دانلود و خرید کتاب دیوان دیالوگ بهرام بیضایی بهرام بیضائی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دیوان دیالوگ بهرام بیضایی اثر بهرام بیضائی

کتاب دیوان دیالوگ بهرام بیضایی

معرفی کتاب دیوان دیالوگ بهرام بیضایی

کتاب دیوان دیالوگ بهرام بیضایی نوشتهٔ بهرام بیضائی، حاصل گردآوری فرشید قلی‌ پور و زیر نظر عباس رزیجی است. انتشارات دایره سفید پویا این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر حاوی گلچینی از دیالوگ‌های این هنرمند ایرانی در سینما و تئاتر است.

درباره کتاب دیوان دیالوگ بهرام بیضایی

کتاب دیوان دیالوگ بهرام بیضایی گلچینی از دیالوگ‌های بهرام بیضائی در آثار گوناگون اوست؛ نمایشنامه و فیلمنامه. این گلچین به بخش‌های کوتاهی تقسیم شده که هر یک نام یکی از این آثار را در بر گرفته است. در این میان به دیالوگ‌هایی گزینش‌شده از آثار مکتوب این هنرمند هنرهای نمایشی همچون «حقیقت و مرد دانا»، «مرگ یزدگرد یا مجلسِ شاه‌کشی»، «ماهی»، «اِشغال»، «مسافران»، «آرش»، «هشتمین سفر سندباد»، «تاراج‌نامه (ذیل جهانگشا)»، «شب هزار و یکم»، «پهلوان اکبر می‌میرد»، «سگ‌کشی»، «آهو، سلندر، طلحک و دیگران» و... برمی‌خوریم.

خواندن کتاب دیوان دیالوگ بهرام بیضایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات نمایشی ایران و قالب دیالوگ پیشنهاد می‌کنیم.

درباره بهرام بیضائی

بهرام بیضائی ۵ دی ۱۳۱۷ در تهران و در خانواده‌ای اهل فرهنگ و ادب به دنیا آمد. او نویسنده و کارگردان ایرانی حوزهٔ سینما و تئاتر است. از کارهای دیگرش می‌شود تدوین فیلم، تهیهٔ فیلم، مقاله‌نویسی، ترجمهٔ چند نمایشنامه، نگارش داستان و شعر و انبوهی پژوهشِ تاریخی و ادبی و استادی در دانشگاه را برشمرد. بیضایی از فیلم‌سازان صاحب‌سبک و معتبر و از نویسندگان و اندیشمندان برجستهٔ نمایش و ادبیات نوین فارسی به‌شمار می‌رود. بعضی از نمایشنامه‌هایش به زبان‌های دیگری ترجمه و در آسیا و اروپا و آمریکای شمالی چاپ و اجرا شده‌اند. ۱۰ فیلم بلند و ۴ فیلم کوتاه و کمابیش ۷۰ کتاب و نمایش‌هایی بَر صحنه‌های شهرهای مختلف ایران و گاه غیر از ایران از سال ۱۳۴۱ به بعد، بخش عمدهٔ کارنامهٔ هنری بهرام بیضائی را تشکیل می‌دهند.

برخی از فیلم‌ها و فیلمنامه‌های بهرام بیضائی: سگ‌کشی، مسافران، شاید وقتی دیگر، وقتی همه خواب بودیم، باشو غریبه‌ای کوچک، چریکهٔ تارا، غریبه و مه، سیاوش‌خوانی، دیباچه‌ٔ نوین شاهنامه،حقایق درباره‌ی لیلا دختر ادریس، «آهو، سلندر، طلحک و دیگران»، قصه‌های میر کفن‌پوش، آینه‌های روبه‌رو.

برخی از نمایشنامه‌های بهرام بیضائی: شب هزار و یکم، مرگ یزدگرد، پهلوان اکبر می‌میرد، سلطان مار، سه‌برخوانی، سه نمایشنامهٔ عروسکی، هشتمین سفر سندباد، دنیای مطبوعاتی آقای اسراری، ضیافت، میراث، چهار صندوق، بانو آئویی، مجلس شبیه در ذکر مصایب استاد نوید ماکان و همسرش مهندس رخشید فرزین، طرب‌نامه، ندبه.

برخی از آثار پژوهشی بهرام بیضایی: نمایش در ژاپن، نمایش در ایران، نمایش در چین، ریشه‌یابی درخت کهن، هزارافسان کجاست؟

و... .

بخش‌هایی از کتاب دیوان دیالوگ بهرام بیضایی

«مسافران

خانم‌بزرگ: حرف مرگ نزنید!»

*

«آهو، سلندر، طلحک و دیگران

ارباب: سرکشی طاعون است. که رعیت از طبع خود بگردد؟ هَه - مثل این که خاک بگوید حاصل نمی‌دهم.

داماد: ما از خاک کمتریم ارباب!»

نظرات کاربران

Club
۱۴۰۲/۰۶/۲۷

بی نظیره

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۷۸٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۸۲ صفحه

حجم

۴۷۸٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۸۲ صفحه

قیمت:
۱۹,۰۰۰
تومان