دانلود کتاب صوتی هنر عشق ورزیدن با صدای محمد نظری + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی هنر عشق ورزیدن اثر اریک فروم

دانلود و خرید کتاب صوتی هنر عشق ورزیدن

معرفی کتاب صوتی هنر عشق ورزیدن

کتاب صوتی هنر عشق ورزیدن نوشتهٔ اریک فروم و ترجمهٔ پوری سلطانی است. محمد نظری گویندگی این کتاب صوتی مشهور را انجام داده و انتشارات دیجیتال آوای موج کتاب (نشر صوتی) آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی هنر عشق ورزیدن

کتاب صوتی هنر عشق ورزیدن، ماهیت عواطف عاشقانه را از سه منظر فلسفی، دینی و روان‌شناختی بررسی کرده و اقسام گوناگونِ عشق را طبقه‌بندی کرده است. اریک فروم در کتاب صوتی حاضر، ضمن ارائهٔ تعریفی دقیق از معنای عشق و تفکیکِ انواع و اقسام گوناگون عشق از یکدیگر، در پرسش مهم دیگری نیز تأمل می‌کند؛ عشق‌ورزیدن، چرا و چگونه زندگی ما را غنی‌تر و سرشارتر می‌کند؟ این سؤال به‌غایت مهم است و پاسخی درخور می‌طلبد. پاسخ خاصی که اریک فروم به این پرسش می‌دهد، حاکی از شناخت عمیق او درمورد ماهیت روانِ انسان و آشنایی او با تفکرات عمیق فلسفی و دینی است. هنر عشق‌ورزیدن یکی از آثار برجستهٔ اریش فروم به شمار می‌رود که در سال ۱۹۵۶ میلادی برای اولین‌بار منتشر شد. نویسنده در این کتاب شناسهٔ عشق را در دو چیز می‌بیند؛ شادی و عمق ارتباط متقابل. او معتقد است که اگر درگیر رابطه‌ای شدید که این دو شناسه را در آن حس نکردید، آن را با عشق و رابطهٔ احساسی اشتباه نگیرید.

گفته شده است که شنیدن این کتاب برای کسانی که دستورالعمل ساده‌ای برای هنر عشق‌ورزیدن می‌جویند، کاری یأس‌آور خواهد بود؛ برعکس، در این کتاب نشان داده شده است که عشق احساسی نیست که هر کس صرف‌نظر از مرحلهٔ بلوغ خود، بتواند به‌آسانی به آن گرفتار شود. این کتاب صوتی می‌خواهد شنونده را متقاعد کند که تمام کوشش‌های او برای عشق‌ورزیدن محکوم به شکست است؛ مگر آنکه خود او با جدیت تمام برای تکامل تمام شخصیت خویش بکوشد؛ تاآنجاکه به جهت‌بینی سازنده‌ای دست یابد. این کتاب صوتی می‌خواهد اثبات کند که اگر آدمی همسایه‌اش را دوست نداشته باشد و از فروتنی واقعی، شهامت، ایمان و انضباط بی‌بهره باشد، از عشق فردی خرسند نخواهد شد.

بخشی از کتاب حاضر به این پندارهٔ اشتباه پرداخته است که عشق لزوماً به‌معنای نبودِ هر گونه تعارض است. اریک فروم به‌روشنی بیان کرده است که بیشترِ افرادْ اختلافات دربارهٔ موضوعاتی جزئی یا سطحی را تعارض می‌انگارند؛ حال آنکه این اختلافات دردنمونِ تعارض‌های راستینِ فروخفته‌ٔ آن‌ها و بهانه‌هایی است در زیرِ نقابِ تعارض. به‌باور اریش فروم، تعارض‌های واقعی بین دو نفر، راهی است برای پالایش روانی که طرفین با شناخت و قدرتِ بیشتر از آن بیرون می‌آیند.

شنیدن کتاب صوتی هنر عشق ورزیدن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران روان‌شناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره اریک فروم

اریش فروم (اریک فروم) در ۲۳ مارس ۱۹۰۰ به دنیا آمد. او روان‌کاو و جامعه‌شناس آمریکایی - آلمانی‌تبار، روان‌شناس اجتماعی در مکتب فرانکفورت و همچنین یک سوسیال‌دموکرات و از برجسته‌ترین فیلسوفان مکتب اومانیستی است. فروم در آثارش کوشید تا ارتباط میان روان‌شناسی و جامعه را شرح دهد. او معتقد بود که با به‌کاربستن اصول روانکاوی به‌عنوان علاج مشکلات و بیماری‌های فرهنگیِ انسان، راهی به‌سوی تحقق یک «جامعهٔ معقول» و متعادل از لحاظ روانی خواهیم یافت. بعضی از مشهورترین کتاب‌های این نویسنده عبارتند از «سرشت راستین انسان»، «هنر عشق‌ورزیدن»، «گریز از آزادی»، «روانکاوی و دین»، «انسان برای خویشتن»، «پژوهشی در روان‌شناسی اخلاق»، «هنر بودن»، «انقلاب امید: در ریشه‌های عوامل غیراومانیستی و اومانیستی جامعه صنعتی». اریک فروم در ۱۸ مارس ۱۹۸۰ درگذشت.

بخشی از کتاب صوتی هنر عشق ورزیدن

«این تمایل روزافزون برای از بین بردن تفاوت‌ها، در حقیقت تا حد زیادی به تصور کلی و درکی که ما از برابری داریم بستگی دارد، برابری بدان معنا که امروز در جوامع صنعتی پیشرفته وجود دارد. از نظر دینی، منظور از برابری این است که ما همه فرزندان خداییم و همگی از گوهر انسانی سرشته‌ایم و همه یکی هستیم. این بدان معنا بود که تفاوت‌های افراد باید محترم شمرده شود. درست است که ما همه یکی هستیم، ولی این نکته نیز حقیقت دارد که هر فرد، خود واحدی بی‌همتاست و خود به تنهایی عالمی است.

چنین اعتقادی به بی‌همتایی فرد، مثلاً در این جمله‌ی تلمود آمده است که: «هر که جانی را نجات دهد، در حکم آن است که دنیایی را نجات داده، و هر کس جانداری را بی‌جان کند، گویی دنیایی را تباه کرده است...»»

ز تاب جعد مشکینش
داود اسپرهم
درمان آشیانه خالی
لیزا او. انگلهارت
ژوژو جن طرد شده
محمدحسن نتاج انصار
قطعه‌ای از آسمان؛ اهواز
فاطمه دهقان نیری
فکر کن، پیدا کن (جلد ششم)
داریوش صادقی
خداحافظی با نقش قربانی
ورنا کست
تحصیل دلیل در آیین دادرسی کیفری ۱۳۹۲
حسنا یاری
زنان نامرئی
کرولاین کریادو پرز
سایه‌ها و همهمه‌ها
سیدمحمد حسینی امام
زیست قوم شناسی
ا . ن. آندرسن
پنج زبان عشق نوجوانان
گری چاپمن
دعواهای زن و شوهری
آلن دوباتن
رفتارهای مقابله ای و حساسیت اضطرابی در دانش آموزان
سمانه دهقانی فیروزآبادی
قدرت بی قدرتان
واتسلاف هاول
رویای یک شب نیمه تابستان
ویلیام شکسپیر
آدمی همان است که می‌ خواند
رابرت دی‌یانی
جستجوی خودباوری
آلن دو باتن
خودشیفته بودن پنهان
گریس لویس
داستان های ده دقیقه ای
انید بلایتون
شاید باد شاید آتش
سیدمیثم رمضانی
تقدیم به او که دوستش دارم
سمانه گلک
اینفلوئنسر
بریتنی هنسی
صبحانه مسموم
لمونی اسنیکت
مهی در حال پاک کردن آینده
صابر سعدی پور
فکر نکن تنهایی
الیف شافاک
باج گیری عاطفی
سوزان فوروارد
هزار زمستان سرد
مصطفی طباطبایی
الو اینجا پدری به قتل رسیده
رضا فیاضی
راز گودال های دریاچه سبز
لوییس ساکر
دختران کوبانی
گیل تسماخ لمون
خانواده سالم
حسین قرائتی ستوده
بحران خیانت
منصوره شریفی
بین دو قلمرو
سولیکا جواد
روزی روزگاری رشت
مه کامه رحیم زاده
ناگفته های زندگی پیش از تولد
توماس ورنی
زن در گذر میانسالی
برنارد ای اسکین
خودآموز درمان پذیرش و تعهد
احمد حلت
ماه دو پا داره
کامبیز قلیخانی

نظرات کاربران

کاربر 7491113
۱۴۰۲/۱۱/۰۵

بیش از حد نظری بود

زمان

۷ ساعت و ۱۳ دقیقه

حجم

۳۹۷٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۷ ساعت و ۱۳ دقیقه

حجم

۳۹۷٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان