دانلود و خرید کتاب تصویر یک زن هنری جیمز ترجمه مجید مسعودی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تصویر یک زن اثر هنری جیمز

کتاب تصویر یک زن

معرفی کتاب تصویر یک زن

کتاب تصویر یک زن نوشتهٔ هنری جیمز و ترجمهٔ مجید مسعودی است. انتشارات علمی و فرهنگی این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این رمان حاوی روایت زنی به نام «ایزابل آرچر» است که با مهاجرت به انگلستان، زندگی نویی را شروع می‌کند و رخدادهای زیادی را از سر می‌گذراند.

درباره کتاب تصویر یک زن

رمان تصویر یک زن روایتگر زندگی زنی است که ازدواج را مانعی برای استقلال می‌داند و تصمیم می‌گیرد ازدواجش را قربانی استقلالش کند. او در تلاش است تا به جست‌وجوی خود واقعی و سرنوشتش برود، اما عشقی نابهنگام او را بیش از پیش اسیر می‌کند و برنامه‌هایش را بر هم می‌زند و تغییر می‌دهد. این رمان نخستین‌بار در ماهنامه‌‌ای با نام «آتلانتیک» و مجله‌ٔ «مک میلان» به‌صورت سریالی و سپس در سال ۱۸۸۱ میلادی و در قالب کتاب منتشر شد. عمده‌ٔ رخدادهای این رمان در انگلستان و ایتالیا می‌گذرد و داستان زنی را روایت می‌کند که از آمریکا به اروپا مهاجرت کرده تا با سرنوشتش مواجه شود. هنری جیمز نویسنده‌ٔ مشهور ادبیات رئالیسم، با این اثر به شهرت دست یافت و توانست توجه منتقدان و مخاطبان را جلب کند. این رمان به مسائلی از جمله مهاجرت و کشف هویت واقعی می‌پردازد.

خواندن کتاب تصویر یک زن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران رمان‌های کلاسیک پیشنهاد می‌کنیم.

درباره هنری جیمز

هنری جیمز (به انگلیسی: Henry James) در ۱۵ آوریل ۱۸۴۳ میلادی در خانواده‌ای ثروتمند در نیویورک زاده شد. اجدادش از مهاجران ایرلندی و بسیار ثروتمند بودند،. پدر هنری جیمز مردی ادیب و  نویسنده‌ای متفکر بود. برادرش (ویلیام جیمز) فیلسوف و روان‌شناس معروفی شد و می‌توان گفت هنری جیمز در محیطی فرهنگی پرورش یافت. رمان‌های هنری جیمز ساختاری نو دارند و داستان‌هایش از ظرافت، هوشمندی و تنوع فراوانی برخوردارند. در آثار هنری جیمز به‌راحتی می‌توان ردپای آمیختگی‌ ویژگی‌های فرهنگی، روحی و معنوی انگلیسی - آمریکایی را دید. او برای فضای رمان‌هایش سه سرزمین آمریکا، پاریس و انگلستان را برگزید و هر سه تمدن را در رمان‌هایش مورد تحلیل قرار داد. جیمز با تلاش‌های ماندگار خود در حوزهٔ ادبیات توانست در تاریخ رمان‌نویسی جهان به مقامی برجسته دست یابد. جیمز در آثارش در تلاش برای بازتاب تضاد و کشاکش زندگی انسان‌هایی است که در دوراهی میان میل به تغییر در اثر مدرنیسم و حفظ سنت‌ها و ارزش‌های اشرافی خویش قرار گرفته‌اند. این نویسنده‌ٔ آمریکایی - بریتانیایی آثاری همچون «دیزی میلر»، «سفرای کبار» و «تصویر یک زن» را نگاشته است و یکی از چهره‌های مهم ادبیات واقع‌گرایانه در قرن ۱۹ میلادی به‌شمار می‌رود. هنری جیمز در  ۲۸ فوریهٔ ۱۹۱۶ از دنیا رفت.

بخشی از کتاب تصویر یک زن

«آسموند با وقار و تقریباً با ملایمت حرف می‌زد، لحن تمسخر از کلامش زایل شده بود. لحنش متانتی داشت که جلوی هیجان تند ایزابل را گرفت. عزم و اراده‌ای که با آن ایزابل وارد اتاق شده بود، خود را در توری از رشته‌های نازک گرفتار دید. کلمات آخر آسموند جنبهٔ تحکم نداشت، بلکه یک نوع خواهش بود. هرچند ایزابل احساس می‌کرد که هرگونه ابراز احترامی ازطرف شوهرش، صرفاً می‌توانست زدودن خودخواهی باشد، معرّف چیز پاک و مجردی بود، مثل علامت صلیب یا پرچم وطن انسان. آسموند در دفاع از چیز مقدس و گران‌بهایی صحبت می‌کرد و آن رعایت یک اصل عالی بود. آن‌ها از حیث احساسات، به همان اندازه ازهم جدا بودند که دو عاشق سرخورده می‌توانستند باشند، اما آن‌ها هرگز در عمل، ازهم جدا نشده بودند. ایزابل هنوز عوض نشده بود، شور دیرینهٔ او به انصاف و عدالت هنوز در درونش بود و اکنون در عین اینکه حس می‌کرد شوهرش به طور کفرآمیزی مغالطه می‌کند، آن شور با آهنگی شروع به جوشش کرد که برای یک لحظه به آسموند وعدهٔ پیروزی می‌داد. این فکر به ذهن ایزابل راه یافت که شوهرش با میلی که به حفظ ظاهر دارد، بالاخره در گفتار خود صادق است و این در حد خودش، حسنی است. ده دقیقه پیش، ایزابل تمام لذات یک عمل بدون تأمل را احساس می‌کرد، لذتی که او مدت‌ها از آن بیگانه بود، ولی آن عمل، بر اثر آفت تماس دست آسموند ناگهان تبدیل به تسلیم تدریجی شده بود. درهرحال، اگر ایزابل مجبور بود تسلیم شود، می‌خواست این را به او بفهماند که گول نخورده، بلکه قربانی شده است. پس گفت: "من می‌دانم که تو در فن تمسخر استادی. چطور تو می‌توانی از یک پیوند فسخ‌نشدنی صحبت کنی. چطور می‌توانی بگویی که از این وضع راضی هستی؟ وقتی تو مرا متهم به دروغ‌گویی می‌کنی، وقتی تو هیچ‌چیز جز سوءظن نفرت‌بار در دلت نداری، از کجا می‌توانی راضی باشی؟"»

دانشنامه‌ی شعر مهدوی؛ جلد بیست و ششم
عبدالله شرعی
تحول خانواده در بستر مدرنیته
منصوره لولاآور
روانشناسی مدیریت
احمد علامه فلسفی
تفکر هوشمندانه
متیو آلن
راهبرد اقیانوس آبی
دبلیو چان کیم
آرزوی پاک کن
زینب علیزاده لوشایی
فرصت آفرینان ۱
رضا غیابی
جونی بی جونز (تقریبا) دختر گلریز عروس می شود
باربارا پارک
همراه با جیمز آلن
ویک جانسون
من سلاخ نیستم
الهام سیدحسینی
بازی های آموزشی برای پرورش هوش طبیعت گرا (۴ تا ۶ سال)
منیره عابدی
لاک لامورا (جلد سوم؛ جمهوری دزدان)
اسکات لینچ
ایمنی و بهداشت کار در ایران باستان
بابک امینی نیا
درسنامه جامع روش تحقیق در روان شناسی، علوم تربیتی و مشاوره
فاطمه حکیما
آشنایی با سهراب سپهری
منوچهر علی‌پور
هنر دروازه بانی
علیرضا اسماعیلی
فصل اقاقی
مجید بوربور
کتابخانه نیمه شب
مت هیگ
مغازه خودکشی
ژان تولی
آبنبات هل دار
مهرداد صدقی
رویای نیمه‌شب
مظفر سالاری
آب‌نبات پسته‌ای
مهرداد صدقی
دختری که رهایش کردی
جوجو مویز
پنج قدم فاصله
ریچل لیپینکات
مغازه خودکشی
ژان تولی
ملت عشق (اجرای جدید)
الیف شافاک
بیمار خاموش
الکس مایکلیدیس
سرگذشت آب و آتش؛ مهرگان
بهار برادران
یک عاشقانه آرام
نادر ابراهیمی
کیمیاگر
پائولو کوئیلو
مردی به نام اوه
فردریک بکمن
جزء از کل
استیو تولتز
سمفونی مردگان
عباس معروفی
آبنبات هل‌دار
مهرداد صدقی
هری پاتر و سنگ جادو
جی.کی. رولینگ
سایه باد
کارلوس روئیت ثافون
چایت را من شیرین می‌کنم
زهرا بلنددوست
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۹۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۷۴۷ صفحه

حجم

۷۹۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۷۴۷ صفحه

قیمت:
۲۱۰,۰۰۰
تومان