دانلود و خرید کتاب عنصر اصلی جی پاپسان ترجمه رضا اسکندری آذر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عنصر اصلی اثر جی پاپسان

کتاب عنصر اصلی

معرفی کتاب عنصر اصلی

کتاب عنصر اصلی از گری کلر و جی پاپسان یکی از کتاب‌های موفق حوزه‌ی خودیاری است که برای اولین بار در آوریل سال ۲۰۱۳ منتشر و پس از انتشار با استقبال زیادی روبه‌رو شد. فرض اصلی کتاب این است که برای دستیابی به نتایج خارق‌العاده در زندگی، باید روی یک چیز تمرکز کنیم. نویسندگان کتاب استدلال می‌کنند که انجام چند کار یک افسانه است و ما باید بر روی چیزی که بزرگ‌ترین تفاوت را در زندگی ما ایجاد می‌کند تمرکز کنیم.

نشر نون این اثر را با ترجمه رضا اسکندری آذر منتشر کرده است. نسخه الکترونیکی کتاب را می‌توانید از طاقچه خرید و دانلود کنید.

درباره کتاب عنصر اصلی اصر گری کلر و جی پاپسان

کتاب عنصر اصلی که با همکاری گری کلر و جی پاپسان، نویسندگان و کارآفرینان موفق معاصر،‌ نوشته شده است یکی از مشهورترین کتاب‌های حوزه‌ی خودیاری در سال‌های اخیر بوده است. این کتاب به سه بخش تقسیم شده است. بخش اول بر روی دروغ‌هایی تمرکز دارد که درباره بهره‌وری و موفقیت به خودمان می‌گوییم، مانند این باور که می‌توانیم به طور موثر چند کار را هم‌زمان انجام دهیم. بخش دوم کتاب به تشریح «سوال تمرکز» می‌پردازد، که ابزاری مرکزی است که نویسندگان برای شناسایی چیزی که بیشترین تأثیر را بر زندگی ما می‌گذارد به ما پیشنهاد می‌کنند. در بخش سوم کتاب توصیه‌های عملی در مورد چگونگی اجرای اصولی که در دو قسمت اول مورد بحث قرار گرفت، ارائه شده است.

خرید و دانلود کتاب عنصر اصلی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر شما از جمله افرادی هستید که به خواندن کتاب‌های حوزه‌ی موفقیت و خودیاری علاقه دارید و یا اگر مایلید تا با به‌کارگیری روش‌های ساده و در عین حال کاربردی بهره‌وری خود در انجام کارها را بیشتر کنید این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

چرا باید این کتاب با ترجمه رضا اسکندری آذر را بخوانیم؟

کتاب عنصر اصلی از گری کلر و جی پاپسان کتابی است که به شما کمک می‌کند تا مهم‌ترین کارهایی را که باید انجام دهید شناسایی کنید و با تمرکز بر روی انجام این کارها بهره‌وری خود را افزایش دهید. در دنیای امروز که زندگی افراد تبدیل به تلاش برای انجام سریع کارها به‌صورت موازی و لزوما نه با تمرکز و بهره‌وری کافی شده است، آشنایی با تفکر و روشی که به انجام با کیفیت و با تمرکز کارها کمک کند برای هر مخاطبی که به دنبال حرکت در مسیر موفقیت است لازم و ضروری است.

درباره نویسندگان

کتاب عنصر اصلی با همکاری و هم‌فکری گری کلر و جی پاپسان نوشته شده است. گری کلر کارآفرین آمریکایی و نویسنده پرفروش است. او بنیانگذار و رئیس اجرایی کلر ویلیامز است که بزرگترین شرکت املاک در جهان به حساب می‌آید. کلر شرکت خود را در زمینه آموزش تأسیس کرد و بعدتر آموزه‌های خود را به چاپ رساند. از کتاب‌های او می‌توان به «املاکی میلیونر»، «تغییر مکان: چگونه برترین نمایندگان املاک با دوران سخت مقابله می‌کنند» و «عنصر اصلی» اشاره کرد. او را یکی از تأثیرگذارترین افراد در املاک می‌دانند.

جی پاپسان نویسنده و مدیر بازرگانی آمریکایی است. او بیشتر به خاطر نوشتن کتاب‌هایی مانند «املاکی میلیونر» و «عنصر اصلی» که هردو پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز بوده‌اند شناخته می‌شود. پاپسان معاون انتشارات و ویراستار اجرایی نشر کلر ان‌وای است. او و همسرش وندی صاحبان تیم املاک پاپسان هستند. او در سال ۲۰۱۴ به‌عنوان یکی از قدرتمندترین افراد در حوزه‌ی املاک انتخاب شد.

منظور از «عنصر اصلی» یا «فقط آن چیز» چیست؟

در کتاب عنصر اصلی، اصطلاح «عنصر اصلی» و یا «فقط آن چیز» به این ایده اشاره دارد که برای رسیدن به نتایج خارق‌العاده، باید روی یک چیز در یک زمان تمرکز کنیم. به گفته نویسندگان کتاب، گری کلر و جی پاپسان، زمانی که ما سعی می‌کنیم چندین کار را همزمان انجام دهیم، ممکن است غرق شویم، حواسمان پرت شود و به‌طور کلی کمتر اثرگذار باشیم. بنابراین، برای دستیابی به بهترین نتایج ممکن، باید تنها چیزی را که بزرگترین تغییر را در زندگی ما ایجاد می‌کند، شناسایی کنیم و سپس تمام تلاش خود را روی آن متمرکز کنیم. نویسندگان کتاب استدلال می‌کنند که با شناسایی و تمرکز بر روی «عنصر اصلی» می‌توانیم در زمان کمتری به دستاوردهای بیشتری برسیم، استرس را کاهش دهیم و بهره‌وری و اثربخشی کلی خود را بهبود بخشیم. این کتاب توصیه‌های عملی در مورد چگونگی شناسایی «عنصر اصلی» و نحوه اجرای استراتژی‌هایی برای تمرکز بر آن ارائه می‌دهد.

بهترین ترجمه فارسی عنصر اصلی

این کتاب برای اولین بار با نام «دومینوی اصلی زندگی: حقیقتی ساده که در پس نتایج شگفت‌آور نهفته است» در سال ۱۳۹۵ توسط مهسار مشتاق به فارسی برگردان و توسط نشر ابوعطا منتشر شد. پس از مهسار مشتاق مترجمین متعدد دیگری نیز با عناوین مختلفی این کتاب را به فارسی برگردان کرده‌اند. از جمله این عناوین می‌توان به «عنصر اصلی» ترجمه‌ی رضا اسکندری‌آذر، «آن اصل کاری» ترجمه‌ی علی قاسمی، «آن چیز مهم» ترجمه‌ی لادن کاظمی، «آن یک چیز» ترجمه‌ی کاظم جوادی، «فقط یک کار» ترجمه‌ی حمیده رستمی و «یک چیز» ترجمه‌ی محسن طالبی و علیرضا فرجی اشاره کرد. در این بین ترجمه‌ی رضا اسکندری‌آذر را می‌توان به عنوان بهترین ترجمه‌ی اثر در نظر گرفت.

نقد کوتاهی بر کتاب

در حالی که کتاب عنصر اصلی نوشته‌ی گری کلر و جی پاپسان دارای بینشی مفید و توصیه‌های عملی زیادی است، یک انتقاد به کتاب این است که فرآیند دستیابی به موفقیت را بیش‌ازحد ساده در نظر می‌گیرد. این کتاب پیشنهاد می‌کند که با شناسایی و تمرکز روی یک چیز می‌توانیم به نتایج فوق‌العاده‌ای در زندگی خود دست یابیم. در حالی که این مطمئناً تا حدی درست است، اما این واقعیت را نادیده می‌گیرد که موفقیت اغلب به ترکیبی از عوامل از جمله سخت‌کوشی، استعداد و شانس نیاز دارد. با این حال توصیه‌های کتاب برای تمرکز بر روی یک هدف مهم بسیار کاربردی است و شاید نتواند مخاطب را مستقیما به موفقیت برساند، ولی مسیر رسیدن به موفقیت را برای او بسیار هموار خواهد کرد.

طبق نظر نویسنده‌های این کتاب چطور عنصر اصلی خود را پیدا کنیم؟

بر اساس کتاب عنصر اصلی چندین مرحله وجود دارد که می‌توانید برای شناسایی عنصر اصلی یا مهم‌ترین چیز در زندگی‌تان انجام دهید:

۱. با اهداف کلان خود شروع کنید: در مورد آنچه می‌خواهید در زندگی خود به دست آورید و اهداف بلندمدت شما چه هستند فکر کنید. این می‌تواند به شما کمک کند تا مسائلی از زندگی خود را که برای شما مهم هستند و جایی که باید تلاش خود را متمرکز کنید، شناسایی کنید.

۲. اهداف خود را اولویت‌بندی کنید: زمانی که اهداف کلان خود را شناسایی کردید، آن‌ها را بر اساس اینکه کدام‌یک برای شما مهم هستند و کدام‌یک بیشترین تأثیر را بر زندگی شما خواهند داشت، اولویت‌بندی کنید.

۳. سوال تمرکز را از خود بپرسید: سوال تمرکز این است که «یک کاری که می‌توانم انجام دهم چیست که با انجام آن، همه‌چیز ساده‌تر یا غیرضروری می‌شود؟» این سوال می‌تواند به شما کمک کند تا مشخص کنید چه چیزی بیشترین تاثیر را در دستیابی به اهداف شما دارد.

۴. از ابزار بهره‌وری استفاده کنید: ابزارهای بهره‌وری زیادی در دسترس هستند که می‌توانند به شما کمک کنند مهم‌ترین وظایف خود را شناسایی کرده و روی آنها متمرکز بمانید. برخی از مثال‌ها شامل برنامه‌ریزی زمانی و ایجاد فهرست کارها است.

۵. آزمایش و اصلاح کنید: ممکن است برای شناسایی «عنصر اصلی» خود با آزمون و خطا کمی طول بکشد. برای آزمایش رویکردهای مختلف و بهبود تمرکز خود در طول زمان آماده باشید.

به‌طور کلی، شناسایی «عنصر اصلی» نیاز به تأمل در خود، اولویت‌بندی و تمایل به آزمایش و اصلاح رویکردتان دارد. با تمرکز بر مهم‌ترین وظیفه خود، می‌توانید در زمان کمتری به دستاوردهای بیشتری برسید و زندگی رضایت‌بخشی داشته باشید.

نظرات افراد و مجله‌های مشهور درباره عنصر اصلی

افراد و نشریات مهم زیادی درباره‌ی این کتاب موفق حوزه‌ی خودیاری نظرات خود را منتشر کرده‌اند. نشریه‌ی کرکاس می‌نویسد که «کتاب عنصر اصلی مثل استخوان‌های دلگرم‌کننده‌ای که ارزش جویدن دارد است اما گوشت قابل توجهی در آن وجود ندارد که دندان‌هایتان را در آن فرو ببرید». ماریا شاراپووا، عضو شماره یک انجمن جهانی تنیس زنان درباره‌ی این کتاب می‌گوید:‌ «این برای من خیلی خوب است که وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوم، تمرکز خود را بر روی این یک چیز بگذارم که می‌خواهم در طول روز انجام دهم.» براندون ترنر نیز درباره‌ی این کتاب نوشت: «کتاب عنصر اصلی نوشته‌ی گری کلر و جی پاپاسن کتابی آسان برای خواندن اما عمیق است که به من کمک کرد تا در تمام زمینه‌های زندگی‌ام روی حفظ عنصر اصلی تمرکز کنم» و این کتاب را یکی از «۵ کتاب قدرتمندی که مسیر زندگی من را تغییر داد» نامید. در نقدی برای نشریه ملی، آلیس هاین خاطرنشان می‌کند که این کتاب «مواد لازم را دارد تا افرادی را که تحت فشارهای شغلی و زندگی خانگی تحت تاثیر قرار می‌دهند، تقویت کند.»

جوایز و افتخارات کتاب

کتاب عنصر اصلی اثر گری کلر و جی پاپسان کتاب بسیاری موفقی در حوزه‌ی خودیاری بوده است. مجله‌ی نیویورک تایمز، نشریه‌ی وال‌استریت، نشریه‌ی امروز ایالات متحده، و آمازون این کتاب را در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های خود فهرست کرده‌اند. کتاب‌فروشی زنجیره‌ای هادسون آن را در میان بهترین کتاب‌های «مرتبط با تجارت» خود در سال ۲۰۱۳ فهرست کرده است. این کتاب در مجموع برنده ۱۲ جایزه کتاب و به ۲۶ زبان ترجمه شده است. این کتاب همچنین به‌عنوان یکی از ۱۰۰ کتاب برتر تجاری تمام دوران در گودریدز انتخاب شد.

بخشی از متن کتاب عنصر اصلی

ایده‌ای فراگیر وجود دارد که بر اساس آن فرد موفق فردی منضبط است که زندگی‌ای منضبط را در پیش می‌گیرد.

این دروغی بیش نیست.

حقیقت این است که ما به مقدار انضباطی بیش از آنچه در حال حاضر داریم نیازی نداریم، فقط باید آن را کمی بهتر از قبل جهت‌دهی و مدیریت کنیم.

بر خلاف باور عموم، موفقیت ماراتنی از اقدامات منضبط نیست. موفقیت نیازمند آن نیست که شما تمام‌وقت فرد منضبطی باشید که تمام اعمالش تعلیم‌دیده باشد و بتوانید تمام مسائل را با «کنترل کردن» حل کنید. موفقیت در واقع مسابقه‌ای کوتاه است، یک مسابقۀ دوی سرعت که در آن انضباط فردی سوخت شماست و به آن اندازه لازم است که به عادت تبدیل شده و بر وجودتان غالب شود.

وقتی می‌دانیم کاری باید انجام شود و در حال حاضر انجامش نمی‌دهیم معمولاً می‌گوییم: «نیاز به انضباط بیشتری دارم.» در واقع تنها چیزی که ما نیاز داریم عادت برای انجام آن کار است و فقط به همان اندازه انضباط نیاز داریم که بتوانیم آن عادت را در خودمان شکل دهیم.

در تمام بحث‌ها دربارۀ موفقیت، لغات «انضباط» و «عادت» در نهایت با هم تلاقی می‌کنند. اگرچه این دو به لحاظ معنایی از هم جدا هستند اما به نحوی قدرتمند به هم متصل شده و زیربنایی برای موفقیت ایجاد می‌کنند: یعنی باید آن‌قدر به‌طور مرتب روی چیزی کار کنید که در نهایت آن چیز برای شما کار کند. وقتی سعی در ایجاد انضباط در خود دارید در واقع خودتان را تعلیم می‌دهید تا به طریقی خاص عمل کنید. کافی است به مدت کافی این روال را ادامه دهید تا به روال روتین شما تبدیل شود؛ یا به عبارت دیگر: عادت. پس وقتی افرادی را می‌بینید که از نظرتان منضبط هستند در حقیقت افرادی را می‌بینید که مجموعه‌ای از عادات را در ذهنشان ایجاد کرده‌اند. همین باعث می‌شود آن‌ها از دید شما «منضبط» بیایند، در حالی که در عالم واقعیت فرد منضبط نداریم، فقط افراد مختلف با عادت‌های مختلف داریم.

اصلاً چه کسی دلش می‌خواهد سخت‌گیرانه منضبط باشد؟ فکر اینکه تمام رفتارهایتان را از طریق تمرین شکل داده و حفظ کنید از یک سو غیرممکن و از سوی دیگر حوصله‌سربر است. اغلب افراد در نهایت به این نتیجه‌گیری می‌رسند اما چون راه دیگری نمی‌بینند یا تلاششان در جهت انجام کار غیرممکن را دو برابر می‌کنند و یا خیلی بی‌صدا جا می‌زنند. سرخوردگی نمایان می‌شود و افراد در نهایت تسلیم می‌شوند.

شما برای موفقیت نیاز ندارید فرد منضبطی باشید. در واقع با مقدار کمتری از انضباط، در مقایسه با آنچه تصور می‌کنید، می‌توانید به موفقیت برسید، آن هم به همین یک دلیل ساده: «موفقیت یعنی انجام دادن درستِ کارها، نه درست انجام دادن تمام کارها.»

ترفند رسیدن به موفقیت این است که عادات مناسب را انتخاب کنید و فقط به‌اندازه‌ای انضباط به خرج دهید تا آن عادات را در ذهنتان تثبیت کنید، همین و بس؛ این تمام انضباطی است که نیاز دارید. وقتی آن عادت‌ها به بخشی از زندگی‌تان تبدیل شوند به نظر دیگران منضبط می‌آیید اما نیازی نیست منضبط باشید. شما کسی هستید که عادتی دارد که به‌طور مرتب به نفعش کار می‌کند، چون قبلاً به‌طور مرتب روی آن عادت کار کرده‌اید. شما کسی هستید که از «انضباط گزینشی» برای ایجاد یک عادت درست استفاده کرده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۰۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۷۰۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان