دانلود و خرید کتاب جواب مثبت بگیریم راجر فیشر ترجمه مهرداد فروزنده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جواب مثبت بگیریم اثر راجر فیشر

کتاب جواب مثبت بگیریم

معرفی کتاب جواب مثبت بگیریم

کتاب جواب مثبت بگیریم؛ مذاکره برای دستیابی به توافق بدون تسلیم شدن نوشتهٔ راجر فیشر و ویلیام یوری و بروس پاتون و ترجمهٔ مهرداد فروزنده است و انتشارات آموخته آن را منتشر کرده است. جواب مثبت بگیریم کتابی بسیار خواندنی و الفبای عملی دربارهٔ اصول مذاکره است. همهٔ ما که به عنوان مذاکره‌کننده با مسائل شخصی، اجتماعی و کسب‌وکار سروکار داریم، نیاز داریم مهارت‌های خود را در زمینهٔ حل‌وفصل تعارض و رسیدن به توافق بهبود دهیم. این کتاب، بهترین نقطهٔ آغاز برای بهبود این مهارت‌هاست.

درباره کتاب جواب مثبت بگیریم

همهٔ ما هر روزه در حال مذاکره هستیم و دوست داریم در مذاکره برنده باشیم و از طرف مقابل خود جواب «بله» بگیریم. کتاب جواب مثبت بگیریم به شما کمک می‌کند در این مذاکرات موفق باشید و با راهکارهایی اصولی، شما را برای رسیدن به اهدافتان یاری می‌رساند. این کتاب توانسته در سه دههٔ گذشته، روش تصمیم‌گیری و حل مشکلات را در خانواده، اجتماع و محیط کار دگرگون سازد.

در گذشته تصور بر این بود که همیشه یک برنده و یک بازنده وجود دارد. این کتاب به دنیا ثابت کرد که می‌توان راهبرد برد- برد را در پیش گرفت، به گونه‌ای که هر دو طرف مذاکره پیروز شوند. این کتاب با مثال‌ها و روش‌هایی کاربردی به شما نشان می‌دهد که چگونه یک مذاکره را مدیریت کنید و به پیش ببرید. برای تأثیر بیشتر و بهتر آموزه‌های کتاب، مثال‌های موجود در کتاب کاملا به روز شده‌اند و از دانش و علم مذاکره در دنیای امروز برای ویراست جدید کتاب به‌خوبی بهره گرفته شده است.

نویسندگان کتاب ویلیام یوری، رابرت فیشر و بروس پاتون از خبره‌ترین کارشناسان حوزهٔ مذاکره به شمار می‌روند. ویلیام یوری و رابرت فیشر از بنیان‌گذاران برنامهٔ مذاکرات هاروارد هستند. یوری به کاخ سفید، پنتاگون و شرکت‌های فورچون ۵۰۰ در زمینهٔ مذاکره مشاوره می‌دهد. وی دکترای انسان‌شناسی خود را از دانشگاه هاروارد دریافت کرده و کتاب‌هایش در دنیا بیش از ۵ میلیون نسخه فروش داشته است.

این کتاب دربارهٔ روش مذاکرهٔ اصولی است. اولین فصل، مسائلی را توضیح می‌دهد که به هنگام استفاده از راهبردهای استاندارد مذاکرهٔ اصولی پیش می‌آیند. چهار فصل بعدی چهار اصل این روش را شرح می‌دهند. سه فصل نهایی هم به سؤالات متداول دربارهٔ این روش پاسخ می‌دهند: چه اتفاقی می‌افتد اگر طرف دیگر قدرتمندتر باشد؟ اگر طرف دیگر با شما کنار نیاید چه؟ و اگر از حقه‌های کثیف استفاده کند؟

خواندن کتاب جواب مثبت بگیریم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند در مکالمات خود جواب بله بگیرند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب جواب مثبت بگیریم

«وقتی مذاکره‌کنندگان بر سر مواضع چانه می‌زنند و خود را در این مواضع گیر می‌اندازند، هر چه موضع خود را صریح‌تر بیان کنید و در برابر حملات از این موضع دفاع کنید، به آن متعهدتر می‌شوید. هر چه بیشتر سعی کنید طرف دیگر را متقاعد کنید که تغییر موضع اولیهٔ شما امکان‌پذیر نیست، تغییر موضع‌تان سخت‌تر می‌شود. منیّت شما با موضع‌تان یکی می‌شود. حالا منفعت جدیدی در «حفظ ظاهر» دارید (در تطبیق اقدام آتی با مواضع گذشته) که احتمال تطابق عاقلانهٔ هر گونه توافق را با منافع بنیادین طرفین پایین‌تر و پایین‌تر می‌آورد.

این خطر که چانه‌زنی موضعی مانع مذاکره می‌شود در سال ۱۹۶۱ با شکست مذاکرات منع کامل فعالیت‌های هسته‌ای به رهبری رئیس‌جمهور وقت آمریکا، جان اف.کندی به خوبی اثبات شد. ممنوعیتی که اگر تصویب می‌شد، ممکن بود مانع بخش زیادی از مسابقهٔ تسلیحاتی این ابرقدرت طی سه دههٔ بعد شود. سؤال مهمی مطرح شد: اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده هر سال چند بار می‌توانند در قلمروی کشور دیگر دربارهٔ وقایع لرزه‌ای مشکوک تحقیق کنند؟ شوروی در نهایت سه بازرسی را پذیرفت. ایالات متحده به کمتر از ده بازرسی راضی نشد. و اینجا بود که مذاکرات (به دلیل مواضع) با شکست مواجه شد. در عین حال، هیچ‌کس نفهمید آیا «بازرسی» یعنی یک فرد که به مدت یک روز به بررسی می‌پردازد، یا صد نفر که حساب‌نشده و به مدت یک ماه مشغول فضولی هستند. طرفین برای تدوین آیین‌نامهٔ بازرسی، به گونه‌ای که خواست ایالات متحده را دربارهٔ بازرسی به همراه تمایل هر دو کشور به حداقل نفوذ تأمین کند، تلاش اندکی به خرج دادند.»


نظرات کاربران

رضا محمودی
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

ترجمه روان نیست

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷)
جلسهٔ طوفان مغزی به این منظور طراحی می‌شود که حتی‌المقدور ایده‌های بیشتری برای حل مسألهٔ موجود به بار بیاورد. دستورالعمل کلیدی این است که انتقاد و ارزیابی ایده‌ها تماماً به تعویق انداخته شود. گروه صرفاً بدون تأمل برای بررسی اینکه ایده‌ها خوب هستند یا بد، واقع‌گرایانه هستند یا غیرواقع‌گرایانه، به ابداع ایده‌هایی می‌پردازد. با رفع این موانع، هر ایده باید ایدهٔ دیگری را برانگیزد، مانند ترقه‌هایی که هر کدام دیگری را منفجر می‌کنند.
shahram naseri
نیازهای اصلی انسانی عبارتند از: - امنیت - رفاه اقتصادی - احساس تعلق - تشخص - اختیار زندگی خویش
shahram naseri
مذاکره گفت‌وشنودی است که وقتی شما و طرف مقابل دارای تعدادی منافع مشترک و متضاد (و همچنین متفاوت) هستید، برای دستیابی به توافق انجام می‌دهید.
shahram naseri
بنابراین، برای ابداع گزینه‌های خلاقانه لازم است: (۱) عمل ابداع گزینه‌ها را از عمل داوری دربارهٔ آنها جدا کنید؛ (۲) گزینه‌های موجود روی میز مذاکره را بسط دهید، نه اینکه به دنبال پاسخ واحدی باشید؛ (۳) در جست‌وجوی منافع متقابل باشید؛ و (۴) روش‌هایی برای تسهیل تصمیمات طرف دیگر ابداع کنید.
shahram naseri
در اغلب مذاکرات چهار مانع عمده وجود دارد که مانع ابداع گزینه‌های فراوان می‌شوند: (۱) داوری پیش از موعد؛ (۲) جست‌وجوی پاسخ واحد؛ (۳) پیش‌فرض کیک معین؛ و (۴) این تصور که «حل مسألهٔ آنها مشکل خودشان است». برای غلبه بر این محدودیت‌ها لازم است آنها را درک کنید.
shahram naseri
نگاه شما به دنیا به این بستگی دارد که کجا نشسته باشید. همه مستعدند چیزی را ببیند که می‌خواهند ببینند. از میان کلی اطلاعات دقیق، همه تمایل دارند حقایقی را انتخاب و رویشان تمرکز کنند که برداشت‌های پیشین آنها را تأیید می‌کنند و به اطلاعاتی که برداشت‌هایشان را زیر سؤال می‌برند، بی‌اعتنا باشند یا آنها را سوءتعبیر کنند. هر طرف مذاکره ممکن است فقط محاسن دعوی خودش و اشتباهات طرف دیگر را ببیند.
shahram naseri
نکتهٔ اساسی دربارهٔ مذاکره که به آسانی در تعاملات شرکتی و بین‌المللی به فراموشی سپرده می‌شود این است که شما فقط با نمایندگان «طرف دیگر» سر و کار ندارید، بلکه با موجودات انسانی سر و کار دارید. این موجودات انسانی دارای عواطف، ارزش‌هایی که عمیقاً به آنها باور دارند و سوابق و نقطه‌نظرات مختلفی هستند؛ آنها غیرقابل‌پیش‌بینی‌اند. آنها در معرض تعصب‌های شناختی، برداشت‌های متعصبانه، نقاط کور و طفره‌روی‌های غیرمنطقی قرار دارند. ما هم همین‌طور.
shahram naseri

حجم

۶۱۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۵۰ صفحه

حجم

۶۱۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۵۰ صفحه

قیمت:
۱۳۲,۰۰۰
تومان