خرید کتاب الیور تویست | قطع وزیری | نشر افق
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب الیور تویست (متن کوتاه شده) اثر چارلز دیکنز

کتاب الیور تویست (متن کوتاه شده)

نویسنده:چارلز دیکنز
انتشارات:نشر افق
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب الیور تویست (متن کوتاه شده)

کتاب «الیور تویست (متن کوتاه شده)» نوشتۀ چارلز دیکنز و ترجمۀ محسن فرزاد است و نشر افق آن را منتشر کرده است. الیور تویست یکی از آثار معروف و کلاسیک است که به شرح زندگی پرماجرا و سخت یک پسر یتیم می‌پردازد. 

درباره کتاب الیور تویست (متن کوتاه شده)

داستان با به‌دنیاآمدن الیور در نوانخانهٔ شهری کوچک در انگلستان آغاز می‌شود. مادر الیور که شب قبل کنار خیابان افتاده بود، بعد از زایمان می‌میرد. شخصی به نام آقای بامبل، بازرس بخش که با فقیران نوانخانه بدرفتاری می‌کرد و آن‌ها را گرسنه نگه می‌داشت، نام نوزاد متولدشده را الیور تویست می‌گذارد. بعد از ۸ ماه او را به یک پرورشگاهی بدتر از نوانخانه می‌برند و تا ۹ سالگی آنجا می‌ماند. روز تولد ۹سالگی آقای بامبل به پرورشگاه می‌آید تا الیور را برای کار به نوانخانه برگرداند.

الیور تویست که یکی از رمان‌های مشهور کلاسیک است و فیلم‌های زیادی با الهام از آن در طول سال‌ها ساخته شده، داستان پرماجرا و پرتنش پسری است که در نوانخانه به دنیا می‌آید، جایی که با یتیمان به بدترین شکل رفتار می‌کنند. مدیر نوانخانه الیور تویست را به پیرمردی تابوت ساز می‌سپارد تا برایش کار کند اما شرایط بد آنجا هم باعث می شود که الیور تصمیم به فرار بگیرد. او در خیابان‌های لندن با پسری جیب‌بر آشنا می‌شود که برای مردی به نام فاگین کار می‌کند اما این آشنایی هم برای او جز دردسر چیز دیگری به دنبال ندارد.

چارلز دیکنز داستان الیور تویست را چنان ماهرانه روایت کرده است که هنوز بعد از گذشت چندین سال، این رمان طرف‌داران زیادی دارد. داستان پرکشش و قلم فوق‌العادۀ دیکنز خواننده را به دل داستان می‌کشاند و شخصیت‌هایی را خلق می‌کند که در ادبیات جهان ماندگار می‌شوند.

خواندن کتاب الیور تویست (متن کوتاه شده) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به آثار ادبی کلاسیک، دوستداران رمان و نوجوانان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره چارلز دیکنز

چارلز جان هوفام دیکنز ۷ فوریه ۱۸۱۲ متولد شد. از کودکی مجبور بود تا در کارخانه کار کند. پدرش که قادر نبود بدهی‌هایش را پرداخت کند زندانی شده بود. وقتی دوران حبس پدر تمام شد، دیکنز به تحصیلاتش ادامه داد. سپس کارمند دفتر یک وکیل و بعد گزارشگر روزنامه شد. کتاب‌های مشهور او نیکلاس نیکلبی، سرود کریسمس، دیوید کاپرفیلد، آرزوهای بزرگ، الیور تویست و داستان دو شهر است. از کتاب‌های او تابه‌حال اقتباس‌های سینمایی و تئاتری بسیاری صورت‌گرفته است.

جیمز جویس نویسندهٔ مشهور معاصر، چارلز دیکنز را بعد از شکسپیر تأثیرگذارترین نویسنده‌ٔ انگلیسی‌زبان می‌داند. دیکنز در ۹ ژوئن ۱۸۷۰ به طور ناگهانی و بر اثر سکته قلبی از دنیا رفت. مزار او اکنون در کلیسای وست‌مینیستر در بخش ویژه نویسندگان معروف به کنج شاعران در لندن جای دارد. در سال ۱۹۲۵، خانه‌ای که دیکنز برای مدتی در آن زندگی می‌کرد، حالا تبدیل به موزه‌ای درباره زندگی او شده است. دیوید لین اولین فیلمسازی بود که به سراغ آثار چارلز دیکنز رفت و در برگردان دو اثر او، آرزوهای بزرگ و اولیور تویست، توانست دو فیلم فراموش‌نشدنی به تاریخ سینما هدیه کند. بعدها نیز کارگردان دیگر انگلیسی به نام کارول رید نسخه‌ای موزیکال از اولیور تویست ساخت.

بخشی از کتاب الیور تویست (متن کوتاه شده)

«مدتی پیش از بازگشت الیور به نوانخانه، هیئت‌مدیرهٔ آنجا تصمیم گرفته بود که آن‌قدر به پسران بینوای نوانخانه گرسنگی و سختی بدهد تا خود آن‌ها با پای خودشان از آنجا بروند، هیئت‌مدیره نمی‌خواست بودجهٔ عمومی شهر را برای بینوایان خرج کند. به همین دلیل و با این‌که هر روز به پسرها سه وعده‌غذا می‌دادند، غذای آن‌ها هر بار، یک‌کاسه سوپ آبکی بیش‌تر نبود و بچه‌ها اصلاً سیر نمی‌شدند. سرانجام بچه‌ها که از گرسنگی به تنگ آمده بودند، تصمیم گرفتند با قرعه‌کشی، یک نفر را انتخاب کنند که بعد از شام، غذای بیش‌تری بخواهد. از بخت بد، قرعه به نام الیورتویست افتاد.»


معرفی نویسنده
عکس چارلز دیکنز
چارلز دیکنز
انگلیسی | تولد ۱۸۱۲ - درگذشت ۱۸۷۰

چارلز جان هوفام دیکنز برجسته‌ترین رمان‌نویس انگلیسی عصر ویکتوریا و یک فعال اجتماعی توانمند بود. به عقیده جیمز جویس، نویسنده بزرگ معاصر، از شکسپیر به این سو، دیکنز تأثیرگذارترین نویسنده در زبان انگلیسی بوده‌است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

حجم

۵۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

قیمت:
۳۷,۵۰۰
تومان