دانلود و خرید کتاب مدارا با بیمار اختلال شخصیت مرزی رندی کرگر ترجمه سیده لیلا پورسمر
کتاب مدارا با بیمار اختلال شخصیت مرزی اثر رندی کرگر

کتاب مدارا با بیمار اختلال شخصیت مرزی

معرفی کتاب مدارا با بیمار اختلال شخصیت مرزی

کتاب مدارا با بیمار اختلال شخصیت مرزی نوشتهٔ رندی کرگر و اریک گان و ترجمهٔ سیده لیلا پورسمر است و انتشارات ارجمند آن را منتشر کرده است. این کتابْ راهنمای گام‌به‌گام برای درمانگر، مراجع و خانواده است.

درباره کتاب مدارا با بیمار اختلال شخصیت مرزی

در این کتاب تعریف قابل فهم و روانی از اختلال شخصیت مرزی به همراه راهکارهای درمانی و دلایل احتمالی بروز آن بدون هیچ کلام اضافی آورده شده است. نکات کتاب براساس بیش از ۲۰۰ مصاحبه با افراد مرزی یا خانواده‌های آنان جمع‌آوری شده است. نویسندگان در ۱۰ گام بسیار عملیاتی، راهکارهای مقابله‌ای سودمندی را برای رسیدن به ثبات و آرامش در زندگی با یک فرد مرزی آورده‌اند و در نهایت نکاتی را برای یافتن یک درمانگر متعهد و دلسوز بیان کرده‌اند.

این کتاب ترجمهٔ سیده لیلا پورسمر، کارشناس ارشد روان‌شناسی و با مقدمهٔ دکتر فرامرز سهرابی، دانشیار دانشگاه علامه طباطبایی است.

خواندن کتاب مدارا با بیمار اختلال شخصیت مرزی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به روان‌شناسان و کسانی که یکی از اعضای خانواده‌شان مبتلا به اختلال شخصیت مرزی هستند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مدارا با بیمار اختلال شخصیت مرزی

«افراد مرزی بی‌ثبات هستند، در عشق ورزیدن در یک لحظه افراط می‌کنند و سپس در لحظه بعد همه چیز را زیر سؤال می‌برند. آنها تندخو، تکانشی، بی‌پروا و بی‌ملاحظه هستند.

در ابتدا ممکن است با خود فکر کنید که این توصیف، مناسب کسی است که در حال گذار از مرحلهٔ دمدمی مزاجی است، مانند یک نوجوان، یا کسی که دارای مزاجی آتشین است.

اختلال شخصیت مرزی چیزی بیش از اینها است. رفتار فرد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی از مرزهای رفتار طبیعی بسیار فراتر می‌رود. این افراد با تکانشگری، نفرت از خود، ترس شدید از طرد شدن، احساس پوچی و احساسی مبنی بر اینکه نمی‌دانند که هستند، کنترل می‌شوند.

افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی در ابزار عشق و نفرت در اکثر موقعیت‌ها و نسبت به بیشتر افراد، افراط می‌کنند، به ویژه نسبت به کسانی که به این افراد عشق می‌ورزند. آنها سالیان طولانی را در چنین شرایطی سپری کرده‌اند.

آیا این مشخصات به نظرتان آشنا هستند؟

افرادی که در زندگی با یک فرد مرزی یا یک فرد دارای صفات اختلال شخصیت مرزی زندگی کرده‌اند از احساسات و تجارب مشخص و مشابهی برخوردار هستند. آنان چنین می‌گویند:

- فرقی نمی‌کند چه بگویم یا چه کنم، او همان مطلب را می‌چرخاند و از همان علیه من استفاده می‌کند.

- در رابطه با هر مشکلی من را سرزنش می‌کند. حتی وقتی که هیچ دلیل منطقی وجود ندارد، باز هم او من را مقصر می‌داند.

- من سوار بر یک ترن هوایی سرگیجه آور احساسات هستم. وقتی به خانه بازمی‌گردم، نمی‌دانم که همسر مهربانی که عاشق او هستم به استقبالم خواهد آمد و یا یک زورگوی خشمگین که به هر طریقی به مسیر خودش بی‌تفاوت به همه چیز ادامه می‌دهد؟

- او من را تماماً خوب یا تماماً بد می‌بیند، بدون هیچ چیز در حد میانه و هنگامی که یکی از این احساس‌ها را نسبت به من دارد نمی‌تواند به یاد آورد که روزی احساس دیگری هم نسبت به من داشته است.

- من از این که در رابطه‌مان، خواسته‌ای داشته باشم می‌ترسم. در این صورت او من را بسیار پرتوقع می‌داند و یا می‌گوید، نیازهایم اشتباه هستند و یا اصلاً مهم نیستند.

- او من را متهم به کاری می‌کند که هرگز نکرده‌ام و یا چیزی که هرگز نگفته‌ام.

- تلاش می‌کنم تا چیزی را که از من می‌خواهد انجام دهم. اما درست وقتی که فکر می‌کنم قوانین را یاد گرفتم، همه آنها را تغییر می‌دهد.

- احساس گیجی، کج‌فهمی، به اشتباه سرزنش شدن، خستگی و تنهایی می‌کنم.

- در یک لحظه، کاملاً طبیعی رفتار می‌کند. گاهی وقت‌ها حتی به من می‌گوید تا چه حد انسان بی‌نظیری هستم. سپس در لحظه بعد بر سرم فریاد می‌زند، درها را به هم می‌کوبد، و بی هیچ دلیلی با من با دشمنی رفتار می‌کند.

- هنگامی که بعد از بحث و دعوا تلاش می‌کنم تا اوضاع را بهتر کنم، او بیشتر خشمگین و بی‌طاقت می‌شود، فرقی نمی‌کند که من چه گفته یا چه کرده باشم.

اگر تعدادی از این واکنش‌ها به نظر شما آشنا می‌رسند، خبر خوبی است. دیوانه نشده اید، مقصر نیستید و در این مسیر تنها نیز نیستید. شما در میان میلیون‌ها پدر، مادر، همسر و خویشاوندی هستید که مشکلات و دردهای مشابهی را تجربه می‌کنند- این مشکلات به حدی غیرقابل درک هستند که همسر یک بیمار مرزی پس از سال‌ها زندگی مشترک بدون عشق، آن را این گونه خلاصه می‌کند: "احساس می‌کنم که در میان جنگلی هستم، با میمون‌هایی که پرواز می‌کنند و درختانی که سخن می‌گویند."

این کتاب نوشته شده است تا در این مسیر گیج کننده همراه شما باشد و بهترین و به روزترین اطلاعات مربوط به اختلال شخصیت مرزی را در اختیار شما قرار دهد.

همچنین توصیه‌های کاربردی و عقلانی از سوی زنان و مردانی که ارتباط نزدیکی با بیماران مرزی داشته‌اند برای شما به ارمغان آورده شده است. این توصیه‌ها در داشتن احساس بهتر و پیشرفت در رابطه با فرد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی به شما یاری می‌رسانند.

چنانچه احساس تنهایی، ضعف، یا ناامیدی می‌کنید، این کتاب به شما کمک خواهد کرد تا سلامت معمول خود را بیابید و مجدداً آرامش را به زندگی خود بازگردانید.

با استفاده از این کتاب شما قادر خواهید بود عضو مرزی خانواده خود را بهتر درک کنید و به این ترتیب او نیز از این کتاب سود خواهد برد. شما یاد می‌گیرید تا از رفتارهای او برداشت شخصی نکنید و شاید روزی حتی قادر به یافتن محرک رفتار ناخوشایند شوید.

اگر فرد مرزی زندگی شما تمایل به بهبود داشته باشد، این کتاب نقشه راهی برای حرکت در مسیر سیستم‌های سلامت روان را ارائه می‌دهد و کمک می‌کند تا او از بهترین خدمات بهره‌مند شود.

از طرف دیگر، چنانچه این فرد از پذیرش اندیشه بیمار بودن و دیدن محدودیت‌های شما سر باز زد، این کتاب به شما نشان می‌دهد تا چگونه تغییرات مثبتی را خارج از محیط درمان ایجاد کنید.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
ویژگی‌های اختلال مرزی، با پدر و مادری کردن سازگاری ندارند.
fatemeh amanikelarijani
در نظارت بر حدودتان ثابت قدم باشید. در کل، افراد مرزی زمانی که دنیای اطرافشان ثابت و قابل پیش‌بینی باشند احساس بهتری دارند و بهتر رفتار می‌کنند.
کسری

حجم

۱۸۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

حجم

۱۸۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان