دانلود و خرید کتاب آقای هنشاو عزیز بورلی کلی یری ترجمه پروین علی پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آقای هنشاو عزیز اثر بورلی کلی یری

کتاب آقای هنشاو عزیز

انتشارات:نشر افق
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب آقای هنشاو عزیز

کتاب آقای هنشاو عزیز نوشتهٔ بورلی کلی یری و ترجمهٔ پروین علی پور است. نشر افق این رمان را در قالب نامه‌نگاری را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب آقای هنشاو عزیز

کتاب آقای هنشاو عزیز جوایز متعددی کسب کرده است؛ مانند جایزهٔ انجمن کتابداران آمریکا، جایزهٔ کتاب کودک ماساچوست و... . در این رمان با «لی» آشنا و همراه می‌شوید. او کلاس ششم است. روزی معلم از بچه‌ها می‌خواهد دربارهٔ یک نویسنده گزارش تهیه کنند تا نگارششان بهتر شود. لی چه می‌کند؟ او سؤالاتی را برای نویسنده‌‌ای که در نظر دارد، می‌فرستد تا به آن‌ها پاسخ دهد. به چه کسی نامه می‌فرستد؟ لی عاشق کتاب «راه‌های سرگرم‌کردن یک سگ» اثر «آقای هنشاو» است؛ پس معلوم است که نامه را برای او می‌فرستد. او حداقل دو بار این کتاب را خوانده است و می‌تواند ساعت‌ها درباره‌اش صحبت کند؛ اصلاً همین کتاب باعث شد به نویسندگی علاقه‌مند شود. اگر هر کس دیگری جای آقای هنشاو بود، ممکن بود به سؤالات پاسخ ندهد، اما آقای هنشاو با حوصله‌ به تمام سؤالات پاسخ می‌دهد؛ البته برای انتقام (از نظر لی) کلی سؤال هم برای لی می‌فرستد تا این بار او جواب دهد. لی اصلاً علاقه‌ای به جواب‌دادن به سؤالات ندارد؛ چون به‌نظرش نوشتن بسیار حوصله‌سربر است. آقای هنشاو تأکید می‌کند که اگر دوست دارد نویسنده شود باید زیاد بخواند، نگاه کند، گوش دهد، فکر کند و از همه مهم‌تر اینکه بنویسد و چه بهتر که از همین‌جا و با پاسخ‌دادن به سؤالات شروع کند. یکی از دلایلی که لی مجبور است به سؤالات جواب ‌دهد این است که مادرش تلویزیون را تعمیر نمی‌کند و می‌گوید لی بهتر است به‌جای تلویزیون‌دیدن بنشیند و از مغزش استفاده کند و به سؤالات آقای هنشاو پاسخ دهد.

پدر و مادر لی از هم جدا شده‌اند و لی گاهی دلش برای پدرش که رانندهٔ کامیون است و سگشان «باندیت» تنگ می‌شود. او دوستان زیادی ندارد و تنها است. سؤالات آقای هنشاو باعث می‌شود نامه‌نگاری این دو ادامه پیدا کند و انگار آقای هنشاو تبدیل به همدمی برای لحظات خاص لی می‌شود؛ مثل زمانی که او متوجه شد کسی بخشی از ناهارش را در مدرسه می‌دزدد. نامه‌نگاری‌های لی با آقای هنشاو عزیز چه کمکی در حل این مسائل به او می‌کند؟ سبک نوشتاری کتاب حاضر به‌صورت نامه‌نگاری است و داستان زندگی لی در قالب نامه‌هایی که برای آقای هنشاو عزیز ارسال می‌کند، روایت می‌شود. خواننده همراه آقای هنشاو عزیز نامه‌های لی را می‌خواند و از ماجراهای تلخ و شیرین او و توانمندی‌هایی که با نوشتن کسب می‌کند، آگاه می‌شود.

خواندن کتاب آقای هنشاو عزیز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به نوجوانان و بزرگسالانی که به داستان در قالب نامه‌نگاری علاقه‌مند هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

درباره بورلی کلی یری

بورلی کلی یری کتابدار با تجربه‌ای است. نتیجهٔ سال‌ها ارتباط مستقیم او با کودکان و نوجوانان و خانواده‌هایشان، نگارش کتاب‌هایی است که جوایز بسیاری هم از آن خود کرده‌اند. کتاب «آقای هنشاو عزیز» به قلم این نویسنده، در سال ۱۹۸۴ برندهٔ مدال نیوبری شد. اثر معروف دیگر او «رامونا» است؛ مجموعه‌ای که تحسین‌ها و توجه‌های بسیاری را به خود جلب کرده است. بورلی کلی یری با زبان ساده، گیرا و جذاب خود در سراسر دنیا کودکان و نوجوانان بسیاری را مجذوب آثار خود کرده است. او در کتاب‌هایش به احساسات کودکان و مسائلی که با آن‌‌ها مواجه می‌شوند، می‌پردازد.

بخشی از کتاب آقای هنشاو عزیز

«۲ دسامبر

آقای هنشاو عزیز،

داشتم دربارهٔ راه‌های سرگرم‌کردن یک سگ فکر می‌کردم. وقتی جو سگش را به پارک می‌برد و به او یاد می‌دهد از بالای سُرسُره لیز بخورد، کسی نمی‌آید بگوید تو حق نداری سگت را سوار سُرسُره کنی؟ در اینجا، آدم‌های مسنی که با گربه‌شان قدم می‌زنند، حتی اگر یک دقیقه سگ‌ها باز باشند، از عصبانیت دیوانه می‌شوند. من از زندگی در خانه‌های متحرک متنفرم.

عکس شما را پشت جلد کتاب دیدم. دلم می‌خواهد وقتی بزرگ شدم نویسندهٔ معروفی بشوم با ریشی درست مثل ریش شما.

عکسم را برای‌تان می‌فرستم، البته مال پارسال است. حالا موهایم بلندتر است. اگر عکسم را نفرستم، چطوری می‌توانید بین میلیون‌ها بچهٔ آمریکایی مرا بشناسید؟»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۱۱,۰۰۰
تومان