دانلود و خرید کتاب تاثیر؛ روانشناسی متقاعدسازی رابرت بی سیالدینی ترجمه گیتی قاسم زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاثیر؛ روانشناسی متقاعدسازی اثر رابرت بی سیالدینی

کتاب تاثیر؛ روانشناسی متقاعدسازی

معرفی کتاب تاثیر؛ روانشناسی متقاعدسازی

کتاب تاثیر؛ روانشناسی فنون قانع کردن دیگران نوشتهٔ دکتر رابرت بی. سیالدینی، روانشناس، نویسنده، سخنران و استاد دانشگاه آمریکا است که با ترجمهٔ گیتی قاسم زاده در انتشارات هورمزد منتشر شده است.

درباره کتاب تاثیر

تابه‌حال فکر کردید چگونه یک درخواست هنگامی‌که به شیوه‌ٔ خاصی بیان می‌شود، پاسخ منفی می‌گیرد اما همان درخواست باکمی تفاوت در نحوه‌ٔ ‌ارائه می‌تواند، جواب مثبت بگیرد؟

نویسنده در این کتاب مطالب مهمی دربارهٔ موضوع «روان‌شناسی اطاعت و پذیرش» در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. او می‌خواهد این قواعد را شرح دهد چون افراد حرفه‌ای در مجاب کردن دیگران، تنها کسانی نیستند که از این قواعد اطلاع دارند و از آن در جهت ادامهٔ راه خود کمک می‌گیرند بلکه همه‌ٔ ما در تعاملات روزانه‌ٔ خود از این قواعد استفاده می‌کنیم و تا حدودی هم قربانی استفاده از آن‌ها توسط همسایه، دوست، همسر و فرزند خود می‌شویم. شناخت این قواعد کمک می‌کند در تصمیم‌های خود عاقلانه‌تر رفتار کنیم.

نوشتن کتاب تاثیر بر اساس ۶ اصل صورت گرفته است و در هر فصل یکی از آن‌ها آورده شده است. هر یک از این قواعد شامل ثبات، مقابله، اثبات اجتماعی، صلاحیت، علاقه و کمیابی ازلحاظ نقششان در جامعه و ازلحاظ اینکه چگونه ممکن است یک مجاب‌گر حرفه‌ای بتواند نیروی عظیمشان را به کار گیرد و با زبردستی آن‌ها را در جهت تقاضایش برای خرید، دهش، پذیرش، دادن رأی و موافقت باهم ادغام کند موردبحث قرار گرفته‌اند.

خواندن کتاب تاثیر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به روان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تاثیر

«یک روز من تماس تلفنی از طرف دوستی داشتم که به‌تازگی در ایالت آریزونا یک مغازه‌ی فروش جواهرات هندی باز کرده بود. او خبری عجیب دریافت کرد که از شدت هیجان دچار گیجی شد؛ و فکر می‌کرد من به علت اینکه یک روان‌شناسم، بتوانم توضیحی برای این اتفاق عجیب داشته باشم. داستان درباره‌ی نتیجه‌ی فروش سنگ‌های فیروزه‌ای بود، سنگ‌هایی که مدت زیادی فروش نمی‌رفت تا اینکه در فصلی از سال، زمانی که اوج فصل توریستی بود، مغازه به شکلی غیرمعمول پر از مشتری شد -درگذشته، سنگ‌های فیروزه برای قیمتی که بر روی آن‌ها گذاشته‌شده بودند کیفیت خوبی داشتند، با‌وجوداین، به فروش نمی‌رفتند. دوست من برای رهایی از شر آن‌ها چند حقه‌ی معمولی فروش را به کار بسته بود. او سعی کرده بود که با تغییر مکان نمایش آن‌ها، به‌جایی که بیشتر در معرض دید بود، توجه مشتریان را جلب کند؛ اما موفق نشده بود. وی حتی به فروشندگان مغازه‌اش گفته بود که هر طور شده آن‌ها را به فروش برسانند؛ اما بازهم موفق به فروش آن‌ها نشده بود سرانجام، یک‌شب که فردای آن می‌خواست برای خرید جنس به سفر برود به امید خلاص شدن از دست این فیروزه‌های مزاحم تصمیم گرفت که آن‌ها را زیر قیمت به فروش برساند و به علت آنکه دچار ضرر می‌شد یادداشتی از سر خشم با خطی ناخوانا برای فروشنده‌ی ارشد مغازه‌اش با این مضمون گذاشت.

«محتوی این بسته، قیمت × ۲/۱» با بازگشت از سفر و اطلاع یافتن از فروش فیروزه‌ها تعجب نکرد. تعجب او هنگامی بود که فهمید فیروزه‌ها به دو برابر قیمت اصلی خود فروخته‌ شده بودند؛ چون فروشنده‌ در نوشته‌ی خرچنگ‌قورباغه‌ی او ۱/۲ را ۲ خوانده بود!

اینجا بود که وی با من تماس گرفت. به نظرم می‌دانستم که چه اتفاقی افتاده است؛ اما به او گفتم، اگر قرار است همه‌چیز را به‌صورت درست برایت‌ شرح دهم، باید به داستانی گوش کنی که برایت تعریف می‌کنم. درواقع، این داستان درباره‌ی خود من نبود، درباره‌ی بوقلمون‌های مادر بود و در ارتباط با زمینه‌ی نسبتاً جدید علم رفتارشناسی -مطالعه‌ی حیوانات در زیستگاه طبیعی‌شان- بوقلمون‌های مادر، مادران خوبی هستند، آن‌ها با محبت، مراقب و حمایت‌کننده هستند. آن‌ها بیشتر وقت خود را صرف نگهداری، تمیز کردن و جمع‌کردن جوجه‌ها در زیر پروبال خود می‌کنند؛ اما چیز عجیبی در این نوع رفتارشان وجود دارد. در حقیقت، عامل انگیزه‌ِی به وجود آوردن این‌همه احساس مادری در بوقلمون یک‌چیز است: صدای «جیک‌جیک» جوجه‌های نورس. ظاهراً در فرآیند مادری آنان، دیگر ویژگی‌های هویتی جوجه‌ها؛ مانند بو، لمس و یا ظاهر، نقش ضعیفی را بر عهده‌دارند. اگر جوجه صدای «جیک‌جیک» درآورد، مادرش از او مراقبت می‌کند، اگر این صدا را درنیاورد، یا او را نادیده می‌گیرد و یا اینکه هلاکش می‌کند.»

نظرات کاربران

MAHDI
۱۳۹۹/۰۳/۲۷

کتابی بی نهایت دستور العمل محور و فوق العاده بود.منو یاد کتاب عالی دیگری با موضوع مذاکره از کریس واس انداخت. دقیقا دست میزاره روی نکته های کاربردی.پرگویی اصلا نداره. بهترین کتاب در این زمینه بود که تا به حال خوندم.

ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

تأثیر» حاصل سه سال کار سیالدینی است که هم به‌صورت تجربی و هم به‌صورت مصاحبه روی روش‌های فروشندگان حرفه‌ای، کلاه‌بردارها، افسران پلیس ضدکلاهبرداری و آژانس‌های حفظ حقوق مشتریان جمع‌آوری‌شده است. نویسنده در این کتاب می‌خواهد به‌عنوان یک روانشناس اجتماعی تجربی

- بیشتر
منمشتعلعشقعلیمچکنم
۱۳۹۸/۱۱/۰۹

کتاب مفیدی بود. شگردهای مورد نفوذ واقع شدن رو بشناسید.

N.hashemi
۱۳۹۶/۰۲/۰۸

کتابی با چند تکنیک ساده و مثال های زیاد، که البته در ضمن خوب بودن تکنیک ها، گاهی حوصله آدم رو سر میبره!

As
۱۳۹۹/۰۴/۱۵

کتاب با اینکه قدیمی است ولی راهکارها و روشهای آن کاملا در زندگی روزمره مشاهده میشود فقط شاید کمی رنگ و لعاب روشها تغییر کرده است

seven
۱۴۰۱/۱۱/۲۹

واقعا کتاب بی نظیری هستش و به شدت کاربردی ،ارزش خرید و وقت گذاشتن رو داشت

Fati Dehei
۱۴۰۲/۱۲/۱۳

کتاب های جدید همه روانشناسی زرد هستند و هرچیزی رو که ما میدونیم با لفظ ادبی به خورد ما میدن و اگز یکی آخر کتاب بپرسه که کتاب چه چیزی به ما اضافه کرد چیزی نداریم که بگیم اما این کتاب

- بیشتر
کاربر۱۱۵۵
۱۴۰۲/۰۹/۲۳

ممنون باید گذاشتن این کتاب در بینهایت

Hafez Marzoughi
۱۴۰۲/۰۶/۳۱

یک کتاب خیلی عالی و خوب برای همه کسانی که می خواهند هم در فروش و هم در معاملات عالی باشند. کمک می کنه حتی رابطه شما با دوستان هم تو مسائل مختلف عالی بشه. تکنیک‌های فروشی داره که همیشه

- بیشتر
هادی موسوی
۱۴۰۱/۱۰/۱۵

بنظرم. کتاب خوبیه که واقعا ارزش خوندن داره ولی خیلی جاها ترجمه سکته داشت.. یعنی بخوبی نمیذاشت مطلب و هضم کنی

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۰۵)
ما هنگامی مرتکب یک اشتباه اساسی می‌شویم که مشتاق فردی بشویم که از ما درخواستی دارد.
منمشتعلعشقعلیمچکنم
با بررسی سوابق این پرونده‌ها او به مقایسه‌ی سِن قربانی گزارش خودکشی با سن رانندگان اتومبیل‌های تک‌سرنشینی پرداخت که در تصادف‌های بلافاصله بعد از رسانه‌ای شدن گزارش خودکشی، کشته‌شده بودند. یک‌بار دیگر، پیش‌گویی به طرزی حیرت‌انگیز درست از کار درآمد: هنگامی‌که جراید گزارش خودکشی فردی جوان را چاپ کرده بودند، این رانندگان جوان بودند که بعدازاین واقعه اتومبیل‌های خود را با نتایجی مرگبار به درخت، ستون و یا دیوار کوبیده بودند؛ اما هنگامی‌که گزارش‌های خبری درباره‌ی خودکشی یک آدم مسن بود، این رانندگان مسن‌تر بودند که در چنین تصادف‌هایی کشته‌شده بودند.
منمشتعلعشقعلیمچکنم
نگاتیو یکی از عکس‌های قدیمی‌تان که تمام‌رخ است را بیابید و آن را به دو گونه ظاهر کنید -یکی به همان صورتی که معمولاً چاپ می‌شود و دیگری به صورتی که تصویری برگردان از شمارا نمایش می‌دهد (که در آن جای سمت چپ و راست صورتتان باهم عوض می‌شوند) . حالا ببینید که خودتان کدام‌یک از این دو نمونه عکس را بیشتر دوست دارید و از یکی از دوستان صمیمی‌تان ‌هم بخواهید که او هم یکی از آن دو را انتخاب کند. اگر نحوه‌ی عمل شما درست مثل یک گروه از زنان ایالت میلواکی باشد که این تحقیق در مورد آن‌ها انجام‌شده، باید متوجه نکته‌ی عجیبی شده باشید: دوست شما همان نسخه‌ی واقعی از عکستان را دوست دارد؛ اما خود شما آن عکس‌برگردان را ترجیح می‌دهید. چرا؟ چون هر دو شما آن صورتی که برایش آشناست را انتخاب می‌کند -دوست شما همان عکسی را انتخاب می‌کند که دیگران شمارا بدان گونه می‌بینند و شما تصویری برگردان از خودتان را که هرروز در آینه می‌بینید.
منمشتعلعشقعلیمچکنم
«ازآنجاکه ۹۵ درصد از مردم مقلد و فقط پنج درصد از آنان پیشگام هستند، بیشتر از ارائه‌ی هر دلیلی توسط ما این عمل دیگران است که آن‌ها را قانع می‌کند.»
Hadiii1i
سیاستمداران ‌هم به توانایی تأثیر افراد معروف بر نظر رأی‌دهندگان پی‌برده‌اند. کاندیداهای ریاست‌جمهوری گروه‌هایی از شخصیت‌های غیرسیاسی معروف را به گرد هم جمع می‌کنند که یا فعالانه در مبارزات انتخاباتی به نفع آن‌ها شرکت می‌کنند و یا اینکه تنها از نام خود به‌عنوان پشتوانه‌ای برای آن‌ها استفاده می‌کنند.
منمشتعلعشقعلیمچکنم
هنگامی‌که از خود مطمئن نیستیم، هنگامی‌که شرایط نامعلوم و مبهم است، هنگامی‌که عدم قطعیت حکمرانی می‌کند، بیشترین امکان وجود دارد که ما به اعمال دیگران نگاه کرده و آن‌ها را درست بیابیم.
سهیل مقدم
یک درخواست هنگامی‌که به شیوه‌ی خاصی بیان می‌شود، پاسخ منفی می‌گیرد؛ اما همان درخواست باکمی تفاوت در نحوه‌ی ‌ارائه می‌تواند، جواب مثبت بگیرد.
.
انداختن نیم‌نگاهی به نمودارهایی که مبین افزایش غیرقابل‌انکار تلفات مرگبار جاده‌ای و هوایی به دنبال رسانه‌ای کردن خودکشی‌ها هستند، خصوصاً آن‌هایی که شامل کشته شدن افراد دیگر هم می‌شوند، کافی است تا هرکسی را به فکر ایمنی خود بیندازد. من به حد کفایت تحت تأثیر این آمارها قرارگرفته‌ام تا با درج مطالب مربوط به خودکشی‌ها در صفحه‌ی اول جراید آن‌ها را به ذهن بسپارم و در دوران بعد از خبررسانی این‌گونه وقایع، رفتارم را تغییر دهم. در این دوران سعی می‌کنم که خاصه پشت فرمان اتومبیل مراقب و هوشیار باشم، در این زمان‌ها تمایلی به انجام مسافرت‌های دور و درازی ندارم که مستلزم تعداد زیادی سفر هوایی باشد. اگر مجبور به انجام سفر در طی چنین دورانی باشم، خود را با تقبل هزینه‌ای بالاتر نسبت به معمول بیمه‌ی پرواز می‌کنم. دکتر فیلیپس نشان داده که ریسک زنده ماندن در سفر، به دنبال رسانه‌ای شدن انواع خاصی از گزارش‌های خودکشی در صفحه‌ی اول جراید تا حدی زیادی تغییر می‌کند.
منمشتعلعشقعلیمچکنم
یک توصیه‌ی اساسی قبل از آنکه کارتان را آغاز کنید: هدفی را برای خود تعیین و آن را مکتوب کنید. این هدف هر چه که باشد، نکته‌ی مهم برای شما این است که آن را تعیین کرده‌اید؛ بنابراین چیزی دارید که هدف خود را بر آن قرار داده‌اید -اینکه شما آن را می‌نویسید- چیزی جادویی در مورد مکتوب کردن اهداف وجود دارد؛ بنابراین هدف را تعیین کرده و آن را بر روی کاغذ بیاورید. هنگامی‌که به آن هدف دست‌یافتید، هدف دیگری را تعیین می‌کنید و آن را یادداشت کنید. به‌این‌ترتیب، شما همیشه خوب شروع می‌کنید و خوب ادامه می‌دهید.
Samaneh J
. در حین صحبت متوجه شدم که فقط یک دلیل باعث تطمیع من در جهت دیدار از معبد شده است: اگر من به همین زودی از قسمت ممنوعه بازدید نکنم، امکان آن را برای همیشه از دست خواهم داد. چیزی که ازنظر شایستگی در من اشتیاق کمی را به وجود می‌آورد که به دیدنش بروم، قاطعانه جذابیت بیشتری پیداکرده بود تنها به این دلیل که به‌زودی غیرقابل بازدید می‌شد.
شاهین

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۹۲ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۹۲ صفحه

قیمت:
۹۱,۰۰۰
تومان