دانلود و خرید کتاب جامعه سالم اریک فروم ترجمه اکبر تبریزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جامعه سالم اثر اریک فروم

کتاب جامعه سالم

نویسنده:اریک فروم
انتشارات:انتشارات بهجت
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب جامعه سالم

کتاب جامعه سالم نوشتهٔ اریک فروم و ترجمهٔ اکبر تبریزی است. انتشارات بهجت این کتاب روان‌شناسانه را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب جامعه سالم

کتاب جامعه سالم، نخستین‌بار در سال ۱۹۵۵ میلادی به چاپ رسید. گفته شده است که یکی از علایق اصلی اریک فروم، تحلیل ساختارهای اجتماعی و تأثیر آن‌ها بر سلامت روان افراد بود. اریک فروم در این پژوهش، پا را فراتر گذاشته و پرسیده است که آیا یک جامعه می‌تواند مریض باشد؟ یافته‌های این نویسنده نشان داده است که جواب این سؤالْ مثبت است. این روان‌شناس بزرگ در کتاب جامعه سالم، به نقش کاپیتالیسم مدرن در ایجاد احساس بیگانگی در افراد پرداخته و جایگزین‌های تاریخی و معاصر آن را به بحث گذاشته است. اریک فروم در نهایت، ایده‌هایی جدید را به‌منظور سازمان‌دهی دوباره به اقتصاد، سیاست و فرهنگ ارائه کرده است؛ ایده‌هایی که حامی سلامت روان افراد و همچنین نیاز اساسی انسان‌ها به عشق و آزادی است.

این کتاب در ۹ فصل نوشته شده است.

خواندن کتاب جامعه سالم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران روان‌شناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره اریک فروم

اریش فروم (اریک فروم) در ۲۳ مارس ۱۹۰۰ به دنیا آمد. او روان‌کاو و جامعه‌شناس آمریکایی - آلمانی‌تبار، روان‌شناس اجتماعی در مکتب فرانکفورت و همچنین یک سوسیال‌دموکرات و از برجسته‌ترین فیلسوفان مکتب اومانیستی است. فروم در آثارش کوشید تا ارتباط میان روان‌شناسی و جامعه را شرح دهد. او معتقد بود که با به‌کاربستن اصول روانکاوی به‌عنوان علاج مشکلات و بیماری‌های فرهنگیِ انسان، راهی به‌سوی تحقق یک «جامعهٔ معقول» و متعادل از لحاظ روانی خواهیم یافت.

بعضی از مشهورترین کتاب‌های این نویسنده عبارت‌اند از: «هنر عشق‌ورزیدن»، «گریز از آزادی»، «روانکاوی و دین»، «انسان برای خویشتن»، «پژوهشی در روان‌شناسی اخلاق»، «هنر بودن»، «انقلاب امید: در ریشه‌های عوامل غیراومانیستی و اومانیستی جامعه صنعتی» و... .

اریک فروم در ۱۸ مارس ۱۹۸۰ درگذشت.

بخشی از کتاب جامعه سالم

«این درست است كه انسان برخلاف سایر جانداران، سازگاری تقریباً نامحدودی از خود نشان می‌دهد، همان‌گونه كه می‌تواند همه چیز بخورد، در هرنوع شرایط اقلیمی زندگی كرده و خود را با محیط تطبیق دهد، و تقریباً هیچ نوع شرط روانی وجود ندارد كه بشر نتواند آن را تحمل كند و به‌‌زندگی خود ادامه ندهد. بشر می‌تواند هم آزاد و هم بنده وار زندگی كند، زندگی مجلل و مرفه یا فقر توأم با نیمه گرسنگی، با هردو سازگار است. می‌تواند جنگجو و صلح دوست یا استثمارگر و راهزن باشد یا به‌عضویت مؤسسات تعاونی و خیریه درآید، تقریباً هیچ‌گونه وضع روحی نیست كه بشر نتواند آن را تحمل نكند، همه كار می‌توان با انسان كرد و به‌هرمنظور می‌توان از او استفاده كرد. خصوصیات بالا به‌ظاهر این فرض را مدلل می‌سازد كه طبیعت مشتركی برای كلیه‌ی افراد بشر وجود دارد و فرق بین انسان‌ها فقط از جنبه‌ی فیزیولوژیكی و آناتومیكی است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۰۸ صفحه

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۰۸ صفحه

قیمت:
۹۸,۰۰۰
تومان