دانلود و خرید کتاب هنر غرقه گی دیمون زاهاریادس ترجمه سمیرا آزادپیما
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب هنر غرقه گی

کتاب هنر غرقه گی نوشتهٔ دیمون زاهاریادس و ترجمهٔ سمیرا آزادپیما و سیمین علمی است و انتشارات اندیشه آگاه آن را منتشر کرده است. با خواندن این کتاب متوجه می‌شویم چگونه در کارمان غرق شویم، تمرکزمان را حفظ کرده و بهره‌وری و عملکردمان را بهتر کنیم.

درباره کتاب هنر غرقه گی

شما از این حالت آگاه هستید و بدون شک بیش از یک بار آن را تجربه کرده‌اید. وقتی اتفاق می‌افتد، تقریباً جادویی به نظر می‌رسد. حتی به نوعی سورئال است. وقتی هم که اتفاق نمی‌افتد شاید این‌طور به نظر برسد که چیزی مهم گم شده است.

منظورم تجربه حالت غرقه‌گی است. وقتی در هر کاری که انجام می‌دهید غرق می‌شوید، چیزهای دیگر محو می‌شوند. تمام توجه‌تان صرف انجام همان کار می‌شود و به صورت فوق‌العاده‌ای متمرکز می‌شوید.

اکثر مردم بر این باورند که تجربه حالت غرقه‌گی شانسی است یا زمانی اتفاق می‌افتد که الهه هنر و الهام (موزها در اساطیر یونانی) به سراغتان بیایند. آن‌ها فکر می‌کنند که تجربه این حالت چیزی است که کنترلی روی آن ندارند.

اما این طرز فکر نادرست است. ما می‌توانیم عوامل متعددی را کنترل کنیم تا به ما این امکان را بدهند که عملاً به حالت غرقه‌گی برسیم.

کتاب هنر غرقه گی به شما نشان خواهد داد که چگونه غرقه‌گی را تجربه کنید. به‌جای اینکه آن را به سرنوشت یا الهه هنرتان بسپارید، یاد خواهید گرفت که چگونه هر زمان که برایتان مناسب است وارد حالت غرقه‌گی شوید. وقتی بتوانید این کار را انجام دهید، مزایایی به دست خواهید آورد که ممکن است اکنون برایتان غیرقابل‌باور باشد.

این کتاب یک هدف اصلی دارد: یاد دادن به شما جهت رسیدن به حالت غرقه‌گی در هر زمانی‌که بخواهید. دو راه برای دستیابی به این هدف وجود دارد. یک راه این است که مفاهیم روان‌شناختی در زیربنای حالت غرقه‌گی را بررسی کنیم. این رویکرد شامل بررسی نحوه عملکرد مغز و شکل دادن به چارچوبی نظری است که از روش‌های پیشنهادی ما برای تجربه حالت غرقه‌گی پشتیبانی می‌کنند.

راه دوم تمرکز بر جنبه‌های عملی حالت غرقه‌گی است که شامل بررسی نحوه عملکرد آن در دنیای واقعی و بررسی گام‌های مورد نیاز برای دستیابی به آن است.

خواندن کتاب هنر غرقه گی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر می‌خواهید تمرکزتان را در حین کار حفظ کنید این کتاب را بخوانید.

درباره دیمون زاهاریادس

دیمون زهاریادس یکی از نویسندگان پرفروش آمریکایی است. وی در گذشته کارمند شرکت بوده و سال‌ها جلسات غیرضروری، گفت‌وگوهای بی‌مورد با همکاران و محیط کاری پر از حواس‌پرتی را تجربه کرده است. اکنون علاوه بر نوشتن کتاب‌هایی راجع به مدیریت زمان و بهره‌وری، گرداننده وبلاگ بهره‌وری است. او در اوقات فراغتش از شطرنج و انجام بازی‌های ویدئویی با دوستانش لذت می‌برد و قصد دارد که نواختن گیتار را دوباره شروع کند. او در کالیفرنیای جنوبی همراه با همسرش زندگی می‌کند.

بخشی از کتاب هنر غرقه گی

«این برداشت که دستیابی به حالت غرقه‌گی یک استراتژی برای افزایش بهره‌وری است، برداشتی اشتباه است و می‌تواند مانع از این شود که افراد از مزایای وسیع آن بهره‌مند شوند. درحالی‌که غرقه‌گی می‌تواند بهره‌وری‌تان را بیشتر کند، اما افزایش بهره‌وری صرفاً محصولی فرعی بوده و دلیل اصلی برای تجربه حالت غرقه‌گی نیست.

دلیل اصلی تجربه غرقه‌گی این است که باعث می‌شود تا احساس کنیم کاملاً درگیر کارمان هستیم و در نتیجه رضایت و شادکامی بیشتری را تجربه کنیم.

تجربیات روزانه ما غنی‌تر شده، زندگی‌مان معنای بیشتر پیدا می‌کند، تصمیمات و کارهایمان هدفمندتر و نتیجه‌بخش‌تر خواهند شد و از احساس مالکیت، توانمندی و عاملیت بیشتری برخوردار می‌شویم.

در آخر اینکه تجربه غرقه‌گی و هیجانات مثبت همراه آن می‌توانند ما را برانگیزانند تا کارهای قابل توجهی در زندگی‌مان انجام دهیم و مهم‌تر از آن، این کارها را با شادی و رضایت بیشتری انجام دهیم.

جوهر غرقه‌گی

در ساده‌ترین شکل، غرقه‌گی حالتی از جذب کامل ذهنی است. کل توجه ما صرف فعالیت جاری می‌شود و هر کاری که انجام می‌دهیم، در آن کاملاً غرق شده و آن را با اوج عملکردمان انجام می‌دهیم.

ورزشکاران غرقه‌گی را حالتی توصیف کرده‌اند که در آن احساس آرامش و انرژی می‌کنند (حتی زمانی‌که بدنشان تحت استرس شدید است). دانشجویان می‌گویند که در این حالت نسبت به موضوعی که مطالعه می‌کنند به‌شدت آگاه می‌شوند درحالی‌که آگاهی نسبت به خودشان و محیط پیرامونشان را از دست می‌دهند. هنرمندان نیز غرقه‌گی را به‌عنوان حالتی تقریباً خلسه‌مانند توصیف می‌کنند که در آن می‌توانند بدون زحمت و بدون ممانعت، هنرشان را خلق کنند.

اما این بدان معنا نیست که تجربه حالت غرقه‌گی آسان است و ما اغلب زمانی بهترین نتایج را کسب می‌کنیم که تا مرز توانایی‌ها و آستانه تحملمان پیش برویم.»

ترجمه باب نکاح و طلاق
زهرا رحیمی
خودشناسی
علی‌اصغر احمدی
آموزش جامع راه اندازی و مدیریت کافی شاپ
مهناز قشقایی داوری
باغ در حصار مصائب
علیرضا رجبعلی‌زاده‌کاشانی
جادوی بزرگ
الیزابت گیلبرت
دورکاری
انتشارات هاروارد بیزنس ریویو
قدرت و نیروی اراده
ری. اف بامیستر
با هم بگردیم و پیدا کنیم؛ جلد ۳
جمعی از نویسندگان مدرسه علوی
عادت های اتمی
جیمز کلییر
یک تصمیم
مایک بایر
جنبش آهستگی
کارل انوره
ساعت شادتر
کیسی هلمز
حافظه
گری اسمال
انقلاب عادت‌های کوچک
دیمون زاهاریادس
اول خودت را دوست بدار!
مارک رکلا
بازی درونی تنیس
تیموتی گالوی
کنترل ذهن وراج
ایتن کراس
پرورش کودک خلاق
مهری قلی زاده
اثر مرکب (خلاصه کتاب)
دارن هاردی
رادیو راه (فصل اول، قسمت اول) عشق
مجتبی شکوری
معجزه (شکرگزاری)
مسیحا برزگر
هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها
مارک منسون
پسرک، موش کور، روباه و اسب
چارلی مکسی
عادت های اتمی
هادی بهمنی
تکنیک‌های تسلط بر ذهن
آنتونی رابینز
خرده‌ عادت ها
جیمز کلیر
پاندای بزرگ و اژدهای کوچک
جیمز نوربری
۹ مرد موفق، ۹۰ رمز موفقیتاثر مرکب
دارن هاردی
کاش وقتی بیست‌ساله بودم می‌دانستم
تینا سیلیگ
آداب معاشرت
برایان تریسی
رادیو راه (فصل اول، قسمت دوم) جادوی راه
مجتبی شکوری
قورباغه ات را قورت بده!
برایان تریسی
خالی‌ شدن از احساسات منفی
جوئل اوستین
چگونه کمال‌گرا نباشیم؟
استفان گایز
باشگاه مغز (۱)
حامد اختیاری
چهار میثاق
دون میگوئل روئیز
هنر دختر بودن
راضیه کیماسی

نظرات کاربران

malih
۱۴۰۳/۰۱/۱۰

خوبه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
بودن در حالت غرقه‌گی به شما کمک می‌کند تا حتی اگر نحوه ارائه مطالب به طرز غم‌انگیزی کسل‌کننده باشد، توجه‌تان را در کلاس حفظ کنید و بهتر بتوانید مطالب ارائه‌شده را یاد بگیرید و به‌خاطر بسپارید.
مسافر
۳ رکن انگیزش درونی تحقیقات نشان می‌دهد که انگیزش درونی به سه شرط نیاز دارد: خودمختاری، شایستگی و ارتباط.
malih
ما فقط پس از شناسایی انگیزه درونی‌مان برای انجام یک فعالیت می‌توانیم غرقه‌گی را تجربه کنیم. بنابراین انگیزش درونی یک پیش‌نیاز است.
malih
. پنجم، بازه زمانی‌تان چیست؟ تنظیم زمان شروع و پایان از دو جهت مفید است. اول اینکه به شما کمک می‌کند تا پیشرفتتان را کنترل کرده و موفقیتتان را ارزیابی کنید و دوم اینکه به شما کمک می‌کند تا متمرکز بمانید.
malih

حجم

۱۲۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۳۲ صفحه

حجم

۱۲۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۳۲ صفحه

قیمت:
۳۹,۹۰۰
تومان