دانلود و خرید کتاب جزیره گنج (متن کوتاه شده) رابرت لوییس استیونسن ترجمه محسن سلیمانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جزیره گنج (متن کوتاه شده) اثر رابرت لوییس استیونسن

کتاب جزیره گنج (متن کوتاه شده)

معرفی کتاب جزیره گنج (متن کوتاه شده)

کتاب جزیره گنج (متن کوتاه شده) نوشتهٔ رابرت لوییس استیونسن، حاصل تلخیص مارجری گرین و ترجمهٔ محسن سلیمانی است. نشر افق این رمان مشهور اسکاتلندی را منتشر کرده است؛ ناب‌ترین و دست‌اول‌ترین کتابی که می‌توان دربارهٔ دزدان دریایی خواند.

درباره کتاب جزیره گنج (متن کوتاه شده)

کتاب جزیره گنج (متن کوتاه شده) حاوی یک رمان اسکاتلندی است که دربارهٔ دزدان دریایی، شکارچیان گنج و ماجراهای عجیب و هیجان‌انگیزی است که برایشان پیش می‌آید. این کتاب حاوی متن کوتاه‌شدهٔ رمان معروفِ رابرت لوییس استیونسن است. نویسنده، این رمان را در قرن نوزدهم نوشته است؛ رمانی که منبع اصلی الهام آثار ادبی و هنری بسیاری شد که دربارهٔ دزدان دریایی ساخته می‌شود. بیشتر تصوراتی که ما دربارهٔ دزدان دریایی و ماجراهایشان داریم، مدیون کتاب «جزیرهٔ گنج» است. دزدان دریایی با لباس‌های خاص، یک چشم بسته‌شده، پای چوبی و یک طوطی بر شانه، با نقشه‌های گنجی که با علامت ضربدر جای گنج را مشخص می‌کند و باید در جزایر عجیب استوایی به ماجراجویی بپردازد، همه تصاویری است که کرمان «جزیرهٔ گنج» به قلم استیونسن به مخاطب داده است؛ در واقع این ناب‌ترین و دست‌اول‌ترین کتابی است که می‌توانیم دربارهٔ دزدان دریایی بخوانیم. داستان درباره جوانی به نام «جیم هاوکینز» است که در مسافرخانهٔ پدرش به کار مشغول است. یک روز مردی مرموز به مسافرخانه می‌آید که می‌خواهد دیگران ناخدا خطابش کنند و پای جیم را به ماجراهای جذاب و هیجان‌انگیزی می‌کشاند. وقتی ناخدا می‌میرد، جیم از داخل گنجهٔ مرموز او نقشهٔ گنجی در جزیره‌ای دورافتاده می‌یابد و برای یافتن گنج، با گروهی از دریانوردان پا به سفری ناشناخته می‌گذارد، اما فقط او و دوستانش نیستند که مشتاق یافتن گنج گم‌شده‌اند؛ گروه دیگری از دزدان دریایی بی‌رحم نیز قرار است وارد این رقابت شوند. کتاب اصلی را مارجری گرین تلخیص کرده است.

خواندن کتاب جزیره گنج (متن کوتاه شده) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی قرن ۱۹ اسکاتلند و قالب رمان ماجراجویانه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره رابرت لوییس استیونسن

رابرت لوییس استیونسن در سال ۱۸۵۰ به دنیا آمد. او رمان‌نویس، مقاله‌نویس و شاعر اسکاتلندی است که وقتی ۱۶ سال داشت، نخستین مقاله‌اش را در مجلهٔ دانشگاه ادینبورو منتشر کرد. چندی بعد به بیماری سل مبتلا شد که تا آخر عمر از این بیماری رنج می‌برد. به همین دلیل هم بیش‌تر وقت‌ها برای اینکه سلامتی‌اش را باز یابد در سفر بود و در طول عمرش به بلژیک، فرانسه، آمریکا و چند کشور دیگر سفر کرد. با انتشار رمان «جزیرهٔ گنج» در سال ۱۸۸۳، آوازه و شهرت این نویسنده همه‌جا پیچید. سه سال بعد هم رمان «دکتر جکیل و آقای هاید» و چند رمان دیگر را منتشر کرد و نام خود را به‌عنوان رمان‌نویسی برجسته به ثبت رساند. رابرت لویی استیونسن در سال ۱۸۹۴ درگذشت.

بخشی از کتاب جزیره گنج (متن کوتاه شده)

«تا فرا رسیدن صبح فردا، کارهای بسیاری بود که باید به انجام می‌رسید. وقتی صبحانه‌ام را خوردم، عالی‌جناب نامه‌ای به دستم داد تا به مسافرخانهٔ اِسپای گلاس ببرم و به جان‌سیلور بدهم. او گفت: «برای پیدا کردن مسافرخانه، در لنگرگاه مستقیم برو تا به خانه‌ای برسی که بالایش دوربینی بزرگ قرار دارد.»

مسافرخانه، جای کوچکی بود. در اتاقی بزرگ که سقفی کوتاه داشت، دریانوردان زیر اَبری از دود توتون نشسته بودند و بلندبلند صحبت می‌کردند. به دنبال آقای سیلور می‌گشتم که مردی از یکی از اتاق‌های کناری بیرون آمد.

فوری حدس زدم که باید جان‌سیلور باشد، چون یک پایش تا بالای زانو قطع شده بود و چوبی زیر بغل داشت. او به خوبی از چوب زیر بغلش استفاده می‌کرد و مثل پرنده‌ها می‌پرید. صورت پت و پهنی داشت و با این‌که قیافه‌اش قشنگ نبود، اما آدم باهوشی به نظر می‌رسید. جان‌سیلور داشت سوت می‌زد و از لابه لای میزها می‌گذشت.

اگر راستش را بخواهید، از وقتی‌که نامهٔ عالی‌جناب را خواندم، به لانگ جان سیلور شک کردم. همیشه فکر می‌کردم شاید او همان مردِ یک پایی باشد که ناخدای پیر گفته بود. اما یک نگاه کافی بود تا جان‌سیلور را بشناسم. قیافهٔ او نه‌تنها اصلا شبیه ناخدا، بلک داگ و پی‌یو نابینا نبود، بلکه آدمی دوست داشتنی و مهربان به نظر می‌رسید.

در حالی‌که نامه را به او می‌دادم، پرسیدم: «شما آقای سیلور هستید؟»»

نظرات کاربران

Hezha Sharifi
۱۴۰۲/۱۲/۱۸

ماجراجویی عالی

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۶۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان