دانلود و خرید کتاب مبانی مالی ترجمه نرگس شفیعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب مبانی مالی

کتاب مبانی مالی ترجمهٔ نرگس شفیعی و ویراستهٔ نوشا صفاهانی و مهرداد فروزنده است و انتشارات آموخته آن را منتشر کرده است. این کتاب یکی از کتاب‌های مجموعه مدیر ۲۰ دقیقه‌ای هارواردِ نشر آموخته است.

درباره کتاب مبانی مالی

صرف‌نظر از اینکه در کدام قسمت از سازمان مشغول به کار هستید، اگر مفاهیم پایهٔ امور مالی را بدانید می‌توانید کار خود را بهتر انجام دهید و سهم اثربخش‌تری در تلاش‌های شرکت خود برای کسب درآمد و رشد داشته باشید.

کتاب مبانی مالی مبانی امور مالی را برای شما توضیح می‌دهد. اگرچه مطالعهٔ این کتاب شما را به متخصصی در امور مالی تبدیل نمی‌کند، اما به شما کمک می‌کند بتوانید:

- ۳ اظهارنامهٔ مهم مالی را درک کنید؛

- سلامت مالی شرکت خود را ارزیابی کنید؛

- پیش از تخصیص منابع، هزینه‌ها و مزایا را اندازه‌گیری کنید؛

- هنگام تصمیم‌گیری، خطرهای مالی را مد نظر قرار دهید؛

- عملکرد آتی را برآورد کنید؛

- سرمایه‌گذاری‌ها را طبق آنچه که بودجه‌بندی کرده‌اید پیگیری کنید.

برخیزید و به سرعت مهارت‌های ضروری کسب‌وکار را بیاموزید. چه به دنبال دوره‌ای فشرده و چه یادآوری کوتاهی باشید، هرآنچه را که نیاز دارید در مجموعه کتاب مدیر ۲۰ دقیقه ای خواهید یافت. این مجموعه مطالبی بنیادین برای شاغلان باانگیزه در این حیطه و مدیران مشتاق پیشرفت ارائه می‌دهد. هر یک از کتاب‌های این مجموعه متنی مقدماتی، موجز، و کاربردی است؛ بنابراین، زمان کافی خواهید داشت که گسترهٔ گوناگونی از موضوعات اساسی مدیریت را مرور کنید و به خاطر آورید.

می‌توانید توصیه‌های این مجموعه کتاب را که از معتبرترین مرجع کسب‌وکار است به سرعت بخوانید و به کار گیرید.

عناوین کتاب‌ها به این شرح است: تدوین طرح کسب‌وکار، کارسپاری، مبانی مالی، به انجام رساندن کارها، بازخورد اثربخش، مدیریت پروژه، مدیریت زمان، مدیرمداری، ارائه، برگزاری جلسات.

خواندن کتاب مبانی مالی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند کسب‌وکار تازه‌ای را آغاز کنند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مبانی مالی

«چرا باید با امور مالی آشنا باشید؟

امور مالی برای همهٔ شرکت‌ها حائز اهمیت است، زیرا تمامی آن‌ها باید برای استمرار کسب‌وکارشان پول به دست بیاورند و آن را مصرف کنند. دربارهٔ به دست آوردن پول، مدیران هوشیار سؤالاتی مانند موارد زیر را از خود می‌پرسند:

- چه میزان از پول مورد نیاز از طریق مالکان شرکت تأمین می‌شود؟ چه میزان از طریق فروش؟ و چه میزان از طریق وام؟

- کدام محصول و منطقهٔ ما بیشترین سود را ایجاد می‌کند؟ کدام‌یک عملکرد خوبی ندارند؟

- چه مدت‌زمانی برای گرفتن پول از مشتریانی که به ما بدهی دارند لازم است؟

و دربارهٔ صرف پول به سؤالات زیر توجه می‌کنند:

- آیا هزینه‌های ما همان‌گونه هستند که باید باشند؟ آیا مبلغ مناسبی را صرف افراد و دارایی‌های فیزیکی مانند فضای شرکت و تجهیزات رایانه‌ای می‌کنیم؟

- اگر فقط بتوانیم در یکی از چندین فرصت موجود برای رشد سرمایه‌گذاری کنیم، چگونه باید مشخص کنیم کدام‌یک بیشترین ارزش را ایجاد می‌کنند؟

- اگر برون دادهٔ خود را به میزان %۲۰ افزایش دهیم، آیا %۲۰ پول بیشتری به دست خواهیم آورد؟

دایرهٔ امور مالی (یا دفتردارتان در صورتی که در شرکت کوچکی مشغول به کار هستید) اظهارنامه‌های مالی، برنامه‌های بودجه، و پیش‌بینی‌هایی را به طور مستمر ارائه می‌دهد. با شناخت این اسناد، اطلاعات لازم را برای پرسیدن سؤالات ضروری و تصمیم‌گیری‌های هوشمندانه برای بخش، دایره، یا گروه خود به دست خواهید آورد.

در ضمن، در امور مالی از اصطلاحات تخصصی‌ای استفاده می‌شود که ممکن است برای شما ناآشنا باشد. گاهی اوقات چند واژهٔ مختلف معنای دقیقاً یکسانی دارند- برای مثال سود و درآمد، فروش و عایدی. اگر نمی‌دانید واژهٔ خاصی چه معنایی دارد، معنای آن را در بخش «کلیدواژگان» در پایان کتاب جست‌وجو کنید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۵۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۸۵۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۱۷,۵۰۰
تومان