دانلود و خرید کتاب کم خوانده های سعدی شیخ مصلح الدین سعدی شیرازی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کم خوانده های سعدی اثر شیخ مصلح الدین سعدی شیرازی

کتاب کم خوانده های سعدی

معرفی کتاب کم خوانده های سعدی

کتاب کم خوانده های سعدی نوشتهٔ شیخ مصلح الدین سعدی شیرازی است. انتشارات دوستان این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی بر اساس تصحیح و طبع محمدعلی فروغی و مقابله با دو نسخهٔ معتبر دیگر. مقدمه و تعلیقات این نسخه به‌کوشش بهاءالدین خرمشاهی نگاشته شده است.

درباره کتاب کم خوانده های سعدی

کتاب کم خوانده های سعدی بخشی از آثار سعدی را شامل می‌شود. کلیات شیخ مصلح الدین سعدی شیرازی شامل ۲۲ یا ۲۳ کتاب است که در آن بعد از گلستان، بوستان و غزلیات، بخشی تحت‌عنوان «مواعظ» (مشتمل بر قصاید فارسی و عربی، غزلیات عرفانی، کتاب نصیحةالملوک چندین مجلس و قسمت‌های منظوم و منثور) آمده است. این بخش شامل قصاید، غزلیات پندآموز، قطعات، رباعیات، مثنویات، مراثی، تک‌بیت‌ها و مثلثات، مجالس و بعضی مکتوبات و مجلس‌های موعظه، خطبه‌ها و خطابه‌ها است که به‌صورت کتابی مستقل تهیه و ارائه شده است.

می‌دانیم که شعر فارسی عرصه‌های گوناگونی را درنوردیده است. در طول قرن‌ها هر کسی از ظن خود یار شعر شده است و بر گمان خود تعریفی از شعر به‌دست داده است. حضور شعر در همهٔ عرصه‌ها از رزم و بزم گرفته تا مدرسه و مسجد و خانقاه و دیر و مجلس وعظ، همه و همه گویای این مطلب است که شعر، بی‌محابا، زمان، مکان و جغرافیا را درنوردیده و در هفت‌اقلیم جان و جهان به دلبری پرداخته است. آمیختگی شعر با فرهنگ مردم و اندیشه‌های اجتماعی، این هنر را زبان گویای جوامع بشری ساخته است؛ بدان‌گونه که هیچ جامعه‌ای از این زبان بارز، برای انتقال اندیشه‌هایش بی‌نیاز نبوده است. گاهی شعری انقلابی به پا کرده است و گاه انقلابی، شعری پویا را سامان داده است.

خواندن کتاب کم خوانده های سعدی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران شهر کهن و علاقه‌مندان به آثار سعدی شیرازی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره شیخ مصلح الدین سعدی شیرازی

«ابو محمّد مُشرف‌الدین مُصلِح بن عبدالله بن مشرّف» معروف به «شیخ مصلح‌الدین سعدی شیرازی» و متخلص به «سعدی» در سال ۶۰۶ هجری قمری به دنیا آمد. او نویسنده و شاعر مشهور ایرانی است که در همهٔ دنیا اهل ادب و هنر او را می‌شناسند. «استاد سخن»، «پادشاه سخن» و «شیخ اجل» از لقب‌هایی است که به این شاعر شهیر داده‌اند. سعدی در نظامیهٔ بغداد تحصیل و پس از آن به‌عنوان خطیب به مناطق مختلفی از جمله شام و حجاز سفر کرد؛ سپس به زادگاه خود شیراز، بازگشت و تا پایان عمر آنجا اقامت کرد. مهم‌ترین کتاب‌های سعدی شیرازیْ گستان، بوستان، غزلیات و هزلیات او هستند. او شعرهایی نیز به زبان عربی سروده است. سهل‌ممتنع‌بودن، طنز، ایجاز، استفاده از آیات قرآن کریم و برخی احادیث از ویژگی‌های آثار سعدی شیرازی به شمار می‌رود. سعدی که کتاب‌های بسیاری دربارهٔ او و آثارش نوشته شده است، در سال ۶۹۰ هجری قمری درگذشت. آرامگاه او در شیراز واقع شده و به «سعدیه» معروف است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۷۹ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۷۹ صفحه

قیمت:
۸۴,۰۰۰
تومان