خرید و دانلود کتاب کار عمیق (deep work)
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب کار عمیق

کتاب کار عمیق (Deep Work) یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های کال نیوپورت، نویسنده‌ای آمریکایی است که در حوزۀ فناوری، کار و فرهنگ فعالیت می‌کند. اصطلاح کارِ عمیق به معنی توانایی تمرکز بدون حواس‌پرتی بر روی یک کار است. چنین مهارتی می‌تواند امکان تسلط بر اطلاعات پیچیده در زمان کمتری را فراهم کند که طبیعتاً نتیجۀ بهتری نیز از آن به دست خواهد آمد.

کار عمیق از زمان انتشار در لیست پرفروش‌های نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال و آمازون قرار گرفته است. نشر نوین این کتاب را با ترجمه ناهید ملکی منتشر کرده است. نسخه الکترونیکی این کتاب را می‌توانید از طاقچه خرید و دانلود کنید. برای آشنایی با شیوه‌ی خرید کتاب کار عمیق می‌توانید راهنمای خرید و پرداخت آنلاین در بخش سوالات متداول را مطالعه کنید.

درباره کتاب کار عمیق اثر کال نیوپورت

کال نیوپورت در کتاب کار عمیق به تأثیر روایت‌ها در عصر اطلاعات می‌پردازد و اینکه چگونه این درهم‌آمیختگی اطلاعات و پیچیدگی شرایط ارتباطی باعث حواس‌پرتی و عدم تمرکز می‌شود. کار عمیق توانایی تمرکز بر روی یک کار بدون پرت شدن حواس است. چنین کاری موجب می‌شود تا ارزش‌های جدیدی آفریده شده و مهارت‌های افراد بهبود پیدا کند. این درحالی است که می‌توان گفت کارِ کم-عمق به گونه‌ای اطلاق می‌شود که به‌صورت غیرشناختی و اغلب با تدارک کارهایی‌ بدون فکر صورت می‌پذیرد که در آن‌ها توجهی به کاری که در حال انجام است وجود ندارد. در چنین شرایطی تلاش افراد نمی‌تواند ارزش جدیدی را در جهان ایجاد کند و اعمال آن‌ها به‌راحتی تکرارپذیرند. شاید بتوان گفت که در قرن بیست‌ویکم، مهارت کار عمیق به‌عنوان نوعی قدرت فزاینده می‌تواند در بازارهای رقابتی اقتصادی عمل کند. افرادی که این قابلیت را دارا هستند و یا برای به دست آوردن مهارت‌های آن تلاش می‌کنند، می‌توانند در جایگاه بهتری از نظر رقابتی قرار گیرند و کاری را انجام بدهند که هرکسی از پس آن بر نمی‌آیند.

کتاب کار عمیق به دو بخش تقسیم شده که در بخش اول به این موضوع می‌پردازد که در هر حرفه‌ای پرورش یک اخلاق کاری مبتنی بر کار عمیق، می‌تواند فواید زیادی را به همراه داشته باشد. بعد از آن، نویسنده یک رژیم آموزشی سختگیرانه را به‌صورت چهار «قانون» ارائه می‌کند که به وسیلۀ آن ذهن و عادت‌های ما بتوانند برای به دست آوردن این مهارت آماده شوند. این قوانین عبارت‌اند از: (۱) تمرکز کردن بر روی چیزهای مهم، (۲) اقدام بر روی ارزش‌های هدایت‌کننده، (۳) داشتن تابلوی امتیاز مجاب‌کننده و (۴) داشتن یک ریتم مسئولیت‌پذیر. کتاب کار عمیق که به‌نوعی می‌تواند ترکیبی از انتقاد به فرهنگ و ارائۀ توصیه‌های عملی برای انجام مهارت‌های مفید باشد، از داستان‌ها نیز بهره می‌برد. از داستان کارل یونگ روان‌شناس گرفته که برجی سنگی را در جنگل می‌سازد تا بتواند ذهن خود را متمرکز کند، تا فردی پیشگام در شبکه‌های اجتماعی که بلیطی برای رفتن به توکیو می‌خرد تا بتواند آزادانه کتابش را بنویسد.

خرید و دانلود کتاب کار عمیق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب کار عمیق می‌تواند به‌گونه‌ای عمل کند که در جریان سیال و گستردۀ مدرن و پیچیده‌تر شدن موضوعات ارتباطی نقش مؤثری ایفا کند. این نقش می‌تواند موجب افزایش قابلیت تمرکز افراد و افزایش بهره‌وری در کار و زندگی شخصی شود. در عصری که در آن شاهد گسترش مفاهیم و داده‌هایی هستیم که از طریق توسعۀ دموکراتیک اطلاعات حاصل می‌شوند، این مسئلۀ مهم به حاشیه رفته است که انسان چگونه می‌تواند بر کار خودش متمرکز شود. هنگامی که فضای گستردۀ اطلاعات همواره ما را درگیر سردرگمی و گیجی کرده و استفادۀ ما از قابلیت‌های آن را به جای عمیق‌تر شدن، کم‌عمق‌تر می‌کند. کتاب کار عمیق می‌تواند برای آن دسته از افراد که همواره با اطلاعات و داده‌های گستردۀ دنیای مدرن سروکار دارند مفید واقع شود. از آن‌جایی که این اثر علاوه‌بر خواندن مفاهیم پایه در خصوص کم‌عمق بودن استفاده از اطلاعات شبکه‌های مجازی و یا رسانه‌های جمعی، راه‌کارها و قوانینی به‌صورت تمرینی در زمینۀ کسب مهارت کار عمیق کردن ارائه می‌دهد، می‌تواند در زمینۀ خودیاری و توسعه فردی مفید واقع شود.

کتاب کار عمیق تلاشی است برای افزایش کارایی افراد در زندگی شخصی و در عرصۀ رقابت‌های اقتصادی و اجتماعی مدرن.

چرا باید کتاب کار عمیق با ترجمه ناهید ملکی را بخوانیم؟

با گسترش امکان دسترسی به داده‌ها و ارتباطات جمعی بین انسان‌ها، همواره مسئله‌ای در میان افرادی که به‌خصوص به‌طور مستمر با این اطلاعات و رسانه‌ها مشغول کار هستند به وجود می‌آید. مسائلی از این قبیل که چک کردن ایمیل یا شکبه‌های مجازی به‌صورت یک کار مداوم شده و حتی اگر نیازی هم به این کار نباشد، از آن‌جایی که افراد دیگر به آن عادت‌های خود نگاهی مجدد نمی‌کنند، همواره زمان و وقتی را از ایشان می‌گیرد. این دست از کارها به‌صورت کم-عمق و یا بدون توجه صورت می‌گیرند و تنها چیزی که دارند شاید تلف کردن زمان و کمک به گسترش تبلیغاتی باشد که در ناخودآگاه ذهن او اثر گذارند. اما افراد برای آنکه بتوانند زندگی مؤثرتری داشته باشند و بر روی کارهایی که می‌کنند متمرکز شوند، نیاز دارند تا با نگاهی انتقادی کارهای کم‌عمق خود را بازنگری کنند و با تمرکز بیشتر به داده‌هایی که می‌خواهند از آن‌ها استفاده کنند بپردازند. نتیجۀ این کار می‌تواند موجب ذخیره کردن زمان و هموارتر شدن مسیری باشد که قصد انجامش را دارند. کتاب کار عمیق راهکاری نظری و عملی برای رسیدن به چنین هدفی است.

درباره کال نیوپورت

کالوین کال نیوپورت در ۲۳ ژوئن ۱۹۸۲ به دنیا آمد. تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی در کالج دارتموث (Dartmouth) در سال ۲۰۰۴ به پایان رساند و دکتری خود را در زمینۀ علوم کامپیوتر در سال ۲۰۰۹ از مؤسسۀ فناوری ماساچوست (MIT) تحت نظر نانسی لینچ (Nancy Lynch) دریافت کرد. از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ دانشیار فوق-دکتری در بخش علوم کامپیوتر MIT فعالیت می‌کرد.

او در سال ۲۰۱۱ به‌عنوان استادیاد علوم کامپیوتر وارد دانشگاه جورج تاون (Georgetown University) و توانست در سال ۲۰۱۷ کرسی‌ای را کسب کند. کارهای او بر روی الگوریتم‌های توزیع‌شده در سناریوهای شبکه‌ متمرکز بوده و مطالعۀ سیستم‌های ارتباطی در طبیعت را نیز در بر می‌گیرد. در حال حاضر او دانشیار ممتاز پروست در گروه علوم کامپیوتر دانشگاه جورج تاون و همچنین نویسندۀ هشت کتاب خوب است.

او در کتاب «کار عمیق: قوانینی برای موفقیت متمرکز در دنیای پریشان» (۲۰۱۶)، اصطلاح کار عمیق را ابداع کرد که به مطالعۀ بخش‌هایی از زمان در زندگی افراد اشاره دارد که در آن بدون حواس‌پرتی به کارها می‌پردازند.

از دیگر آثار او می‌توان به «مینیمالیسم دیجیتال» (۲۰۱۹) که به دنبال یافتن زندگی متمرکز در جهان پر هیاهو است، اشاره کرد. در این کتاب مانند مابقی آثارش، بر روی فلسفۀ استفاده از عناصر دیجیتالی کار کرده و اینکه چطور این عناصر موجب عدم تمرکز شده‌اند و افراد چگونه می‌توانند با کسب مهارت‌هایی تمرکز خود را افزایش دهند. این کتاب را نشر میلکان به ترجمۀ سمانه پرهیزکاری ارائه کرده است. همچنین کتاب «جهانی بدون ایمیل» (۲۰۲۱) از دیگر آثار اوست که در زمینۀ ارتباطات و کانال‌های ارتباطی میان شبکۀ انسان‌ها در عصر امروز است. او که یک تحصیل‌کرده در رشتۀ علوم کامپیوتر است سعی دارد تا جهان را بار دیگر به شیوۀ فلسفی در زمینۀ دیجیتال هدایت کند.

بهترین ترجمه فارسی کار عمیق

کتاب کار عمیق به جهت شهرت توسط ناشران مختلفی به چاپ رسیده است. از میان آن‌ها نشر نوین با ترجمه ناهید ملکی این اثر را به چاپ رسانده است. ملکی مترجم اثر دیگری از کال نیوپورت به نام «مینیمالیسم دیجیتال» نیز است. همچنین نشر میلکان با ترجمۀ احسان قراخانی این کتاب را به چاپ رسانده. نشر آتیسا با ترجمۀ لیلا اسکندری نیز از دیگر انتشاراتی است که این کتاب را به بازار ایران رسانده. مابقی انتشارات مانند نگاه آشنا، ندای معاصر، شمشاد، مات، شاهدخت، آوای منجی و... هستند که این اثر را به فارسی ترجمه و چاپ رساندند.

نظرات افراد مشهور درباره کتاب کار عمیق

مجلۀ وال‌استریت در مورد این کتاب نوشته: «کتاب کار عمیق دو وظیفۀ قابل توجه را انجام می‌دهد: ارائۀ انبوهی از اقدامات قابل انجام برای بلند‌پروازی، بدون تکیه بر کلیشه‌ها. و دوم مقاومت آقای نیوپورت در برابر ارتباط و اتصال دائمی تفکرهای گروهی بدون آنکه به نظر برسد دچار بدبینی شده باشد».

الیور برکمن در گاردین می‌نویسد: «این اشتباه است که فکر کنیم کار عمیق را باید به‌عنوان عنصری جداگانه در برنامۀ خود قرار دهیم. بنا به نوشتۀ نیوپورت اگر واقعاً به کار عمیق متعهد شویم، این کار می‌تواند مابقی زمان ما را متحول کند. بنابراین کارهای کم‌عمق‌تر را سریع‌تر انجام می‌دهیم و می‌توانیم زمان بیشتری را در زندگی خانگی خود داشته باشیم و زمان‌های تلف‌شده را حذف کنیم».

ست گودین، نویسندۀ کتاب «تمرین» که در زمینۀ راه و رسم کار خلاقانه‌ و بازاریابی فعالیت کرده، می‌نویسد: «نیوپورت، صدایی شفاف در دریایی از سروصداست که علم و اشتیاق را به ارمغان می‌آورد. ما به کلیک‌های بیشتر، گربه‌های بیشتر و ایموجی‌های بیشتر نیازی نداریم. ما به کار شجاعانه نیاز داریم، کاری که زمانی اتفاق می‌افتد که ندیدن و چشم‌پوشی کردن خودداری کنیم».

کتاب‌های مشابه

اگر این کتاب را دوست داشتید و به‌دنبال کتاب‌‌های مفیدی با این حال‌وهوا می‌گردید، مطالعه این عناوین را پیشنهاد می‌کنیم: اثر مرکب نوشته‌ی دارن هاردی، هفته کاری چهارساعته اثر تیموتی فریس، گام‌های غول‌آسا اثر آنتونی رابینز، ذهن متمرکز اثر مایکل هیت و قدرت عادت اثر چارلز داهیگ.

جملاتی از متن کتاب کار عمیق

اقتصاددانی به نام شروین روسن، در مقاله‌ای که در سال ۱۹۸۱ منتشر کرد، به بررسی زیربنای ریاضی این بازارها که در آنها «برنده صاحب همه‌چیز می‌شود» پرداخت. او برای این کار، در فرمول‌هایش متغیر q را به عنوان استعداد یا کیفیت و به عنوان عاملی با «جایگزینی ناقص۴۰»، مدل‌سازی کرد و آن را به این صورت توضیح داد:

«گوش دادن پی‌درپی به خوانندگانی در سطح متوسط و آهنگ‌های متوسط، روی هم جمع نمی‌شوند و تبدیل به اجرایی منحصربه‌فرد و عالی نمی‌شوند.» به عبارت دیگر، استعداد، کالا نیست که بتوانید به صورت عمده خریداری کنید و آنها را برای رسیدن به سطوح مورد نیاز با هم ترکیب کنید: فقط برای بهترین بودن، پاداش وجود دارد. بنابراین، اگر در بازاری هستید که مصرف‌کننده، به همه بازیگران آن دسترسی دارد و ارزش q هر فرد مشخص است، بنابراین، این مصرف‌کننده بهترین را انتخاب خواهد کرد. حتی اگر مزیت داشتن استعداد برتر، در مقایسه با استعداد بعدی در رتبه‌بندی مهارت‌ها، کوچک باشد، فوق ستاره‌ها هنوز هم بخش عمده‌ای از بازار را جذب خواهند کرد.

معرفی نویسنده
عکس کال نیوپورت
کال نیوپورت

کال نیوپورت یک استاد جوان در دانشگاه «جورج‌تاون» آمریکا است که درباره‌ی چیزهای جالبی مثل تکنولوژی‌های دیجیتال و فرهنگ‌ها تحقیقات زیادی کرده. حتی اگر نیوپورت را نشناسیم، حتما با کتاب‌های پرفروش، محبوب و جدیدش چشم در چشم شده‌ایم. هر چه باشد کال نویسنده‌ی کتاب‌های کار عمیق، مینیمالیسم دیجیتال و آنقدر عالی و فوق‌العاده باش تا نتوانند تو را نادیده بگیرند است!

نظرات کاربران

eli
۱۳۹۹/۰۷/۲۸

دقیقاً همان موقع که علی بندری عزیز در پادکست بی پلاس از کتاب "کار عمیق" گفت، من آن‌قدر به خواندن آن علاقه‌مند شدم که همان روز آن را از طاقچه خریدم و شروع به خواندن کردم. کتابی که درنهایت از خواندن آن

- بیشتر
داریوش اعتماد
۱۳۹۹/۰۶/۱۶

من هم خوندمش وهم خلاصه نویسیش کردم کتاب خوبیه برا اونایی که می خوان یه کار مفید انجام بدن وزندگیشونو ازدست این سرگرمی های گذرا و کم ارزش نجات بدن با خوندن این کتاب و به تبع اون باعملی کردن راهکاراش ،آدم

- بیشتر
صبح
۱۳۹۹/۰۶/۲۵

خلاصه کتاب رو میشه این طوری گفت که تنوع کارها را کم کنید! یعنی در طول یک ساعت، یک روز و همین طور چندهفته یا چندماه به یک کار بچسبید و نه چند کار با هم، (چندکارگی ممنوع، مخصوصا با تمرکز

- بیشتر
آلیوشا کارامازوف
۱۳۹۸/۰۶/۱۲

کتاب به بررسی عوامل حواس‌پرتی (شبکه‌های اجتماعی اینترنت گردی بررسی ایمیل و ... ) در دنیای امروز می‌پردازه. نویسنده که خودش مدرک پست دکترای علوم کامپیوتر از دانشگاه MIT داره مفهومی رو به نام کار عمیق معرفی می‌کنه و در

- بیشتر
فاطمه سادات واحدی
۱۳۹۹/۰۱/۰۹

پیشنهاد می‌کنم برای آماده‌کردن ذهنتون و فهم روان‌تر مطالب کتاب، اول پادکست deep work بی‌پلاس رو گوش کنید و بعد به سراغ خوندن این کتاب بیاید. در این صورت می‌تونید بخش ابتدایی رو رد کنید و مستقیم سراغ بخش‌دوم و

- بیشتر
nafi3_94
۱۳۹۹/۰۸/۱۶

این کتاب رو بعد از شنیدن پادکست بی‌پلاس (اپیزود کار عمیق) شروع کردم کتاب فوق‌العاده‌ای بود فصل اول کتاب در مورد "چرا باید کار عمیق کرد" و فصل دوم راهکارهای برای کار عمیق بود. اگر از بازدهی کم در ساعات طولانی کار خسته

- بیشتر
حمید
۱۳۹۹/۰۵/۰۳

کاری که الان می خواهم انجام دهم، واقعا مفید است؟ یا انجام کاری فرعی برای فرار از انجام کار اصلیست؟ نکات مثبت و منفی: + حواس نویسنده به نمونه های نقض کننده نظراتش بوده و آن ها را تحلیل می کند. -به

- بیشتر
مهدی گوهری
۱۳۹۸/۰۹/۱۳

حرف اصلی کتاب دور شدن از عوامل حواس پرتی برای افزایش تمرکز است و در این میان به شبکه های اجتماعی توجه ویژه ای داره. مطالب کتاب مفید اما کمی کش دار توضیح داده شده است. نکته منفی مهم کتاب

- بیشتر
Saeed A. H.
۱۳۹۸/۰۸/۱۵

این نظر رو بعد مطالعه نسخه اصلی و ترجمه کتاب مینویسم. کتاب کاملا مفید و جذاب هست ولی متاسفانه ترجمه اون خیلی ایراد داره. هرچند شاید بشه بدون مشکل مطالعه اش کرد و منظور اصلی نویسنده را متوجه شد. بعضی

- بیشتر
فائزه
۱۳۹۹/۰۵/۰۸

من همیشه دلم میخواست از فضای مجازی کمتر استفاده کنم، اما چون دلیل قانع کننده ای پیدا نمیکردم انگیزشو نداشتم. این کتاب واقعا کمکم کرد. البته به صفر نرسید ولی واقعا کمتر شد و الان میبینم چقد تونستم وقتمو صرف

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۳۲۰)
اکثر مردم تصور می‌کردند (و هنوز هم برخی این تصور را دارند) که استراحت کردن باعث شاد شدن آنها می‌شود. ما می‌خواهیم کمتر کار کنیم و زمان بیشتری را در تختخواب صرف کنیم. اما نتایج مطالعات ESM چیک‌سنت‌میهایی نشان می‌دهد که این تصور اشتباهی است که بیشتر مردم مرتکب آن می‌شوند: به طرز عجیبی، لذت بردن از کارها، واقعاً آسان‌تر از لذت بردن از زمان‌های آزاد است
apotheosis
نیچه گفت: «تنها ایده‌هایی که از طریق پیاده‌روی به دست می‌آیند، ارزش دارند»
Mohammad Ali Zareian
اگر نمی‌توانید یاد بگیرید، نخواهید توانست پیشرفت کنید.
radmehr
دو توانایی اصلی برای رشد در اقتصاد جدید 1) توانایی سریع ماهر شدن در کارهای سخت. 2) توانایی تولید در سطح ممتاز، هم از نظر کیفیت و هم از نظر سرعت.
🥊 Maze 🥊
یادگیری، نیاز به تمرکز شدید دارد.
mahbob
«نابغه‌ها فقط وقتی عملکرد عالی داشتند که تمام توانایی خود را به موضوعی اختصاص می‌دادند که تصمیم داشتند خودشان را در آن نشان دهد.
radmehr
عمل کردن به یک استراتژی، سخت‌تر از ایجاد آن است.
SaNaZ
البته که کار عمیق، محدود به اتفاقات تاریخی یا فرار از تکنولوژی نیست. مدیرعامل مایکروسافت، بیل گیتس، دو بار در سال، «هفتهٔ تفکر» برگزار می‌کند که طی آن، خودش را از دیگران جدا می‌کند (اغلب در کلبه‌ای کنار دریاچه)، تا به جز مطالعه و فکر کردن به اندیشه‌های بزرگ، کار دیگری انجام ندهد.
میثم اکبرپوری
برای تولید در بالاترین سطح خودتان، نیاز دارید که مدت طولانی با تمرکز کامل و بدون حواس‌پرتی روی یک وظیفه، کار کنید. به بیان دیگر، نوع کاری که عملکرد شما را بهینه می‌کند، کار عمیق است. اگر عمیق بودن به مدت طولانی، برایتان راحت نباشد، دشوار خواهد بود که عملکردتان را به سطح بالایی از کیفیت و کمیت برسانید که به طور فزاینده‌ای برای پیشرفت حرفه‌ای ضروری است.
mahbob
توانایی انجام کارهای عمیق به طور فزاینده‌ای در حال کمیاب شدن است و دقیقاً در همان زمان در اقتصاد ما، به طور فزاینده‌ای در حال ارزشمند شدن است. در نتیجه، افراد کمی که این مهارت را پرورش می‌دهند و سپس آن را محور اصلی زندگی کاری خود قرار می‌دهند، پیشرفت خواهند کرد.
زهرا سادات

حجم

۲۶۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

حجم

۲۶۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
۲۹,۵۰۰
۵۰%
تومان