دانلود و خرید کتاب چرا گورخرها زخم معده نمی گیرند رابرت ام. ساپولسکی ترجمه محمدعلی امام هادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چرا گورخرها زخم معده نمی گیرند اثر رابرت ام. ساپولسکی

کتاب چرا گورخرها زخم معده نمی گیرند

معرفی کتاب چرا گورخرها زخم معده نمی گیرند

کتاب چرا گورخرها زخم معده نمی گیرند نوشتهٔ رابرت ام. ساپولسکی و ترجمهٔ محمدعلی امام هادی و ویراستهٔ نیلوفر طهرانچی است و نشر نوین آن را منتشر کرده است. استرس و هر آنچه در موردش باید بدانیم در این کتاب جالب آمده است.

درباره کتاب چرا گورخرها زخم معده نمی گیرند

«ما انسان‌ها زخم معده می‌گیریم چون همیشه استرس داریم. اما گورخرها چی؟ خوش به حالشان. آن‌ها زخم معده نمی‌گیرند چون استرس ندارند.» ساپولسکی توضیح می‌دهد اکثر ما شب‌ها بیدار نمی‌مانیم و نگران این نیستیم که آیا جذام داریم یا مالاریا. در عوض، بیماری‌هایی که از آن می‌ترسیم و آن‌هایی که اکنون ما را آزار می‌دهند، بیماری‌هایی هستند که از تجمع آهسته آسیب ناشی می‌شوند، مانند بیماری قلبی و سرطان. وقتی نگران هستیم یا استرس را تجربه می‌کنیم، بدن ما همان پاسخ‌های فیزیولوژیکی را نشان می‌دهد که حیوان انجام می‌دهد، اما درگیری را به همان روش از طریق جنگ یا فرار حل نمی‌کنیم.

با گذشت زمان، این فعال‌شدن پاسخ استرس ما را به معنای واقعی کلمه بیمار می‌کند. چرا گورخرها زخم معده نمی‌گیرند با ترکیب تحقیقات پیشرفته با شوخ‌طبعی و توصیه‌های عملی، توضیح می‌دهد که چگونه استرس طولانی‌مدت باعث ایجاد یا تشدید طیفی از مشکلات جسمی و روحی، از جمله افسردگی، زخم معده، کولیت، بیماری قلبی و موارد دیگر می‌شود. همچنین راهنمایی‌های ضروری برای کنترل پاسخ‌های استرس ما ارائه می‌دهد.

در ویرایش سوم این کتاب تحسین‌شده و موفق رابرت ام ساپولسکی (چرا گورخرها زخم معده نمی‌گیرند)، فصل‌های جدیدی در مورد چگونگی تأثیر استرس بر خواب و اعتیاد، و همچنین بینش‌های جدیدی در مورد اضطراب و اختلال شخصیت و تأثیر معنویت بر مدیریت استرس ارائه می‌کند.

خواندن کتاب چرا گورخرها زخم معده نمی گیرند را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران کتاب‌های موفقیت و خودیاری پیشنهاد می‌کنیم. اگر شبانه‌روز استرس دارید این کتاب را حتما بخوانید.

بخشی از کتاب چرا گورخرها زخم معده نمی گیرند

«ساعت دو نیمه‌شب است و شما در رختخواب خود دراز کشیده‌اید. روز بعد، کاری بسیار مهم و چالش‌برانگیز دارید؛ مثلاً یک جلسهٔ مهم، یک ارائه یا یک امتحان. بااین‌که باید استراحت شبانهٔ مناسبی داشته باشید، همچنان کاملاً بیدارید. راهبردهای مختلفی را برای آرام کردن خود امتحان می‌کنید؛ به‌آرامی چند نفس عمیق می‌کشید و مناظر آرام کوهستانی را تصور می‌کنید. اما همچنان به این فکر می‌کنید که اگر سریعاً به خواب نروید، حرفه‌تان از دست خواهد رفت. بنابراین، همچنان در رختخواب خود دراز می‌کشید و اضطرابتان هر ثانیه بیشتر می‌شود.

اگر این کار را به طور مداوم انجام دهید، حدود ساعت دو و نیم، زمانی‌که واقعاً بدنتان در حال شل شدن است، یک زنجیرهٔ فکری کاملاً جدید و مزاحم به سرتان نفوذ می‌کند. ناگهان، در میان تمام نگرانی‌های دیگرتان، به درد نامشخصی که در پهلوی خود دارید، احساس خستگی اخیر و آن سردرد مکرر فکر می‌کنید. با خود می‌گویید نکند بیمارم، آن هم یک بیماری کشنده! آه، چرا زودتر علائمش را نفهمیدم، چرا توجهی نکردم، چرا پیش دکتر نرفتم؟

من همیشه در آن مواقع، ساعت دو و نیم صبح، تومور مغزی دارم. شما هم می‌توانید هر علامت نامشخص و قابل‌تصوری را به تومور مغزی نسبت دهید و وحشت خود را این‌گونه توجیه کنید. شاید هم همین کار را انجام می‌دهید. شاید هم دراز می‌کشید و فکر می‌کنید که به سرطان یا زخم معده مبتلا هستید یا سکتهٔ قلبی کرده‌اید. اما بااین‌که شما را نمی‌شناسم، می‌توانم با اطمینان بگویم که وقتی دراز می‌کشید، با خود فکر نمی‌کنید «من قطعاً جذام دارم». درست حدس زدم؟ بعید به نظر می‌رسد که در مورد ابتلا به اسهال خونی وسواس فکری داشته باشید. همچنین تعداد کمی از افراد فکر می‌کنند که بدنشان پر از انگل‌های روده‌ای یا انگل‌های کبدی است!»

نظرات کاربران

zozo
۱۴۰۲/۰۷/۰۴

میشه بی نهایتتتت باشه لطفاااا

mimika
۱۴۰۲/۰۶/۱۹

از هر خط این کتاب میشه بسیاری مطالب جالب و مفید آموخت. بخصوص اگر شما هم مثل من استرس باعث اختلال جدی در زندگیتون شده. حتما خواندنش بهتون پیشنهاد میدم.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶)
سیستم فیزیولوژیک بدن ما برای پاسخ‌گویی به شرایط اضطراری حاد تکامل یافته است، اما ما با نگرانی بابت پرداخت وام‌های بانکی، روابط اجتماعی، تبلیغات و افزایش حقوقمان آن را ماه‌ها فعال نگاه می‌داریم. ‫تفاوت بین روش‌های برخورد ما و گورخر با استرس باعث می‌شود که ما با تعاریفی دست‌وپنجه نرم کنیم.
Komeyl Kalhorinia
اگر می‌خواهید خطر بیماری‌های مرتبط با استرس را کاهش دهید، مطمئن شوید که ناخواسته فقیر به دنیا نیایید.
Komeyl Kalhorinia
بدن برای انواع متنوعی از عوامل استرس‌زا، مجموعه‌ای پاسخ دارد که به طرز شگفت‌آوری مشابه هستند (که او آن را سندرم سازگاری عمومی۱۹ نامید، اما اکنون ما به آن پاسخ به استرس می‌گوییم). ‫اگر عوامل استرس‌زا برای مدتی طولانی ادامه داشته باشند، می‌توانند شما را بیمار کنند.
Komeyl Kalhorinia
رفاه به "عاملی مرگبار" تبدیل شده است.
AmirMasoud
اگر می‌خواهید خطر بیماری‌های مرتبط با استرس را کاهش دهید، مطمئن شوید که ناخواسته فقیر به دنیا نیایید.
AmirMasoud
این‌گونه نیست که منبع پاسخ استرس به پایان برسد، بلکه اگر پاسخ استرس از حد معینی فعال‌تر شود، می‌تواند از خود عامل استرس زیان‌آورتر باشد؛ به‌خصوص وقتی استرس تماماً روانی است.
AmirMasoud

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۹۶ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۹۶ صفحه

قیمت:
۹۹,۰۰۰
تومان