از آن الهام گرفته است این طرز احضار همچنین در مفیستوفله بوئیتو آمده است به‌خاطر اخاذی‌های شیطانی کرومر، سینکلر به دزدی از قلکش روی می‌آورد و خواب‌هایی می‌بیند که در آن شکنجه‌گرش بالای سرش زانو زده است و او را مجبور می‌کند کارهای زشتی انجام بدهد در یک کابوس دیگر، کرومر حتی او را فریب می‌دهد تا پدرش را بکشد. رؤیای این کودک مملو از مفاهیم فرویدی است. سرانجام سینکلر زمانی که شکنجه‌گرش خواستار ملاقات با یکی از خواهرانش می‌شود به نقطه شکست می‌رسد.

تحصیل سینکلر با اولین نجات او توسط یکی از پسرهای مدرسه که کمی از او بزرگ‌تر بود و ماکس دمیان نام داشت ادامه می‌یابد. ماکس دمیان پسری با چشمان غمگین است که رگه‌های تمسخر در نگاهش وجود دارد دمیان که به نظر فرستاده‌ای از دنیای دیگری دنیای خوبی‌ها، است درد سینکلر را با قدرت و اقتدارش تسکین می‌دهد و شکنجه‌گر سینکلر را می‌ترساند او نه یک فرشته و نه عزیزدردانه شیطان، بلکه راهنمایی در روح شیطان سقراط است و سینکلر را به اوج دانشی هرچه بیشتر می‌رساند. به‌هرحال این یک رمان آموزشی برای هسه و همچنین شخصیت اوست.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۱۱,۰۰۰
تومان