دانلود و خرید کتاب نگاهی اجمالی به فلسفه از روشنگری تا امروز ربرت تسیمر ترجمه رحمان افشاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نگاهی اجمالی به فلسفه از روشنگری تا امروز اثر ربرت تسیمر

کتاب نگاهی اجمالی به فلسفه از روشنگری تا امروز

نویسنده:ربرت تسیمر
ویراستار:هومن پناهنده
امتیاز:
۳.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب نگاهی اجمالی به فلسفه از روشنگری تا امروز

کتاب الکترونیکی «نگاهی اجمالی به فلسفه از روشنگری تا امروز» نوشتهٔ ربرت تسیمر با ترجمهٔ رحمان افشاری و ویراستاری هومن پناهنده در انتشارات مهراندیش چاپ شده است. این کتاب در سال ۲۰۰۱ میلادی منتشر شد. کتاب نگاهی اجمالی دارد به فلسفهٔ ۳۰۰ سال اخیرِ غرب و به زبانی ساده، مهم‌ترین فیلسوفانِ دورهٔ روشنگری تا امروز را معرفی می‌کند، از برجسته‌ترین آثار فلسفی آنان یاد می‌کند، رایج‌ترین اصطلاحات فلسفی این دوره را به مختصرترین شکل توضیح می‌دهد و اشاراتی روشنگر به مهم‌ترین بحث‌های آنان دارد. هر اثر فلسفی، اندیشهٔ فلسفی نویسندهٔ آن را بازتاب می‌دهد و این کتاب نیز از این قاعده برکنار نیست. نویسندهٔ کتاب، دکتر رُبرت تْسیمِر، خود در مصاحبه‌ای گفته است که عقل‌گرای انتقادی است. عقل‌گرایی انتقادی، مکتبی است فلسفی که خود را ادامه‌دهندهٔ راهِ انتقادیِ کانت می‌داند و مدافع روشنگری و مدرنیته است. طبیعی است که این نگاه نویسنده بر کتاب حاکم است، اما وی درعین‌حال کوشیده است آرای مخالفان را، هرچند با نگاهی انتقادی، بازتاب دهد.

درباره کتاب نگاهی اجمالی به فلسفه از روشنگری تا امروز

این کتاب، ازنظر تاریخی به چندین فصل تقسیم شده است. هر فصل با مقدمه‌ای آغاز می‌شود که نگاهی کلی به آن دورهٔ تاریخی دارد. سپس به‌کمکِ معرفیِ مختصر، سرواژهٔ فلسفی، و بحث فلسفی آنچه در مقدمه آمده، ژرف‌تر بیان می‌شود. مخاطبان کتاب کسانی هستند که می‌خواهند با فلسفهٔ این دوره آشناییِ مقدماتی پیدا کنند، ازاین‌رو برای فهمیدن کتاب، پیش‌زمینهٔ خاص فلسفی لازم نیست.نویسنده در این کتاب می‌کوشد با زبانی ساده و روان مهم‌ترین فیلسوفان دورهٔ روشنگری تا زمان حال را به کوتاهی معرفی کند. بنابراین این کتاب نگاهی است اجمالی به فلسفهٔ این دوره، و مخاطبانش کسانی هستند که می‌خواهند از سرِ کنجکاوی یا به علّتی دیگر با فلسفهٔ این دوره آشنایی مقدماتی پیدا کنند. ازاین‌رو برای فهمیدن این کتاب، پیش‌زمینهٔ خاص فلسفی لازم نیست. خواننده پس از اتمام کتاب و با شناخت اجمالیِ حاصل از آن می‌تواند به تاریخ‌های مفصل فلسفه، تک‌نگاری‌های فلسفی یا آثار خود فیلسوفان رجوع کند تا ژرف‌تر با فلسفه و فیلسوفان این دوره آشنا شود.

کتاب نگاهی اجمالی به فلسفه از روشنگری تا امروز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به افرادی پیشنهاد می‌شود که مایل هستند نگاهی اجمالی به تاریخ فلسفه و اندیشه‌های فیلسوفان ۳۰۰ سال اخیر غرب داشته باشند.

بخشی از کتاب نگاهی اجمالی به فلسفه از روشنگری تا امروز

افلاطون در یکی از مهم‌ترین خاندان‌های اشرافیِ آتن چشم به جهان گشود و همواره خود را یکی از برترین‌ها می‌دانست. ادعای او منحصر به فلسفه نبود. رؤیایش این بود که به‌عنوان نوعی فیلسوف- شاهِ موفق پا به تاریخ بگذارد. افلاطون در کتاب اصلیِ خود به نام جمهوری، که نخستین اوتوپی یا آرمان‌شهر کشورداری است، طرحی از دولت ریخت که به‌شدت سلسله‌مراتبی بود و طبقهٔ حاکمان آن می‌بایست تربیتی فلسفی می‌داشتند.

افلاطون در مدرسهٔ خود موسوم به «آکادمی»، همچون رهبری دینی موردِاحترام بود. پیر فرزانه‌ای بود ژرف‌اندیش و خود را جانشین سقراط می‌دانست و او را شخصیت اصلیِ تمام دیالوگ‌های خود قرار داد، حتی آنجا که، دیگر، آرای سقراط را بازنمی‌گفت، بلکه عقاید خود را بیان می‌کرد. وی با ↑نظریهٔ ایده‌های خود و برنهادِ مرتبط به آن، که مطابق آن روح مقامی بالاتر از مادّه دارد، بر کل تاریخ فلسفه تأثیری ماندگار گذاشت. مفهوم «افلاطونی» حتی در گفتار عادی ما، مثلاً در تعبیر «عشقِ افلاطونی»، واردشده است. افلاطون یکی از نخستین کسانی بود که این برنهاد را پیش کشید که عقل وجه ممیزهٔ انسان از حیوان است و نفسِ انسان نامیراست و زوال نمی‌پذیرد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰۲۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۱۰۲۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان