دانلود کتاب صوتی سرشت راستین انسان با صدای تایماز رضوانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی سرشت راستین انسان اثر اریک فروم

دانلود و خرید کتاب صوتی سرشت راستین انسان

معرفی کتاب صوتی سرشت راستین انسان

کتاب صوتی سرشت راستین انسان نوشتهٔ اریک فروم و ترجمهٔ فیروز جاوید است. تایماز رضوانی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و آوانامه آن را منتشر کرده است. در این اثر صوتی، اندیشه‌های فلسفی و تاریخی کارل مارکس بررسی شده است.

درباره کتاب صوتی سرشت راستین انسان

اریک فروم در کتاب صوتی سرشت راستین انسان کوشیده است مفهوم انسان در نظر کارل مارکس را به‌شیوه‌ای ساده بنویسد؛ زیرا گفته شده است که به‌علت سبک نگارشی مارکس، درک نوشته‌های او دشوار است. فروم از ابراز اختلاف‌نظرهای خود با اندیشهٔ مارکس اجتناب کرده است. این اختلاف‌نظرها تا آنجا که به وجودگراییِ اومانیستی مارکس مربوط می‌شود، ناچیز هستند. بخشی از اختلاف‌نظرها به نظریه‌های اجتماعی و اقتصادی مارکس مربوط می‌شود که فروم برخی از آن‌ها را در آثار پیشین خود شرح داده است. در کتاب صوتی حاضر فقط اندیشه‌های فلسفی و تاریخی مارکس بررسی شده است. فروم معتقد است که اگر فقط معنای واقعی اندیشهٔ مارکسیستی را درک کنیم و بتوانیم آن را از شبه‌مارکسیسم روسی یا چینی متمایز کنیم، قادر خواهیم بود واقعیت‌های جهان امروز را بشناسیم؛ همچنین آماده شویم که به‌طور واقعی و سازنده به چالش‌های آن بپردازیم.

قسمت اصلی کتاب صوتی سرشت راستین انسان به دست‌نوشته‌های اقتصادی - فلسفی مربوط است. بخش‌های کوچکی از دیگر نوشته‎‌های فلسفی کارل مارکس در ضمیمه آورده شده است تا از این طریق، چشم‌انداز موضوع گسترش یابد. بخش مفصل‌تری به آرای گوناگونی اختصاص داده شده است که دربارهٔ شخصیت مارکس بیان شده‌اند. این بخش به این دلیل آورده شده که شخصیت مارکس، مانند عقاید او، از سوی بسیاری از نویسندگان تحریف شده و موردتهمت‌هایی قرار گرفته است. ارائهٔ تصویر دقیق‌تری از کارل مارکس به‌عنوان انسان، به از میان‌رفتن برخی تعصبات نسبت به عقاید او کمک می‌کند. در سال ۱۹۶۱، اریک فروم برای اولین‌بار کار کارل مارکس در نسخه‌های خطی اقتصادی و فلسفی را به جهان انگلیسی زبان ارائه داد.

اثر حاضر در ۸ فصل نوشته شده است: ۱. ‌تحریف مفاهیم مارکس؛ ۲. ماتریالیسم تاریخی مارکس؛ ۳. مسئلهٔ آگاهی، ساختار اجتماعی و کاربرد قهر؛ ۴. سرشت انسان؛ ۵. بیگانگی؛ ۶. سوسیالیسم در نظر مارکس؛ ۷. پیوستگی اندیشهٔ مارکس؛ ۸. مارکس، یک انسان. کتاب صوتی سرشت راستین انسان از جمله کتاب‌های برگزیده از نگاه «مصطفی ملکیان» در زمینهٔ هنر زندگی (آرمان‌های تعلیم‌وتربیت) است.

شنیدن کتاب صوتی سرشت راستین انسان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران فلسفه و جامعه‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره اریک فروم

اریش فروم (اریک فروم) در ۲۳ مارس ۱۹۰۰ به دنیا آمد. او روان‌کاو و جامعه‌شناس آمریکایی - آلمانی‌تبار، روان‌شناس اجتماعی در مکتب فرانکفورت و همچنین یک سوسیال‌دموکرات و از برجسته‌ترین فیلسوفان مکتب اومانیستی است. فروم در آثارش کوشید تا ارتباط میان روان‌شناسی و جامعه را شرح دهد. او معتقد بود که با به‌کاربستن اصول روانکاوی به‌عنوان علاج مشکلات و بیماری‌های فرهنگیِ انسان، راهی به‌سوی تحقق یک «جامعهٔ معقول» و متعادل از لحاظ روانی خواهیم یافت. بعضی از مشهورترین کتاب‌های این نویسنده عبارتند از «سرشت راستین انسان»، «هنر عشق‌ورزیدن»، «گریز از آزادی»، «روانکاوی و دین»، «انسان برای خویشتن»، «پژوهشی در روان‌شناسی اخلاق»، «هنر بودن»، «انقلاب امید: در ریشه‌های عوامل غیراومانیستی و اومانیستی جامعه صنعتی». اریک فروم در ۱۸ مارس ۱۹۸۰ درگذشت.

بخشی از کتاب صوتی سرشت راستین انسان

«فلسفه‌ی مارکس همچون اغلب اندیشه‌های اگزیستانسیالیستی بیانگر اعتراضی علیه ازخودبیگانگی انسان، گم‌کردگیِ خویشتن و تبدیل‌شدن فرد به شی‌ء است. جنبشی است علیه آن نوع ناانسان‌سازی و ماشین‌وارشدنِ انسان که ذاتیِ توسعه‌ی صنعت‌گرایی غربی است. این فلسفه منتقد قاطع همه‌ی «پاسخ‌ها»یی به مسئله‌ی وجود انسان است که می‌کوشند به‌وسیله‌ی نفی یا لاپوشانی دوگانگی‌های ذاتی در وجود او به راه‌حل‌هایی دست یابند.»

نظرات کاربران

علی عصیانگر
۱۴۰۲/۰۲/۳۱

کتابی که با هر طرز فکری باید آنرا خواند.

روزبه آقاجری
۱۴۰۲/۱۱/۲۳

کتاب عالی برخوانی عالی

زمان

۳ ساعت و ۲۵ دقیقه

حجم

۲۸۴٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳ ساعت و ۲۵ دقیقه

حجم

۲۸۴٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۶۵,۰۰۰
تومان