دانلود و خرید کتاب سه بار در سپیده دم الساندرو بریکو ترجمه سارا عصاره
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سه بار در سپیده دم اثر الساندرو بریکو

کتاب سه بار در سپیده دم

معرفی کتاب سه بار در سپیده دم

کتاب سه بار در سپیده دم نوشتهٔ الساندرو بریکو و ترجمهٔ سارا عصاره است. نشر نیماژ این رمان کوتاه ایتالیایی ( از مجموعهٔ کتاب‌های جیبی مینیماژ) را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب سه بار در سپیده دم

کتاب سه بار در سپیده دم حاوی سه ملاقات در یک هتل است. عناصر مشترک هر سه ملاقات، حضور محسوس نگهبان شب هتل و زمان این ملاقات‌ها است. نخستین غافل‌گیری‌ها در پایان هر ملاقات رخ می‌دهد، اما غافل‌گیری اصلی در ابهامی است که دربارهٔ گذشته و آیندهٔ شخصیت‌ها به وجود می‌آید؛ ابهامی که هوشمندانه، یافتن پاسخش بر عهدهٔ خوانندهٔ این اثر گذاشته شده است. در این اثر، دو نفر سه بار با هم مواجه می‌شوند، اما هر بار این‌طور می‌نماید که گویی آن دو برای اولین و آخرین بار یکدیگر را می‌بینند و راوی، خود این نکته را در ابتدای کتاب یادآور می‌شود. کتاب حاضر حاوی رمانی کوتاه دربارۀ روابط و مناسبات انسانی و پیچیدگی‌ها و احساسات ژرف و متناقض آدمی است. الساندرو بریکو در کتاب «سه بار در سپیده‌دم» به‌سادگیْ پیچیدگی را به نمایش می‌گذارد و عناصر و اجزای واقعیت را به‌نحوی کنار هم می‌چیند که واقعیت به وهم و خواب‌وخیال پهلو می‌زند و همه‌چیز گویی در خوابی در سپیده‌دم است که رخ می‌دهد. در کتاب حاضر با فضایی کافکایی مواجهیم؛ فضایی غریب و نامأنوس و درعین‌حال واقعی. دیالوگ یکی از عناصر اصلی روایت در کتاب «سه بار در سپیده‌دم» است. نویسنده در هر سه قسمت کتاب، با مهارت از دیالوگ برای پیش‌بردن داستان استفاده می‌کند. این اثر را قصۀ گریز، جست‌وجو، اضطراب، تنهایی، اندوه و پیوندهای انسانی دانسته‌اند.

کتاب سه بار در سپیده دم سومین بخشِ چهارگانه‌ای از الساندرو بریکو است و بخشی از چهارگانه‌ای با عنوان «پیکرها» را تشکیل می‌دهد. جای این اثر در این چهارگانه، پس از دو رمان «عمو اس» و «آقای گوین» و پیش از رمان «عروس جوان» است. این اثر اگرچه به‌نحوی مرتبط با سه رمان دیگر چهارگانۀ «پیکرها» و به‌ویژه رمان دوم این چهارگانه، یعنی «آقای گوین» است، برای خواندن آن حتماً نیاز به خواندن رمان «آقای گوین» و دیگر رمان‌های چهارگانۀ «پیکرها» نیست و می‌توان آن را به‌عنوان قصه‌ای مستقل خواند. متن اصلی این کتاب اولین‌بار در سال ۲۰۱۲ میلادی منتشر شد.

خواندن کتاب سه بار در سپیده دم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر ایتالیا و قالب رمان کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره الساندرو بریکو

الساندرو بریکو (Alessandro Baricco) در ۲۵ ژانویهٔ ۱۹۵۸ در تورینو در ایتالیا به دنیا آمد و تبدیل به داستان‌نویس مشهور ایتالیا شد. او نمایشنامه‌ای با نام «افسانهٔ ۱۹۰۰» نوشته است که از آن برای ساختن یک فیلم سینمایی به همین نام، اقتباس شده است. داستان‌های این نویسنده در سراسر جهان به زبان‌های گوناگون ترجمه شده است. از مهم‌ترین نوشته‌های او کتاب «ابریشم» بوده؛ رمان کوتاه «سه بار در سپیده دم» نیز اثر او است.

بخشی از کتاب سه بار در سپیده دم

«دختر خیلی جوان بود و آن طرز لباس‌پوشیدن زنانه هم او را جوان‌تر نشان می‌داد، و همین‌طور آرایشی که داشت: قرمزی روی لب‌ها و سایهٔ غلیظ دور چشم‌ها، چشم‌هایی روشن اما طوسی‌رنگ مثل گرگ. حدود ساعت نُه شب با دوست‌پسرش از راه رسید؛ با یکی که معلوم بود دوست‌پسرش است اما از او خیلی بزرگ‌تر بود. مشخص بود زیادی نوشیده‌اند. اتاقی رزرو نکرده بودند و به دربان هتل گفتند مدارکشان را توی ماشین جا گذاشته‌اند. دربان مردی حدود شصت‌ساله بود که رئیسش به او دستور داده بود خیلی سخت نگیرد اما پول اتاق را پیش‌پیش وصول کند. آدمی نبود که به خودش اجازه بدهد سرخود تصمیمی بگیرد؛ به‌همین‌خاطر، اتاقی به آن دو در طبقهٔ سوم داد و از آن‌ها خواست پول را پرداخت کنند. پسر یک دسته پول از جیبش بیرون کشید و نقد پرداخت کرد. همان طور که داشت پول می‌داد، چند کلمه‌ای با بی‌نزاکتی گفت چون دوست داشت نشان دهد آدم خشنی است. دختر هیچ نگفت. چند قدمی آن‌طرف‌تر ایستاده بود. رفتند به اتاقشان؛ اما دوباره زود پایین آمدند و برای شام رفتند بیرون، بدون اینکه خداحافظی کنند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۴۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۱۴۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان