دانلود و خرید کتاب دختر کبریت‌فروش و ۵۳ داستان هانس کریستین اندرسن ترجمه جمشید نوایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب دختر کبریت‌فروش و ۵۳ داستان

کتاب دخترک کبریت فروش و ۵۳ داستان دیگر مجموعه داستان‌های نوشته هانس کریستین آندرسن نویسنده معروف دانمارکی ادبیات کودک و نوجوان است.

کتاب دختر کبریت‌فروش و ۵۳ داستان دیگر را می‌توانید با ترجمه‌ای از جمشید نوایی بخوانید.

درباره‌ی کتاب دخترک کبریت فروش و ۵۳ داستان دیگر

دخترک کبریت فروش یکی از معروف‌ترین داستان‌های هانس کریستین آندرسن، نویسنده‌ی معروف دانمارکی است. داستان دخترک کبریت فروش، ماجرای دختر کوچک و فقیری است که شب سال نو در خیابان به مردم التماس می‌کند تا کبریت‌هایش را بخرند و پولی به او بدهند. اما همه با عجله از آن‌جا رد می‌شوند و کسی به او توجه نمی‌کند. دختر که از سرما یخ کرده است و لباس درستی هم ندارد، کنار خانه‌ای می‌نشیند. او برای اینکه خودش را گرم کند، کبریت‌هایش را آتش می‌زند. بعد در نور کبریت و در خیالش، خودش را سر میزی تصور می‌کند که غذاهای خوشمزه‌ای روی آن چیده‌اند. بعد کبریتش خاموش می‌شود. با کبریت بعدی که روشن می‌کند، بخاری گرمی را می‌بیند که دست‌ها و پاهای یخ‌زده‌اش را گرم می‌کند و ...

در کتاب دخترک کبریت فروش و ۵۳ داستان دیگر، گزیده‌ای از بهترین داستان‌های هانس کریستین آندرسن را می‌خوانید.

کتاب دخترک کبریت ففروش و ۵۳ داستان دیگر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب دخترک کبریت فروش و ۵۳ داستان دیگر برای نوجوانان جذاب و خواندنی است. اما داستان‌های این کتاب می‌توانند توجه بزرگسالان را هم به خود جلب کنند.

درباره‌ی هانس کریستین آندرسن

هانس کریستین آندرسن در ۲ آوریل سال ۱۸۰۵ در دانمارک به دنیا آمد. او بسیار باهوش بود و قوه‌ی تخیل بالایی داشت. به همین دلیل پادشاه دانمارک هزینه‌ی تحصیلات او را بر عهده گرفت. همین امر باعث دامن زدن به شایعه‌هایی مبنی بر اینکه او پسر نامشروع پادشاه است شد. بهرحال او داستان‌های بسیاری برای کودکان نوشت. این کار او باعث شد که او را پدر ادبیات کودک بخوانند. معروف‌ترین جایزه‌ی ادبیات کودکان در دنیا، جایزه‌ی هانس کریستین آندرسن است که آن را نوبل کوچک می‌دانند.

دختر کبریت فروش، لباس جدید امپراطور، ملکه برفی، جوجه اردک زشت، پری دریایی و بند انگشتی از شناخته‌شده‌ترین نوشته‌های آندرسن هستند. او در ۴ اوت ۱۸۷۵ از دنیا رفت. زادروز هانس کریستین آندرسن روز جهانی ادبیات کودک نام دارد.

بخشی از کتاب دخترک کبریت فروش و ۵۳ داستان دیگر

و حالا دخترک بیچاره پای برهنه کوچه و خیابان‌ها را گز می‌کرد. پاهایش از سوز سرما ورم کرده و قرمز شده بود. دسته‌ای چوب‌کبریت به‌دست داشت و بیش از آن در جیبِ پیشبندش بود. تمام روز نه کسی از او خرید کرده و نه یک پاپاسی کف دستش گذاشته بود. سرمازده و گرسنه، در شهر پرسه می‌زد؛ چشمش از زندگی ترسیده بود، طفلک بیچاره! دانه‌های برف رو گیسِ درازِ بورش می‌بارید. خرمن گیسوانش به زیبایی تمام پشت گردنش حلقه شده بود، اما او به این طور چیزها هیچ وقت توجهی نمی‌کرد. از پنجره تمام خانه‌ها نور می‌تابید، و بوی بریان شدن غاز در سراسر خیابان به مشام می‌رسید. خب، شب سال نو بود دیگر و همین فکر او را به خود مشغول می‌کرد......

معرفی نویسنده
عکس هانس کریستین اندرسن
هانس کریستین اندرسن

هانس کریستین اندرسن ۲ آوریل ۱۸۰۵ در شهر ادنسه در دانمارک به دنیا آمد. اوضاع مالی خانواده چندان خوب نبود، اما پدر به ادبیات علاقه داشت، کتاب‌هایی داشت و برای کودکش هم داستان‌هایی از هزار و یک شب و نمایشنامه‌های شکسپیر را می‌خواند. پدر همچنین معتقد بود که خانواده‌ آن‌ها به خانواده‌ای اشرافی و سطح بالا تعلق دارد. هرچند این موضوع در تحقیقات مختلف اثبات نشد. شایعه دیگری نیز میان مردم دانمارک بر سر زبان‌ها است. اینکه هانس، پسر نامشروع پادشاه دانمارک است. این شایعه از اینجا آب می‌خورد که او، هزینه تحصیلات هانس را برعهده گرفته بود.

نظرات کاربران

کتاب باز
۱۳۹۹/۰۳/۱۷

طرز فکر هانس کریستین رو درک نمیکنم، ولی ایده هایش خلاقانه بود.

ARIANA
۱۴۰۱/۰۱/۱۰

این کتاب دیگه به قدر معروف شده که فک نمی کنم نیاز باشه که دوباره گفته بشه قشنگه

شهریار
۱۳۹۶/۰۳/۰۹

جالب بود

shakila
۱۴۰۱/۱۲/۲۹

هههههههههوف چی بگم بزرگانه است

Ali_Rezanejad385
۱۳۹۹/۰۱/۱۱

من خیلی از این کتاب شنیدم . کتاب خوب و جالبیه !

sanam
۱۳۹۸/۱۰/۱۰

عالی بود واقعا

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
فکر و خیالات، عجیب از موضوعی به موضوع دیگر بال می‌کشد!
narges
دانشجو در جواب گفت: «متشکرم، به جایِ پنیر، بقیه صفحه‌های کتاب را بده به من، شام، نان خشک و خالی می‌خورم.
Eren Yeger
و این را هرگز از یاد نخواهی بُرد!»
کتاب باز
جن دزدکی رفت تو اتاق خوابِ بقال. زنِ بقال با دهان باز خوابیده بود و جن زبانِ تند او را دزدید: خواب که بود زبان به کارش نمی‌آمد. در آن خانه بزرگ زبان را رو هر چیز که می‌گذاشت قدرت بیان پیدا می‌کرد. هر کدام آنها، مثل زنِ بقال می‌توانست احساساتش را به زبان بیاورد و افکارش را بیان کند. اما از آنجا که تنها یک زبان بود، آنها تک‌تک می‌توانستند حرف بزنند، که البته نعمتی بود، وگرنه همه با هم حرف می‌زدند و قشقرقی به‌پا می‌شد که بیا و ببین.
Eren Yeger

حجم

۳۲۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۶۸ صفحه

حجم

۳۲۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۶۸ صفحه

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
تومان